|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?
Veldig smart (og ikke minst imponerende!) det med å ta bilder for å lage noe sjæl. Jeg tror ikke det er håp for verken strikke- eller sykunnskapene mine, selv om jeg har strikket ti centimeter på en leggvarmer nå.
|
|
|
#2 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Vel, jeg er jo lærer, men har måttet slutte å bruke olabukser fordi de strammer på vonde hofter. Det burde forsåvidt ikke være så vanskelig å danne en basisgarderobe rundt svarte bukser, noen ulike skjørt eller kjoler også. Det er slike klær jeg gjerne går med.
|
|
|
#3 |
|
|
Nja, det er mer tanken som teller der. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Godt tips!
Det er nok litt sånn med meg også.
|
|
|
#5 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?Jeg legger litt brukte gensere og bukser tilbake i skapet. De blir jo ikke skitne. Lukter under armene for å vurdere når det må vaskes.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?Jeg kan anbefale å gå inn i en langvarig diskusjon med vaskemaskinen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?Jeg kjøper aldri klær første gang jeg ser dem, og alt jeg kjøper må passe sammen med minst to andre ting jeg allerede har. Jeg kjøper minst mulig fast fashion, slik at plagget holder seg pent lenge.
|
|
|
#8 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?Jeg har også alltid kjøpt for mye klær, uten å tenke. Det går i perioder. Når har jeg innført shoppestopp frem til februar. Det vil si, deg er en ullkjole jeg ønsker meg å veldig. Jeg har en fra før i annen farge, kjøpt i fjor, og elsker den. Men jeg selger på Finn andre plagg (ikke alltid så lett), og får ikke kjøpe den kjolen før jeg har solgt unna tilsvarende beløp. Klær som er i sirkulasjon i løpet av 2 uker på jobb, er jo egentlig ikke mange. Derfor skal nå innholdet i klesskapet reduseres. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?Kjøpestopp er tingen. Kun sokker og truser inn. Og så budsjett etterpå.
|
|
|
#10 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?Det som gjorde at jeg begynte å handle mindre klær var at jeg sluttet å kjøpe på nettet.
|
|
|
#11 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?Så bra tråd! Det er spennende å lese hvor forskjellig forhold folk har til dette. Jeg tror det er viktig å reflektere over hvilke behov man har og hvilke behov man forsøker å dekke ved å kjøpe nye klær. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?Mams: Netthandel er der jeg synder mest også. Jeg har blitt veldig flink til å returnere det som ikke svarer til forventningene (og det er mye), men det er jo virkelig ingen løsning i lengden, og ikke særlig miljøvennlig det heller.
|
|
|
#13 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?Spennende og jeg håper alle kan bli inspirert til måtehold.
|
|
|
|
#14 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?meisje: Den lista var lur. Jeg tør ikke tenke på den differansen det er mellom antall topper jeg har i skapet og hvor mange jeg faktisk trenger.
|
|
|
#15 |
|
Fjellpiper
|
Jeg hadde en spesiell versjon av Black Friday i fjor. Hver gang jeg fikk en tilbudsmail som nevnte Black Friday gikk jeg inn og avmelte meg den epostlista. Og siden det gjaldt de aller fleste selskapene ble jeg kvitt de aller fleste reklamemailene mine i løpet av en uke. Veldig deilig. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?Jeg legger til at jeg kjøper fulle antrekk, men svært sjelden.
|
|
|
|
#17 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?Siden jeg totalt mangler shoppinggenet mtp klær, kan jeg ikke bidra med tips jeg bruker selv, for meg faller det helt naturlig å shoppe minst mulig, men jeg ser for meg at en liten analyse av garderoben kan være lurt. Og få dem på lista som meisje la ut over her. Først absolutt alle plagg, deretter kan man kose seg med deletetasten for å komme fram til hva man egentlig trenger. Og supplere med noen få velvalgte plagg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?Ellers hadde jeg en lang periode (3 års tid), hvor vekten var stabil. Da puttet jeg hele lønna inn på sparekonto, etter at faste utgifter var betalt, og hadde aldri mer enn 2-300 kr på konto. Da måtte jeg inn på sparekontoen å overføre hver gang jeg skulle bruke penger, og da sitter det langt inne å dra kortet. Da rekker man å tenke seg om, og det var svært sjelden jeg impulskjøpte noe som helst.
|
|
|
#19 |
|
|
Jeg bruker jo bare kjoler, og har nesten alltid singlet under kjolen (om det ikke er veldig, veldig varmt). Jeg har et passende antall singleter i bomull som jeg bruker om sommeren og ull som jeg bruker om vinteren. De henger på badet om natten og siden de alle er like og uansett skal være under kjolen, bruker jeg den samme til den er klar for vask. Og det er overraskende lenge når det gjelder ull. Kjoler og strikkejakker som jeg har utenpå henger jeg tilbake i skapet, og det er mulig mange ville tenkt på meg som sjuskete om de visste hvor sjelden de vaskes, spesielt om vinteren. Jeg har stort sett aldri på meg den samme kjolen to dager på rad.
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?Åh, gjett om jeg kjenner meg igjen i det XXL-eksempelet med fri frakt, det er jo alltid noe ungene trenger osv osv, og så leter man for å komme over 1000 kroner. Jeg tar som regel til vett og avslutter letinga, men herregud så mye tid ( i tillegg til penger selvfølgelig) man kan bruke på sånt tull... |
|
|
|
![]() |
|
|