|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Er 45 et «halvrundt» tall? | |||
| Ja |
|
32 | 28,83% |
| Nei |
|
57 | 51,35% |
| Aldri tenkt på/ vet ikke/ brokkoli 🥦 |
|
22 | 19,82% |
| Deltakere: 111. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?Jeg synes 45 er halvrundt. Men så er jeg like imponert for hvert år folk klarer å bli eldre, så for meg kan folk feire stort hva de vil.
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?Om saken er at man liker å feire stort, så kan man gjøre det når man vil. Det er uansett verd en feiring. Det nytter ikke alltid å vente til noe andre synes er stort nok/rundt nok. Folk stryker ofte med lenge før den tid.
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?Det har aldri falt meg inn at 25 er «større» enn 24, faktisk. (Kun eldre. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?Jeg lurer litt på om jeg skal feire 45 års dagen min faktisk. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?
I mine kretser er en hvilken som helst bursdag gyldig grunn til fest og morro. Noen ganger passet det å invitere til ståhei og andre ganger ikke. De som kan kommer og oftest er festen/selskapet merket ev. gaver gis til Folkehjelpas mineaksjon e.l. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?Jeg feirer alle bursdager, jeg. Men det er med den nærmeste familien, og en venn eller to, enten det nå er rundt tall eller ei.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?Nei, tenker ikke på 45 som halvrundt.
|
|
|
#10 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?Ei venninne av meg ble 45 i går. Hun feira stort i fjor, bare fordi hun hadde lyst - morsomste festen jeg har vært på på mange år. I går tror jeg knapt det ble kake. Men om noe skal være halvrundt så må vel alle midt-mellom-hel-tall være det?
|
|
|
#11 |
|
koko
|
Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?Vil man feire så feirer man, uansett om dagen er helrund, halvrund eller hva som helst.
|
|
|
#12 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?Vi betegner det som halvrundt og gratulerer kanskje litt ekstra, men de fleste feirer som en vanlig bursdag og gavene står i stil med det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?Jeg synes alle -5-bursdager er halvrunde, men hovedgrunnen til at jeg feiret den større er at det passet sånn. 40 var mest pes, og det var altfor lenge til 50.
|
|
|
#14 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?Det er langt mellom 40 og 50. Skjønner godt at det er en anledning til å feire ekstra. Som student hadde vi innflyttingsfest i nye vesker, så jeg forstår godt man vi feire.
|
|
|
#15 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg tror ikke jeg skjønte den siste setningen. Fest i vesker? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Når noen hadde kjøpt ny veske, dette er lenge siden så det er ikke snakk om designvesker, måtte innholdet flyttes inn i den og det feiret vi med en fest.
|
|
|
#18 |
|
koko
|
|
|
|
#20 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Er 45 et «halvrundt» tall?I noen kulturer er vel tall som 11, 22, 33 osv sett på som spesielle? (Mener det finnes et navn på dem, men husker ikke i farta).
|
![]() |
|
|