Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tradisjonell norsk mat

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-08, 19:25   #1
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tradisjonell, norsk mat

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Er de norske? I så fall bør du nok prøve biller eller noe i den duren. Er de utenlandske vil jeg absolutt tro det funker med smalahove.

Ikke vær sikker på det!

I mange land spiser de det oftere enn en middels vestlending! Hele Midt-Østen, Nord-Afrika og Balkan.

Gammel 30-07-07, 22:45   #2
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er en knallgod oppskrift på Lammefrikasse. Viktig å koke kjøttet på den måten som beskrives - koke opp, skylle kjøttet og så koke på nytt i nytt vann. Blir deilig kraft og fantasisk fløtefrikassesaus. Nam! Min far på over 80 sa han aldri hadde smakt så god frikasse, og mor innrømte glatt at min var bedre enn hennes.

Sist redigert av Tangina : 30-07-07 kl 22:54. Årsak: Hva i alle dager gjorde den preposisjonen der - kraft "i" saus... :gaah:
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 09:46   #3
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå har endelig fetteren kommet, i natt faktisk. Det tok sin tid å ordne med visum.
Så nå er det bare å brette opp ermene og begynne å lage mat. :husmor:

Gammel 02-03-08, 09:57   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er spent på å få høre hva du serverer dem jeg da.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 19:21   #5
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er spent på å få høre hva du serverer dem jeg da.

I går ble det helstekt indrefilet, som ble helt perfekt takket være god hjelp her inne. Den ble servert med potetstappe, brokkoli og fløtesaus.

I dag har jeg servert kjøttkaker i brun saus med poteter, kålstuing og tyttebærsyltetøy.
De har noe lignende der nede, men kjøttkakene serveres i en slags tomatsaus. Kålstuingen og spesielt tyttebærsyltetøyet var veldig eksotisk og måtte foreviges.

Han syntes det var veldig godt. Det er jo litt moro, da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.