|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen mer erfaring fra friluftsbhg?)Ja, disse har jeg hatt til alle i fjor. Supre cherroxer.
|
|
|
#42 |
|
Vaklende
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen med erfaring fra friluftsbhg?)Min ekstremaktive 2,5 åring går ikke i utebarnehage, men de er ute 70% av tiden likevel. Vi har stort sett lite snø og ligger ofte rett rundt null grader, men temeperaturene kan svinge mye og det er viktig med klær der temperaturen lett kan reguleres. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen med erfaring fra friluftsbhg?)Ulltøy fra cubus er uaktuelt. Det tåler ikke vask, revner i sømmer både her og der. Men en slik heldress i ull er nok aktuelt.
|
|
|
#44 |
|
I mål
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen med erfaring fra friluftsbhg?)
Har aldri jeg opplevd? Nå vasker jeg riktignok på ullprogram med Milo da. Det er ikke spesielt vanskelig.. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen med erfaring fra friluftsbhg?)Blir ikke litt av poenget med ull borte når innsiden er av bomull?
|
|
|
#46 |
|
Absolut ateist
|
Her i huset har det aldri holdt en sesong.
|
|
|
#48 |
|
Passiv
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen mer erfaring fra friluftsbhg?)
Signerer denne. Vi har hatt Sorel til storebror 2 sesonger nå, og har vært veldig fornøyde med dem. De er fine når det er kaldt og ikke så vått. De tørker fort også, siden den "ullsokken" inni kan taes ut og tørkes for seg. |
|
|
|
#49 |
|
I farta!!
|
Det trodde jeg også. Klarer selv ikke ull mot huden så kjøpte et ulvang sett med polyester eller noe på innsiden.
|
|
|
#50 |
|
Absolut ateist
|
Det er mulig, men ikke aktuelt.
|
|
|
#52 |
|
Absolut ateist
|
Fordi tøyet skal kunne vaskes vanlig og jeg er altfor lat til noe annet. Jeg betaler dessuten pr vask og å ha ekstra vasker bare fordi de ikke kan ha tøy som tåler normal vask, det er ikke aktuelt.
|
|
|
#53 |
|
I mål
|
Det er jo bare å fylle opp en ulltøyvask? En i uka så er vel maskinen full med tre barn? *teit* |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Absolut ateist
|
Jeg har bare en som bruker ull.
|
|
|
#55 |
|
I mål
|
Ok *gir opp*. Da tar det vel litt tid før maskinen er full, enig i det. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
I farta!!
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen med erfaring fra friluftsbhg?)Jeg vasker som regel med ullvask men av og til har det havnet i vanlig vask og det går helt fint. Bruker Janus. Trøyene og longsene holder seg like fine hvertfall. Har noe som er 4 år gammelt og det er like fint
|
|
|
#57 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen med erfaring fra friluftsbhg?)Jeg trenger ikke pent undertøy.
|
|
|
#58 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen med erfaring fra friluftsbhg?)Joha har også mye fint ulltøy. Finner ikke link til ulltøy fra dem i farta, men jeg har handlet en del longs og gensere fra dem som vi skal bruke innerst og som innetøy nå til vinteren. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
I mål
|
Vi bruker det ikke som undertøy, vi bruker det som innertøy. Jeg synes heller ikke det er så farlig, men det irriterer meg at det nupper etter 2 gangs vask og slik. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Vaklende
|
Det lurte jeg også på. Men jeg fikk tilbakemelding fra (en annen produsent av slikt blandingstøy) at det ikke gav noen vesentlig forringelse av egenskapene, pga at de kun børster på et lett lag med bomullsfibre på innsiden, det blir ikke et "helt" lag. Jeg klarer ikke å gjenforklare dette helt, og kjøpte ikke umiddelbart forklaringen selv, men vår erfaring er veldig positiv. |
|
|
|
![]() |
|
|