|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det innafor?
_mener_ de han skal ta resten, eller _spør_ de han om hjelp? Vesntlig forskjell i mitt hode...
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De skal betale for å få malt 1 etg og spør om han kan male i 2etg uvisst hvor mye. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Må man ha en tittel?
Da spør de, og mener vel neppe å forvente? Mann opp mannen dint il å sin eni om det ikke passer, så blir nok det meste bra, tenker jeg.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Mar 2008
«Det har vi dessverre ikke anledning til å gjøre.»
|
|
|
#6 |
|
Klar
|
Sv: Er det innafor?Jeg har ingen problemer med å skjønne at du blir sur, men må si meg enig i at det er mannen din som er å klandre her. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det innafor?Må innrømme at jeg fortsatt sliter litt med den småbarnsbiten.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Poenget her er at vi selv betaler for å slippe å male. Og det vet de. Allikevel spør de om mannen kan male hos dem. Så de slipper å betale så mye for en maler. Det henger ikke sammen i mine ører. Jeg snakker ikke om at jeg ikke kan ta barna alene fordi de er gir små. Jeg snakker om hvem som spør hvem om hjelp. Jeg hadde da aldri bedt dem male her hvis de nettopp selv hadde betalt for å slippe å male!!! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Det var du som poengterte at det var snakk om småbarnsforeldre i første innlegg da. Det forvirret meg, jeg trodde først ikke det var dere selv du snakket om, men at du spurte for noen andre. Men nei, det henger ikke sammen i mine ører heller, men igjen, det er et spørsmål, og passer det ikke må man kunne gi et negativt svar, i stedet for å legge ansvaret på den som spør. De vil vel fortsette å tro det er greit, så lenge mannen din fortsetter å svare ja. Som andre her ville jeg også blitt temmelig sur om det var min mann det gjaldt, så full forståelse for det, men jeg mener også at det er hos han feilen ligger, ikke hos foreldrene hans.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 21-10-19 kl 01:04. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Må man ha en tittel?
Du sier "spør" og "bedt" om en annen her... Har de spurt han, eller bedt han? To helt forskjellige verdener, og ikke minst forventninger.
|
|
|
#11 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og så handler det om å stille opp for hverandre, noe som limer folk bedre sammen. Å spørre om hjelp er mer enn de konkrete oppgavene.
|
|
|
|
#12 |
|
Må man ha en tittel?
Nemlig!! Og det å si ja når det passer.
|
|
|
#13 |
|
can-jur
|
For en del handler det mer om å være gnien og forvente at barn stiller opp for foreldre uavhengig av hvor travelt barna har det.
|
|
|
|
#14 |
|
heimføing
|
Sv: Er det innafor?Det har vel ikke noe å si om de har små barn eller ikke. Greia er mer at de har betalt proffe folk for å ta malingsarbeid for at Cumulus-mannen skal få mer tid til barn og hverdag(?), og nå ligger det an til at mannen bruker denne "oppsparte tiden" til å male i andres hus i stedet. Og da er de like langt, på en måte. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er det innafor?Jeg tenker det er litt likegyldig om man har småbarn, store barn, vond rygg, midlertidig blindhet, torpedo på nakken, vertigo, osv, osv. Man kan bli spurt likevel. Og det må i grunn i de aller fleste tilfeller være innafor. Hva som velter lasset for folk, hvorfor man må si nei, det varierer jo voldsomt likevel. Jeg sier ja til ting som andre i min situasjon hadde sagt nei til. Og motsatt. Man må lære å svare det som er ansvarlig for seg og sine.
|
|
|
|
#16 |
|
Semiaktiv
Sv: Er det innafor?Tja, jeg for min del ville hatt høyere terskel for å spørre folk med små barn som trenger pass, enn med store barn, om å stille opp på ting, så for meg er det ikke helt likegyldig. Selv om det er lov å spørre uansett. Men litt mer forståelig at de tar seg den frihet å spørre når barna ikke lenger er små. Ellers enig.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 21-10-19 kl 01:00. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er det innafor?Jeg for min del ville nok vært mest skeptisk til de midlertidig blinde.
|
|
|
|
#18 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Er det innafor?Det kan virke som om du egentlig ikke lurer på om det er innafor å spørre eller ikke, men at du trenger litt klapp og medfølelse fordi dere har blitt spurt, og dere syns det er vanskelig/umulig å si nei. Og all medfølelse for det altså. Det er vanskelig å kjenne på lojalitetskonflikt og prioriteringsutfordringer. Og det er ofte ekstra vanskelig når det er foreldre/svigerforeldre på den andre siden av bordet.
|
|
|
#19 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Er det innafor?man må jo svare ut fra opplysningene som er gitt? Det står ingenting om svigerforeldrene er martyrer eller oppegående, vanlige folk. Jeg tenker at man må kunne spørre om ting - og man må kunne ta i mot svaret man får.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Leser
|
Jeg må bare sjekke; Er det vanlig å tenke slik? At folk synes det er greit å gjøre ting som de selv betaler seg vekk fra? Jeg og mannen var i fjor og hjalp moren min, men dette var med ting vi gjør hos oss selv og som vi har god kompetanse på. Jeg gjør også ting for andre som feks matlaging og en del håndarbeid. Tror ikke akkurat jeg hadde kastet meg rundt å kjørt henger feks som jeg ikke gjør hjemme.
|
![]() |
|
|