|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Jeans - tenåringsgutt
Storebror velger jo også selv. Men jeg må være med og veilede litt. Han hadde sikkert fått det til selv. Men når størrelse er vrient, kan det fort bli galt. Han tar alt for god fisk når det gjelder pris og størrelse på dongeri feks. Og ikke alle ekspeditører er like gode der. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Jeans - tenåringsguttMine barn har null interesse av klær. De er ikke opptatt av merker, men setter comfort høyt. Det er hettegenser og Adidas/umbrojoggebukse de Foretrekker. - men tanken på at de selv skal dra til butikken og kjøpe selv er per i dag utenkelig. (Fristende å tenke på, da). De kan være tilbøyelige til å velge ut noe om jeg handler på nett.
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er bare en så annen verden. Snuppas venner av hankjønn ser også ut til å gå i «gjennomtenkte» klær, men jeg har jo ingen anelse om hvem som har «tenkt» - de selv eller mamma.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nokså likt som her, det. Yngste, gutt, er straks 12. Han foretrekker Abercrombiegenserne onkelen har kjøpt. De er myke. Han bryr seg lite om merker, men det er ikke alt han liker av klær. Det går foreløpig mest på utseende.
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
De kan jo ha tenkt selv selv om noen andre har vært med dem og gjort det faktiske innkjøpet, for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Drømmer
|
Min er veldig klar på hva han vil ha, selv om han ikke går på butikker/senter å handler de selv. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Jeans - tenåringsguttMine gutter har definitivt kjøpt klærne sine selv i mange år og de er 18 og 16 år. Jeg kan ikke huske sist jeg kjøpte en bukse til dem.
|
|
|
#8 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Jeans - tenåringsguttMin tenåringsgutt ((17), har hatt meninger om klær i mange år. Jeg tror unger er like forskjellig som det foreldre er. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Jeans - tenåringsguttLitt off topic, men jeans til gutt og herre er helt sykt dyrt, synes jeg. Verken jeg eller jentungen min kjøper så dyre jeans. Særlig til guttungen som vokser synes jeg det svir i pungen. Mulig jeg er gjerrig, men jeg synes alt over 4-500 er ganske dyrt, og 800 er spinndyrt. 2000 hadde jeg ikke vurdert engang. Vet det er billigere på H&M, men de passer ikke min 16-åring. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Jeans - tenåringsguttSelect er et sportsmerke som har treningsbukser som er svarte med horisontale, hvite striper i sidene. Veldig ofte brukt blant fotball- ,håndball- og volleyballspillere. Pris ca 350-400 kr, mange har egnei initialer på låret. Jeg vurderer å kjøpe en til meg selv.
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Sv: Jeans - tenåringsguttInnser at det jeg snakker om heter Selected. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Nei, Select er et merke som har mye utstyr til ballidretter, typ leggbeskyttere, baller, klær osv. Vi kjøper det typisk på Torshov Sport, med klubbavtale, men det kan jo variere.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Jeans - tenåringsguttOm 15 år gamle gutter bryr seg om klær eller ikke og om gullungene deres av begge kjønn har kjøpt egne klær siden barnehagen er vel temmelig irrelevant for spørsmålet HI stiller.
|
|
|
#15 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Jeans - tenåringsguttJepp, for kort, men heldigvis er det litt høyvanssmote nå.
|
|
|
#16 |
|
I mål
|
Sv: Jeans - tenåringsguttMin 15-åring mener som sagt en god del om hvordan han ser ut og han er fullt i stand til å kjøpe klærne selv. Da blir det sånn som når han og jeg prøvde en dongeribukse under veiledning av en ekspeditør forrige uke: |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Oi. Snuppa får uansett ikke handle klær i den prisklassen, så det er ikke noe vi forholder oss til. Hun vet godt hva buksene «får lov til å koste» for at jeg skal betale for dem. Og det er langt mindre enn 1000 kroner. (Men så er det heller ikke noe ved hennes kroppsfasong som gjør at buksene trenger å være særlig dyre.)
|
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Sv: Jeans - tenåringsguttSom sagt, Tjorven, så er herrebukser mye dyrere enn damebukser. Det har jeg erfart gjennom mange år. Og jeg aner ikke hvorfor. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Ksnskje fordi utvalget i størrelser er der? Jeg finner sjelden rimelige bukser med ulik lengde og ender ofte opp uten nye bukser fordi de er for korte. Jeg inbiller meg at det er mer vanlig å finne ulik lengde på herrebukser, og det forklarer kanskje at noen av dem har høyere pris?
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Vet ikke. Jeg trenger selv 34 i lengde og mye smalere i vidde. Samme med min datter. Det finner vi på Vero Moda for 299,-. |
|
|
|
![]() |
|
|