|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?
![]() |
#2 |
~~~~~~~
|
Du kan melde deg på kurs på husflidslag. Mange har kurs i skinnfell, prinsippet er det samme.
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Jeg hadde ikke gått med minkpels. Har også takket nei til å arve foreløpig. Men jeg er enig i at det er fantastiske plagg.
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Jeg ville heller ikke ha gått med pels, men å lage puter eller pledd er jo en god ide.
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?http://www.moripenbuntmakeri.no/inde...og-reparasjon/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Jeg arvet en pels for noen år siden. Gikk innom en pelsbutikk for å få vite hva slags pels det var. De trodde først at det var fake. Poenget med å fortelle dette, er at jeg tror at veldig mange ikke ser hva som er ekte pels eller ikke. Nu til dags finnes det så utrolig mye bra fake pels på markedet at jeg faktisk tviler enda mer på om folk flest virkelig ser forskjell. I tillegg kommer at folk flest ikke går med pels, så jeg ville faktisk brukt en arvet pels hvis jeg hadde likt den og kledd den fordi jeg ikke ville følt at jeg promoterte noe. (Den jeg arvet var alt for stor for meg, så den henger fortsatt på loftet). Sist redigert av liefje : 30-08-19 kl 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Jeg har en nydelig svart jakke arvet etter min elegante mormor. Den var kjøpt til sjøs av hennes omreisende far. Jeg bruker den i begravelser og julebord i desember. Og det går helt fint.
![]() |
#8 |
can-jur
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Leser jeg tråden riktig i at det er helt greit å bruke pels, bare ingen ser det?
Sist redigert av Floksa : 30-08-19 kl 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Prinsipielt i mot kasting og sløsing.
![]() |
#10 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Og putesying for å fremstå som PK? Vi er der ja?
![]() |
#11 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Synes du omsying av arvegods er feil? Burde man egentlig kastet/satt fyr på/gjemt pelsene? Hva synes du er bra nok her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Og jeg tror egentlig samfunnet er der i dag at ingen kjøper seg ny ekte pels? Svært få i alle fall?
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
Jepp. Det, samt å unngå å promotere pels som noe som er greit. En arvet pels i stuen min, er det enkelt å kommunisere at er omsydd fra mormors gamle. Med mindre jeg vil gå med skilt rundt halsen som sier «NB! Loppis-pels», så vil jeg ikke ha samme mulighet på gaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det har vel med signaleffekten å gjøre regner jeg med? Det å bidra til en normalisering av noe som ikke er greit?
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Jeg vil ikke være med på å normalisere pels i gatebildet og promotere det. Ulempen (og fordelen) med pels er at det knapt blir utslitt, og det er vanskelig å se om en pels er ny eller gammel. Jeg syns ikke noe om pelsoppdrett, og vil ikke gjøre noe som kan sees på som støtte. Samtidig syns jeg det er dumt å kaste noe som både er fult brukanes, tilnærmet uslitelig og med en rekke gode egenskaper. Da er jo omsøm til noe som ikke flauntet like mye som et plagg en grei løsning.
![]() |
#17 |
Kidding, right?
|
Dette. Jeg så en dokumentar om pelsdyrnæringen da jeg var barn, og bestemte meg for at pelskåpe skulle jeg aldri ha. Eller bruke.
Sist redigert av Miss Norway : 03-09-19 kl 08:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Minkpels - yay or nay?Jeg hadde ikke lagt et blikk på den engang, og jeg må innrømme at jeg tenker mitt når jeg ser folk i pels. Litt pga at jeg er i mot pelsdyroppdrett, samtidig som jeg jo også vet at det er mye arvegods ute og går, så en pelskåpe betyr ikke at det er nytt. Men mest av alt fordi jeg synes det er stygt, og så avlegs og helt ute.
![]() |
|
|