Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

The Crown!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-20, 11:42   #1
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: The Crown!

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg kommer ikke over hvor ung Diana var. Det tror jeg ikke at jeg har tenkt på før. Hun var 18 da de traff hverandre og 20 da de giftet seg. Min eldste datter er 20 til neste år.

Hun var bare 11 år eldre enn meg. Og ville ikke engang ha vært 60 år gammel i dag om hun hadde levd.

Det har slått meg også, men når jeg leste Se og Hør på hytta til mormor på åttitallet, så var hun jo for meg en voksen dame. Hun var jo praktiks talt bare et barn den gang og måten hun ble sperret inne på slottet før bryllupet, ingen som tok seg tid til å bli kjent med henne og prate med henne.

Gammel 20-11-20, 11:54   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste at det var sant det at Charles sa "Whatever love is" i det intervjuet fra forlovelsen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-20, 12:15   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg leste at det var sant det at Charles sa "Whatever love is" i det intervjuet fra forlovelsen.

Å, det klippet er jo veldig kjent! Det var et skikkelig "cringe"-øyeblikk!

(Kilde: youtube.com)

Gammel 20-11-20, 12:22   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hele intervjuet er her, det gir hur mange som helst pekepinner på hva som skal skje.

Når han sier "what an attractive 16 year old she was", så måtte jeg grøsse. Da må han ha vært nesten dobbelt så gammel som henne.

(Kilde: youtube.com)

Gammel 20-11-20, 11:59   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 5 år og var i England da Charles og Diana giftet seg. Det var virkelig mayhem. Det skjønte jo selv jeg.

Men for meg fremstod hun da som en voksen dame. Nå deler jeg vel ikke helt den oppfatningen lenger. Eller; man får jo ta egne beslutninger i den alderen, men jeg håper i hvert fall inderlig at mine egne unger ikke skulle gå bort å gifte seg når de er 20. For selv om man sikkert føler det selv, så mener jeg at man ikke er helt "ferdig voksen" i den alderen.

Gammel 20-11-20, 12:24   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, i etterpåklokskapens lys er det forholdet bare helt grusomt, for dem begge.

Nå har ikke jeg sett denne sesongen av serien enda, men den forklarer forhåpentligvis en del om hvorfor det blir sånn.

Gammel 20-11-20, 12:56   #7
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Episode 7, med de to jentene som settes bort på institusjon var grusom. Lurer på om de fikk besøk av feks moren til hun døde..

Gammel 20-11-20, 13:01   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Episode 7, med de to jentene som settes bort på institusjon var grusom. Lurer på om de fikk besøk av feks moren til hun døde..

De ble værende på institusjonen resten av livet, også. Levde lenge, begge to.

Gammel 20-11-20, 13:09   #9
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De ble værende på institusjonen resten av livet, også. Levde lenge, begge to.

Ja. Spesielt at de visste at de var del av kongefamilien.

Gammel 20-11-20, 16:19   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg kan takke Diana for min voldsomme interesse for design. Jeg husker at Allers eller Norsk ukeblad hadde fått en motetegner til å tegne ulike kjoler sommeren før bryllupet, og jeg satt hele den sommeren på verandaen til mormor og tegnet kjoler og prøvde å få til motedesigner-strek.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-20, 16:45   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror jeg kan takke Diana for min voldsomme interesse for design. Jeg husker at Allers eller Norsk ukeblad hadde fått en motetegner til å tegne ulike kjoler sommeren før bryllupet, og jeg satt hele den sommeren på verandaen til mormor og tegnet kjoler og prøvde å få til motedesigner-strek.

Jeg tror likevel det kom til gjødsla jord hos deg, det frøet Diana sådde. Jeg ble også inspirert til å tegne kjoler, uten at det ble noen spirer av DE frøene.

Gammel 20-11-20, 16:54   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror likevel det kom til gjødsla jord hos deg, det frøet Diana sådde. Jeg ble også inspirert til å tegne kjoler, uten at det ble noen spirer av DE frøene.

Du kan nok ha rett i det ja. Jeg husker faktisk rødfargen på lebestiften min mor arvet fra sin tante da jeg var rundt 4-5 år. Det var en lebestift og pudder i sølvetui altså, så det var ikke selve lebestiften hun arvet. Men den fargen! En dyp rødtone som var det absolutt vakreste jeg noensinne hadde sett. Jeg har prøvd å finne den rødfargen, uten hell. Sånn går det, når man prøver å gi ungen en kjønnsnøytral oppvekst i brun kordfløyel.

Gammel 20-11-20, 16:56   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var Bertie en fjott? Jeg vet ikke mye om ham annet enn det som kommer fram i Kongens Tale.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-20, 17:36   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Var Bertie en fjott? Jeg vet ikke mye om ham annet enn det som kommer fram i Kongens Tale.

Stakkaren var jo temmelig ødelagt av den tyrannen av en far, og han ble vel generelt ansett som temmelig dum, rett og slett. Men stammingen reddet ham på sett og vis - han slapp å gjøre en del blundere som andre familiemedlemmer gjorde støtt og stadig. Og han hadde fotografisk hukommelse, så selv om han ikke var spesielt skarp, så husket han mye, og hadde vett til å bruke det strategisk. Ellers var han ganske lik sin eldste datter - et rett og slett ganske kjedelig menneske som er mest interessert i hester og hunder, men pliktoppfyllende og ordentlig.

Og så hadde han vett til å velge en forstandig kone, og veldig flinke medarbeidere. Han hadde en legendarisk spin doctor som vel skapte den moderne "TV-kongefamilien". Og et solid familieliv.

De sier at dronningmoren holdt sitt egentlig ganske skarpe intellekt under "lokk" til etter han var død. Best å ikke være for belest og stille mannen sin i skyggen.

Gammel 20-11-20, 17:39   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når du nevner det med faren, så ringer det noen bjeller. Men jeg har liksom tenkt at han var smartere enn det virket som, sånn i forhold til den stammingen. Altså at han var smart selv om det kanskje ikke framstod sånn for mange den gang. Men det kan jo også hende at han faktisk ikke var den skarpeste kniven i skuffen. Men kona hans var det tak i, ja.

Gammel 20-11-20, 17:40   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det er egentlig helt spektakulært at de har klart å holde seg ved makten, med en sånn serie med middelmådigheter. Det er ikke EN av de som er imponerende på noe som helst vis.

Gammel 20-11-20, 18:00   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Det er egentlig helt spektakulært at de har klart å holde seg ved makten, med en sånn serie med middelmådigheter. Det er ikke EN av de som er imponerende på noe som helst vis.

Tja. Det er vel mer regelen enn unntaket rundt om i verden, er det ikke? Look to America.

Og tradisjon veier jo tungt. Spesielt i Storbritannia, kanskje.

Gammel 20-11-20, 19:13   #18
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg husker bryllupet til Charles og Diana. Vi så det på tv- farmor, mamma og jeg ihvertfall. Og jeg hadde bakt horn. Tror jeg var 9-10 år. Husker ikke helt året de giftet seg.
Søster fikk etterhvert Lady Di sveis og husker jeg.

Gammel 20-11-20, 19:32   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Svigerinnen min, som bare var 4 år yngre enn Diana, hadde Dianasveis, Dianasmil og var den mest glamorøse personen jeg noen gang hadde møtt. (Hun og broren min har vært kjærester fra tenårene av)

Gammel 20-11-20, 20:09   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg ønsket meg sånn bluse med piecrust-krage og sort fløyelsbånd i sløyfe. Ønsker mg egentlig det fortsatt. Og den røde sauegenseren!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.