|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg tror også det er en lærergreie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingEg konsentrerer meg betre når eg har noko i hendene, men har aldri vore komfortabel med å strikke i jobbsamanheng eller på forelesninger. Eg synes det handler om signaleffekt og har alltid undra meg over kollegaer som synes strikking er greit i sånne samanhengar.
![]() |
![]() |
#43 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg hørte dette på radioen og ble rett og slett sjokkert. Jeg har vært lærer i 22 år og aldri opplevd noensinne at noen strikker på noe som helst møte eller i arbeidstiden generelt. Jeg får 70-tallsvibber av det. Jeg aner ikke om jeg ville blitt forstyrret av det, har jo aldri prøvd. Men det sender noen utrolig uprofesjonelle signaler å strikke i arbeidstiden, synes jeg. Jeg må innrømme at jeg ble litt «er det mulig!» av at dette temaet dukket opp overhodet. Og hun som skulle brodere fordi det «fremdeles var lov», herreminhatt. Så dustete sagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg kan forresten opplyse om at det ikke bare er et lærerfenomen. For noen år siden var jeg på kurs arrangert av revisorforbundet, og der var det flere som strikket. Jeg synes det er vanskelig å se at det skal være mindre profesjonelt med diskret strikking under bordet enn å fikle med mobilen, men av en eller annen grunn er det stadig strikking som dukker opp som tema.
![]() |
#45 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg kan ikke strikke selv, og blir både imponert og misunnelig når jeg ser andre strikke. For meg er en flink strikker derfor definitivt et forstyrrende element i et møte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingEnig med rektoren, strikking hører fritida til. Man tar ikke med seg scrapbooking, fluebinding eller treskjæring inn i møter heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Tøff
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingI en forelesning i fjor ramlet jeg faktisk av setet jeg satt på da hun som satt ved siden av meg brått dro armen fort opp i min retning. Jeg satt dypt konsentrert og fikk tydeligvis med meg bevegelsen i sidesynet og skvatt så det gjorde vondt i brystkassa, kastet meg unna og havnet på gulvet. Kjempeartig for seksti medstudenter, litt mindre artig for meg, men jeg ler av det nå.
![]() |
#48 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg har opplevd at en kontaktlærer dro fram strikketøyet sitt på et ansvarsgruppemøte. DET er langt over streken og siden jeg var mor og dermed også anså meg som leder av møtet, ba jeg læreren om å strikke en annen gang. Hun ble sur og det bidro ikke til at et allerede anstrengt forhold ble bedre, for å si det pent. Jeg er likevel glad jeg sa fra. Jeg opplevde at hun signaliserte at møtet ang min datter ikke var viktig for henne. Min tolkning var selvsagt preget av at jeg synes hun gjorde en ufattelig dårlig jobb, men man strikker virkelig ikke i møter! Er man passiv tilhører på et møte med mange, mange deltakere, så kan man jo vurdere det om man synes det er ok å risikere å forstyrre andre, men i mindre møter der man forventes å delta aktivt, strikker man ikke. Ferdig snakka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingVår rektor har også sagt at han ikkje ønsker handarbeid, mobiltelefonar og mat på møte. (Det hadde ikkje vore noko problem, han sa det då han begynte.) Det må då vere greit, og ikkje ei nyheitssak. Ein er då på jobb.
![]() |
#50 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg kan fint strikke og samtidig følge med på det som skjer rundt meg, men det ville aldri ramle meg inn å ta med strikketøy på møter. Det handler ikke bare om at man kan forstyrre andre, men om at det oppleves som at man ikke følger med eller at dette møtet ikke er så viktig. Det er rett og slett respektløst.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 25-09-19 kl 16:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg må innrømme at jeg sliter med å forstå hva som er problemet med å la være å strikke i møter. Virkelig.
![]() |
#52 |
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingSitter i en sal med nesten 800 lærere/ledere nå og ser ikke noen med strikketøy.
![]() |
#53 |
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikking
Ja! MAT! Herlighet. Det kan man også droppe altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingFornuftig tenker jeg.
![]() |
#55 |
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg tror ikke dette er en lærergreie, i hvert fall har jeg ikke opplevd dette i utstrakt grad på noen av stedene jeg har jobbet.
![]() |
![]() |
#56 |
Halloen!
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg synes det er helt OK å si nei til strikking, men hvis poenget er at man skal følge med på møtet og ikke holde på med andre ting, synes laptoper burde være lukket og mobiltelefoner ligge i veska. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingNesten alle spiser på fellestid hos oss også. Undervisning, inspeksjon, undervisning, inspeksjon, 20 min pause (i teorien), undervisning, møte, møte. Det er tirsdagene mine fra 8.15 til 16.00. - og jeg må ha i meg mer mat enn jeg rekker på den pausa. Så yoghurt, frukt, bær, brødskiver er vanlig å se første kvarteret av fellestiden hos oss.
![]() |
#58 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingHelt topp. Blir superdistrahert av bevegelsene og klinkingen. Dessuten synes jeg det er uhøflig i møtesammenheng.
![]() |
#59 |
Halloen!
![]() Sv: Rektor forbyr strikking"Da tar jeg med sytøyet isteden." |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingEr kaffe også ugreit da, tro? Siden mat ikke er greit?
![]() |
|
|