|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#4 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Gode uteklær"Vi har fått brev ang. uteklær for noen dager siden, og det anbefales også gamasjer når det er mye snø.
|
|
|
#5 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: "Gode uteklær"
Gamasjer er slike man drar utenpå skoene for å slippe at snø kommer inn mellom sko og dress. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
trøtt
|
Sv: "Gode uteklær"Jeg tror at slike beskjeder mest er ment som en vekker til foreldre som ikke forstår hva det å være ute mer en 10 minutter av gangen innebærer av påkledning. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Gode uteklær"Ang. Superfit Goretex: Vi har hatt disse i to omganger, og er superrfornøyde! Kjempelette, varme og gode. Anbefales! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
trøtt
|
Vet du (eller noen andre) hvilke butikker/kjeder som har disse skoene? Kan tenke meg å ta en titt på dem... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Barnas hus har noen - ellers kan du se på hjemmesidene etter dealership.
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: "Gode uteklær"Min eldste har aldri brukt ull, Hun klør og klør og får røde nupper. Kan til nød bruke strikkegenser ytterst, men da med undertrøye og høyhalset under. Hun har godt utenpåtøy og har omtrent aldri vært våt eller kald i bhg. Ull er bra, ja, men det er ikke nødvendig for liv og levnad i bhg. Det gjelder bare å gjøre det beste ut av ting når man ikke kan bruke ull og det er så absolutt adekvate løsninger.
|
|
|
#13 |
|
ræv med ører
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Enig, og så kommer det litt an på hvor i landet man bor. Ikke alle har minus 20 grader om vinteren. Her er det nesten ikke minusgrader om vinteren engang, kanskje 3-4 minus en sjelden gang. I fjor var det jo høst hele vinteren. Jeg gikk i tynn genser ute midt i januar.
|
|
|
#15 |
|
superbruker
|
Sv: "Gode uteklær"En uke ute da ingenting
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: "Gode uteklær"Jeg blir litt oppgitt over sånne brev. En ting er generell informasjon, men når man ber "alle" om å ta med gode klær fordi "noen" ikke klarer det - er det ikke bedre å si fra direkte til de foreldrene det gjelder?
|
|
|
#17 |
|
trøtt
|
Det er jeg enig i, men ser likevel fordelen av å f.eks. ha med noen setninger eller to om påkledning i barnehagens velkomstbrev eller nevne det til alle under oppstartssamtaler e.l. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: "Gode uteklær"det er stor forskjell på å ha gode alternativer til ull (som f.eks stormberg), og på å bare sende med en stiv olabukse til å ha under dressen. Det er ikke helt uvanlig altså... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: "Gode uteklær"Spoon: Storebror er alltid klam på tærene selv på sommeren. Derfor klipper vi alltid av foten på bomullsstrømpebuksene og bruker ullsokker selv når ullsesongen er over.
|
![]() |
|
|