|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?
Har man krav på egen brille til skjermbruk har man det, men den brillen skal strengt tatt ligge på jobben. Selv om noen sikkert tar brillene med hjem. Progressive briller er dyrt, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg som trodde jeg hadde en grei arbeidsgiver. Kjekt å vite at alle får tilbudet.
![]() |
#44 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?Jeg tør ikke engang si hvor mye vi betaler pr. mnd for brilleabonnement til 3 av 4 i familien... Det er helt vilt dyrt. Mine, som er spesialglass opp og ned i mente, koster mer enn dobbelt så mye som de to andres til sammen...
![]() |
#45 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?Brilleabonnement? Er det en ting også?
![]() |
#46 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?Håper du blir fonøyd, og at rot hos Specsavers ordnes opp i!
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?Hvis du bruker linser fra Specsavers varemerke så heter de samme linsene noe annet andre steder. Her er en oversikt: https://www.lensit.no/Kundeservice/Optikerens_linsenavn
![]() |
#48 |
Tøff
|
Både jeg, moren min og en venninne av meg har ufattelig dårlig erfaringer med tre forskjellige Spescsavers butikker to byer. To av oss var veldig fornøyd med servicen, men det hjelper lite når du fire brillepar senere støtt har samme problem som de bare ikke klarer å ordne.
![]() |
#49 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?Specsavers har ofte kampanjer som gjør handelen langt rimeligere enn normalt, f.eks. halv pris på glass.
![]() |
![]() |
#50 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Det var da en merkelig policy. Man har krav på dekket skjermbrille dersom behovet er der, men det er da ingen som helst forutsetning om hvor den brillen skal oppbevares. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ctrl+z
|
Jeg har hatt det til nå fordi det har vært enklest og fordi jeg bruker en type ikke alle har. Har prøvd de aller fleste linser og har reagert allergisk på ni av ti.
![]() |
#52 |
|
Og lesebrille til skjermbruk kan man jo få dekt opp / støtte til gjennom arbeidsgiver. Så det er kanskje enbesparende variant |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvor mye må briller koste?Jeg leste om skjermbriller i stad, og hvis man bare trenger progressive i jobben og ikke privat, kan det dekkes, med en erklæring som sier at det er nødvendig. Jeg tenker at en lærerjobb hvor man hele tiden veksler mellom å fokusere på pc og så bakerst i klasserommet kan være et sånt tilfelle. Verdt å sjekke, kanskje.
![]() |
#54 |
WF: Sausnebbet
|
Jeg har lærerkollega som har fått dekket skjermbriller. Barneskole |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Det er en helt forståelig policy fra arbeidsgivers side, fordi det kun er til skjermbruk på jobb at plikten til å dekke gjelder. Brille til privatbruk skal ikke arbeidsgiver dekke. Arbeidstilsynet angir også |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Leser
|
En digresjon: Jeg tror norsk arbeidsliv er i en vanskelig stilling nå med hensyn til hjemmekontor. Jeg tror nok at mange arbeidsgivere ønsker mer bruk av hjemmekontor, men uten å finansiere utstyr etc ... Dette med databriller, jobbmobiler, jobbPCer jo en del av denne diskusjonen: Når er man på jobb, og når har man fri? Jeg er mest imponert over de som opplever muligheten til å "jobbe seg ihjel" som "frihet"? Er litt ymse, men jeg tror det er lurt å ha et regnskap som sier noe om når er det du som arbeidstaker som tjener på å jobbe hjemmefra og når er det arbeidsgiver som tjener på det.
![]() |
#57 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Brilleabbonnement! Hvordan funker dette?
![]() |
#58 |
Tittel og tittel....
|
En venninne av meg har det. Hun får 3 briller, en lesebrille, en solbrille og en med progressive glass. Hun betaler en fast sum i mnd, og i prisen inkluderer forsikring slik at hun får nye briller dersom de hun har blir ødelagt, hun kan også få nye briller en gang i året.(gjelder en av brillene)
![]() |
|
|