|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nærmer seg
|
Sv: The Crown!
Det har slått meg også, men når jeg leste Se og Hør på hytta til mormor på åttitallet, så var hun jo for meg en voksen dame. Hun var jo praktiks talt bare et barn den gang og måten hun ble sperret inne på slottet før bryllupet, ingen som tok seg tid til å bli kjent med henne og prate med henne.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Å, det klippet er jo veldig kjent! Det var et skikkelig "cringe"-øyeblikk! (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: The Crown!Hele intervjuet er her, det gir hur mange som helst pekepinner på hva som skal skje. (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: The Crown!Jeg var 5 år og var i England da Charles og Diana giftet seg. Det var virkelig mayhem. Det skjønte jo selv jeg.
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: The Crown!Ja, i etterpåklokskapens lys er det forholdet bare helt grusomt, for dem begge.
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
De ble værende på institusjonen resten av livet, også. Levde lenge, begge to.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: The Crown!Jeg tror jeg kan takke Diana for min voldsomme interesse for design. Jeg husker at Allers eller Norsk ukeblad hadde fått en motetegner til å tegne ulike kjoler sommeren før bryllupet, og jeg satt hele den sommeren på verandaen til mormor og tegnet kjoler og prøvde å få til motedesigner-strek.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg tror likevel det kom til gjødsla jord hos deg, det frøet Diana sådde. Jeg ble også inspirert til å tegne kjoler, uten at det ble noen spirer av DE frøene.
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Du kan nok ha rett i det ja.
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The Crown!Var Bertie en fjott? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Stakkaren var jo temmelig ødelagt av den tyrannen av en far, og han ble vel generelt ansett som temmelig dum, rett og slett. Men stammingen reddet ham på sett og vis - han slapp å gjøre en del blundere som andre familiemedlemmer gjorde støtt og stadig.
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Sv: The Crown!Når du nevner det med faren, så ringer det noen bjeller. Men jeg har liksom tenkt at han var smartere enn det virket som, sånn i forhold til den stammingen. Altså at han var smart selv om det kanskje ikke framstod sånn for mange den gang. Men det kan jo også hende at han faktisk ikke var den skarpeste kniven i skuffen. Men kona hans var det tak i, ja. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: The Crown!Det er egentlig helt spektakulært at de har klart å holde seg ved makten, med en sånn serie med middelmådigheter. Det er ikke EN av de som er imponerende på noe som helst vis.
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Tja. Det er vel mer regelen enn unntaket rundt om i verden, er det ikke? Look to America. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: The Crown!Jeg husker bryllupet til Charles og Diana. Vi så det på tv- farmor, mamma og jeg ihvertfall. Og jeg hadde bakt horn. Tror jeg var 9-10 år. Husker ikke helt året de giftet seg.
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: The Crown!Svigerinnen min, som bare var 4 år yngre enn Diana, hadde Dianasveis, Dianasmil og var den mest glamorøse personen jeg noen gang hadde møtt.
|
![]() |
|
|