|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Liker dere campingferier?Liker dere campingferie? Hva er det som gjør at dere liker/misliker denne måten å feriere på?
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Liker dere campingferier?Vi har campet halvannen uke i Danmark i sommer, med telt.Gikk fint som bare det, og vi har storkost oss. Vi har et gedigent 6-manns telt, som vi var 4 voksne og 2 barn i, og det gikk helt fint. Vi var på 3-stjerners campingplasser (dog minst en av dem burde vært mye mer) og var litt her og litt der.
|
|
|
#3 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker dere campingferier?Jeg er ekstremt fordomsfull mot campingvognliv. Og det å gå igjennom campingen på Kjærstranda i Stavern hjalp ikke mot fordommene. Jeg blir litt flau på folks vegne når de bygger platting og setter opp hekk for å late som det er en hytte.
|
|
|
#4 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker dere campingferier?Må bare signere Safran her. Jeg har prøvet både telt og campingvogn, og får rett og slett noia av pladsmangelen og mangelen på hygiejne. Og så er jeg for snobbet. Storebror og jeg har både gresspollenallergi. Og så bor jeg i forveien på landet, og føler ikke behov for yderligere nærkontakt med naturen. Faktisk har jeg litt lyst på å dilte disse schtygge campingvogne av veien hver gang de sinker meg i trafikken. Faktisk, så gidder jeg ikke bo på på hytte engang.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker dere campingferier?Jeg elsker det!
|
|
|
#6 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Liker dere campingferier?Hei, jeg heter Billa. Jeg er en camper...
|
|
|
#7 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker dere campingferier?Jeg er nettopp kommet hjem etter nesten en uke i Borlange på verdenstreff for citroen 2cv. Fantastisk artig. Flere tusen mennesker som bodde i telt, og to tusen små gamle biler. Mennesker fra all verdens nasjonaliteter. Jeg har ikke hatt det så artig på mange år, selv om det var lystig sang til langt uti de små morgentimer. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Liker dere campingferier?Jeg er ikke spesielt glad i å telte. Med en far som er fanatisk telter, så tror jeg at jeg fikk litt overdose i tidlige tenår. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Liker dere campingferier?Teltferie hadde jeg sett mer på som straff enn som rekreasjon. Hytter og hotell er tingen for komfortglade nolo.
|
|
|
|
#11 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Liker dere campingferier?Jeg forsøkte jo å sove i telt tidligere i sommer, men det var katastrofalt for ryggen. Hadde det ikke vært for den, synes jeg telting UTENFOR campingplasser, men gjerne i marka, hadde vært en ideell måte å feriere billig på.
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Liker dere campingferier?Nei, jeg kan ikke fordra campingplasser. Jeg har vært mye på det som barn, og jeg har antagelig falt i gryta, for jeg er avvent for livet. Bråkete, skittent, trangt og kummerlig. :grøss:
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Liker dere campingferier?Vi var forresten på campingplass og lekte litt med Sneipen i sommer (vi leide hytte et stykke unna). Jeg kjente veldig at det fremdeles ikke var noe for meg. Fastmontert campingvogn er definitivt også i allergisonen min, ikke bare hustelt.
|
|
|
#14 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Liker dere campingferier?Mannen har akkurat nå i helgen kjøpt 8-10-mannstelt, så jeg og ungene får nok etterhvert prøvd dette. Ifølge mannen må det være såpass stort for oss fire eller for ham og en eller to kompiser, han hater trange telt, men eeeelsker fisketurer. Mine foreldre er hyttefolk, så jeg har egentlig aldri prøvd camping-eller teltlivet. Campingvogn på plass er nok ikke noe for oss, litt for folksomt og trangt. Men jeg har jo besøkt andre, og noen har jo de luksusvognene med veranda, og jeg ser at det sikkert er et eldorado for unger. De flotteste campingplassene har jo som regel basseng, store og flere lekeplasser etc.
|
|
|
#15 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Liker dere campingferier?Gubben fnyser ved tanken på campingferie, men jeg tenker med glede tilbake på alle somrene i campingvogna utenfor Stavern da jeg var barn. Vi hadde ei lita campingvogn som sto på fast plass hver sommer. Vi hadde et fortelt hvor vi spiste maten og var på dagtid, og så sov vi inne i selve vogna.
|
|
|
#16 |
|
Pauset
|
Sv: Liker dere campingferier?Jeg trives med camping. Hadde vi ikke kunnet campe de siste 6 årene så hadde vi ikke kunnet ha noen ferie. Økonomiske grunner til det siden jeg har vært student lenger enn langt...... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Etylbarbital
Sv: Liker dere campingferier?Camping på campingplasser er definitivt ikke noe for meg. Basert på mitt erfaringsgrunnlag som inkluderer 1) 2 ukers camping i stort telt på 80-tallet i Danmark, Tyskland og Frankrike, 2) 2 ukers camping i campinghytter i Tyskland på 80-tallet og 3) 2 ukers camping i campingvogn på Sørlandet så har jeg fordommer for evig og alltid. Etter den tid har ingen av foreldrene mine prøvd å gjenta "suksessen" heller.
|
|
|
#18 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker dere campingferier?Absolutt ikke. *luksusdyr* |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
Sv: Liker dere campingferier?Jeg hater camping. Kunne ikke falle meg inn å dra på campingferie.
|
|
|
#20 |
|
Borte
|
Sv: Liker dere campingferier?Jeg liker det ikke. Jeg kan gå med på noen netter hvis det er sommer og veldig varmt og vi er ute med båten. Da kan jeg gå rett fra sengen til bikinien til stranden. Men hvis vi reiser på ferie vekk hjemmefra så er camping bortimot utelukket.
|
![]() |
|
|