|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#43 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Leilighet kontra hus
Jeg måtte fnise litt av "kun en stue". Det er vel ganske vanlig å kun ha en stue. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Sv: Leilighet kontra husVi har både «kun» en stue, og ungene har ikke TV på rommet. Et bad, og et vaskerom. Null problem. En voksen, to nesten voksne, en liten og en hund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Mine har små rom, veldig små.
![]() |
#46 |
Mange har jo to, en stue og tv stue. Eller store soverom.
![]() |
#47 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Vi bor på 69 kvadrat. Det har gått fint, det, selv om jeg godt kunne tenkt meg mer plass da ungene var mindre. 90 kvadrat er jo digert i forhold. Klart det går.
![]() |
#48 |
I mål
|
![]() Sv: Leilighet kontra husJeg har en kollega med store / halvstore barn og etter et samlivsbrudd, fikk de litt mindre plass. Tror hun også tenkte på "bare en stue"-greia da, ift barna som stadig har med seg studievenner etc hjem. Hun har fortalt at hun har innredet sitt eget soverom litt ekstra, med stol, tv etc slik at hun bruker det som sin lille stue når barna har venner i stua. Syntes det hørtes veldig greit ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
![]() Sv: Leilighet kontra husDere kommer med gode tips og fine tanker.
![]() |
#50 |
Drømmer
|
Mange har det ikke, det går som sagt helt fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Tatt på
|
![]() Sv: Leilighet kontra husVi bor på 90 kvadrat. Opprinnelig er det en 3-roms med 2 store soverom, men har kuttet litt av kjøkkenet (var tegnet opp som en mulighet på originale tegninger for å få et tredje (lite) soverom. Nå har eldste det ene store soverommet og vi det andre, men vi vurderer fortløpende om vi skal bytte med lillebror så han også får et av de store soverommene.
![]() |
#52 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Leilighet kontra husJeg har bare et oppholdsrom, og 2 soverom og bad.
![]() |
![]() |
#53 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Leilighet kontra husVi har også én stue og ett bad. Liten enebolig. Det går fint, men planløsningen er håpløs og vi bruker i praksis ikke hele huset. Hater at stue og kjøkken er i hver sin etasje, blant annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Leilighet kontra husVi skal definitivt over i leilighet om noen år.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Sv: Leilighet kontra husVi har også bare én stue. Og begge ungene kommer til å ha kjempesmå rom.
![]() |
![]() |
#56 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Leilighet kontra husVi har for så vidt to «stuer» eller oppholdsrom, men bruker nesten bare kjøkkenet, badet og soverommene. Vi kunne fint klart oss på halve plassen.
![]() |
#57 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Leilighet kontra husJeg bor i enebolig og trives med muligheten til å gå rett ut i hage. Men jeg ser at det er mange gode muligheter med leilighet også. Og siden jeg jobber mye med tilrettelegging for eldre, så er jeg allerede i gang med å se på leilighetsprosjekter i Bergen for å se hvor vi har lyst til å bo når vi blir gamle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
![]() Sv: Leilighet kontra husDet er klart vi kan klare oss med en stue, men vi er så vant med å ha to at det foreløpig er svært fint å ha.
![]() |
#59 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Leilighet kontra husEn voksen, et utflyttet barn, et halvveis hjemmeboende (myndig) barn og en preteen her. Leiligheten er på 64 kvm, følgelig bare et bad og to soverom. Det fungerer, men det er jo selvsagt fordi det på sikt bare blir minste og jeg som blir boende. Vi har gode utearealer, det hjelper på den tiden av året.
![]() |
#60 |
![]() Sv: Leilighet kontra husForeløpig har jeg satt alt mht huskjøp/salg på hold. Foreløpig er min jobb trygg, men mye kan skje og mye kan skje med boligmarkedet.
![]() |
|
|