|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tar du rattet?Hvis du er i bil, og er kvinne, tar du plass i førersetet, eller overlater du det til partner? Det varierer. Det er vel oftere han enn meg, noen som litt henger igjen som vane fra at han tok lappen etter at vi fikk vårt andre barn og kjørte konsekvent for å få mengdetreningen. Men det er mange år siden nå og det er ikke uvanlig at jeg kjører når vi er alle i bilen.
![]() |
#42 |
Tøff
|
![]() Sv: Tar du rattet?
Og blinklys og tydelig kjøring er for pyser. Nei, takk. Da kjører jeg heller selv. #kontrollfrik
![]() |
#43 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Tar du rattet?Jeg har vært alene med barna i flere år så jeg har ikke så mye valg. Men jeg liker uansett å kjøre, og er ikke redd for noe. Har aldri kjørt bobil, men kjørte stor varebil i flere år mens jeg var selvstendig næringsdrivende. Henger er det veldig sjelden jeg har behov for å kjøre med, men jeg har gjort det og. Rygget også. Jeg har kjørt i både England, Danmark og Bulgaria og synes det er spennende å kjøre i andre land. Men det er mer gøy å kjøre på smale svingete veier langs fjordene i Norge enn i 130 på motorveien i Danmark.
![]() |
#44 |
|
![]() Sv: Tar du rattet?Vi bytter på å kjøre bil, men det er som regel jeg som kjører dersom vi har på henger eller campingvogn. Jeg er mye flinkere enn ham, ettersom jeg har vogntoglappen, og har jobbet mye med kjøring.
![]() |
#45 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Tar du rattet?Det varierer, men jeg liker å kjøre og jeg liker å kjøre langt. Jeg har en «morsom bil», og den hender det jeg lar partner kjøre for å være grei. Men jeg lar aldri partner kjøre bare fordi han er mann, eller fordi jeg ikke liker å kjøre.
![]() |
#46 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Tar du rattet?Jeg kjører hver dag til og fra jobb, som er en 20 min-ish tur hver vei. Jeg er ikke ofte i Oslo, men det er ikke fordi jeg ikke vil kjøre der. Har kjørt passe mye i Oslo opp gjennom. Jeg har ingen problemer med å si at jeg ikke er god på å lukeparkere, men klarer det til slutt hvis jeg gidder. Som regel velger jeg en annen måte å parkere på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
guru advisor
|
![]() Sv: Tar du rattet?Jeg er glad i å kjøre bil, har vært det helt siden jeg tok lappen. Har kjørt og rygget med henger, kjørt russebil (varevogn), og er vi på langtur kjører mannen og jeg like mye. En sommer hadde han hjernerystelse og skulle ta det rolig, da kjørte jeg hele sommeren, bla tur/retur Danmark. På ferie med leiebil er det alltid han som kjører, det har med forsikring gjøre, samt at jeg gjerne står over . |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Sv: Tar du rattet?Her er det hipp som happ. Vi er begge glade i kjøre bil. Jeg er vokst opp på landet og han i by så jeg mener jeg er bedre enn han på smale vestlandsveier og han er hakket hvassere i bytrafikken. Men har bodd både i Oslo og Trondheim i mange år så jeg kjører der også. Men merker at jeg ikke er lik avslappet i Oslo som jeg var da jeg bodde der. Lukeparkering for eksempel var jeg dritgod på, men nå gjør jeg det aldri lenger nesten så er ikke lik komfortabel som før. Men gjør det altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tar du rattet?Hvis du er i bil, og er kvinne, tar du plass i førersetet, eller overlater du det til partner?
![]() |
#50 |
|
![]() Sv: Tar du rattet?Jeg elsker å kjøre langtur alene. Kjøre trondheim-oslo f.eks. Musikk, kaffe, lydbok. Digg! Men det er selvfølgelig væravhengig. Det er pyton på glatt føre eller om snøen laver ned. Har kjørt til oslo der jeg hele tiden buttet mellom nærlys og langlys pga snødriv og så lik dårlig uansett. Da får jeg skuldrene inni ørene. Men på sommerføre så slapper jeg av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Tar du rattet?Jeg kjører over alt, på alle fører, og er den som vanligvis kjører på langturer. Jeg har også kjørt alene, med og uten barn. Jeg var omreisende selger i mange år, så noe annet skulle bare mangle. Jeg kjører også i fremmede byer, men jeg er i all beskjedenhet mye bedre til kartnavigasjon enn mannen, så for å bevare min mentale helse, foretrekker jeg den rollen på ferier.
![]() |
#52 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Tar du rattet?Hvis du er i bil, og er kvinne, tar du plass i førersetet, eller overlater du det til partner?
![]() |
#53 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Tar du rattet?Jeg er ikke spesielt glad i å kjøre bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Tar du rattet?
Jeg er ikke glad i å kjøre bil, så jeg overlater mesteparten av langturer til mannen min når jeg kan, men det blir mye småturer til vanlig og en god del kjøring i diverse leiebiler på jobb, så jeg kjører mye mer enn jeg har lyst til. Da vi kjørte i USA på smale veier (ja, de finnes også der), fikk jeg beskjed om å ta rattet fordi jeg var mest vant med sånne smale Vestlandsveier. (Vi kjørte på Highway 1
![]() |
#55 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Tar du rattet?Jeg har aldri tenkt på at motorveien er skummel, men det er sikkert fordi jeg stort sett kjører på motorveien for å komme meg på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Tar du rattet?Det er oftere mannen som kjører når vi kjører sammen. Gamle kjønnsrollemønstre koblet med at jeg er en dårligere sjåfør med ham som passasjer og at han mistrives med å være passasjer.
![]() |
#57 |
både her og der
|
![]() |
#58 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Tar du rattet?Glemte å svare på lukeparkering: Det er jeg ganske god på.
![]() |
#59 |
heimføing
|
![]() Sv: Tar du rattet?Interessant å se at såpass mange menn burde øve seg litt mer på å sitte på høyresida og holde kjeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|