|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?
Ja, det er ikke mye kjøtt på meg for tiden. For så vidt litt interessant, siden jeg liksom er i keto.
![]() |
#42 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?Vi har matkasse annenhver uke og da får vi ca 600 g kjøtt/fisk/kylling. Og det er sånn omtrentlig riktig mengde til oss. Hvis ungene ikke liker, så holder det til en lunsj til meg dagen etter også.
![]() |
![]() |
#43 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De har på meny, de leverer jo også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?Har ikke tenåringer, men spiser lett 200 g kjøttdeig eller 2 laksestykker selv så jeg synes det høres lite ut til 4.
![]() |
#45 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?Min erfaring med tenåringsjenter som trener mye er omtrent den samme dere beskriver med gutter. De spiser en halv okse, 15 kg norvegia, 50 brød og et traktorlass med sjokolade i uken. Ja, og når vi har taco steker vi alltid to pakker karbonadedeig.
![]() |
#46 |
I mål
|
Vi kjøper 800, fryser 200, kjøper 400 neste gang. Ganske lett altså! |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?Vi er 5, men Minsten er 7 år og småspist til middag. Gutt 15, jente 17, mor og far 45 (
![]() |
![]() |
#48 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?Kjøttsultne gutter i voksealder spiser en sånn pakke aleine. Minst! Det går over igjen, men den alderen er dyr.
![]() |
#49 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?Vi bruker en pakke karbonadedeig, enten det er til pastaretter eller til taco, til to voksne og en gutt på snart 18. Tror også vi ofte brukte den mengden da det var to gutter hjemme. Men med fire brukte vi to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?Jeg kan i hvert fall røpe at når jeg kommer hjem etter trening, er rubb og rake av middagen spist opp.
![]() |
#51 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?To jenter, 12 og 14 år. Yngste spiser ikke spesielt mye, eldste spiser ofte merenn meg.
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?Herremannen har spist kjøttboller og potetmos i dag. Ettersom vi to voksne ikke har spist hjemme pga reise så kan jeg si eksakt hvor mye han har spist ettersom det var 1 kg IKEA-kjøttboller i posen når han åpnet den. Han har spist 500 g kjøttboller samt et stort lass med hjemmelaget potetmos (og forhåpentlig noe grønnsaker til). |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
En som trener
|
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?Jeg husker gutten min sa at han liksom aldri ble helt mett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?Vi er 4-6 personer som vanligvis spiser middag her, det er alltid oss foreldre og de små på 11 og 12, ofte storebror på 25 og/eller en kompis til de små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?Vi er fire hjemme nå, to voksne og to jenter på 16 og 20. Vi lager alltid mye fisk/kjøtt, tacokarbonadedeig (800gr) og kylling (500 gr), 6 laksefileter, for vi spiser nesten ikke karbohydrater. En typisk middag er proteiner og mye grønt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?Vi spiser heller ikke mye karber. Har sjelden pasta/ris/potet, og i tilfelle lite. Men vi har alltid mye grønnsaker i mange variasjoner, og det holder faktisk med lite kjøtt og fisk. Det er ikke fordi jeg er gjerrig, men fordi det faktisk er nok. Nå har jeg en mann som spiser lite middag selv om han er en nesten to meter lang mann, ikke fordi han er kresen, men fordi han alltid har spist små middagsporsjoner. Jeg spiser også mye mindre enn før, selv om jeg elsker middag. Jeg er mye mindre enn før og blir mye fortere mett. 18-åringen spiser mest. Hun trener 7 ganger i uka. Mannen og jeg trener også mye, men spiser likevel ikke store mengder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?Vi er fire stk i familien, ofte tre til middag (meg og barnehagebarnet og småskolebarnet). Vi lager aldri mer enn en pakke med karbonadedeig til taco, men bruker avsindige mengder grønnsaker. Alltid nok igjen til mannen om han ikke er der under selve middagen. Så når det gjelder kjøtt så går det helt passe, laks går det mye av, kylling spiser vi sjelden, pølser spiser de til det er tomt uavhengig av mengde |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?Tenker det er forskjell på spørsmålet om hvor mye kjøtt man spiser, og om det er nok mat. Kjøtt er for noen et luksusprodukt, et miljøspørsmål, osv., det er ikke gitt at det er kjøtt man skal spise - næringsstoffene i seg selv kan man få andre steder fra (noen ganger billigere, noen ganger bedre, noen ganger begge deler). Nå liker jeg kjøtt, jeg altså. Kunne fint spist mest kjøtt og veldig lite annet. Men det er mange ting som spiller inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Middag til 4 - hvor mye lager dere?Gutte på 14 og 17.
![]() |
|
|