|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treVed siden av Max, Mischa... leser jeg Min søster er en seriemorder av Oyinkan Braithwaite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treÅsne Seierstads To søstre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg leser Hadia Tajik, den er mer balansert enn jeg så for meg. Mange interessante perspektiv, sett fra bygda og foreldrenes integrering i Norge.
![]() |
#44 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg leser Göran Tunstrøms Juloratoriet på svensk. Jeg leser den saaaakte. Ikke bare fordi jeg leser litt saktere når det er svensk, men den er så vakkert skrevet at den fortjener å leses med andakt.
![]() |
#45 |
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg har hatt mange lange måneder hvor jeg bare har klart å lese bøker jeg har lest før som kan brukes for å slå av hjernen, men nå har jeg våget meg ut på ukjent mark igjen, og leser John Williams' "Butcher's Crossing" |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treSusan Cooper: The Dark is Rising (det er da fortsatt jul).
![]() |
#47 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg begynte på de jeg har i den illustrerte serien House of Mystery. Nå tror jeg at jeg forstår mer av dem. Kanskje jeg ender opp med å skaffe resten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Lesende
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd tre
Denne måtte jeg søke opp. Mange takk for tips, den har gått under radaren min. Jeg skriver den opp på ønskelista med en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg anbefaler den absolutt (både boka og hele serien)!
![]() |
#50 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg leser Richard Dawkins The God Delusion. Interessant og befriende kritisk til hvordan religion som helhet blir behandlet i samfunnet. Hvorfor er religion unntatt undersøkende og kritisk tilnærming? Hvorfor skal religiøst begrunnede handlinger godtas uten diskusjon? Boken er nok skrevet for samfunn som er hakket mindre sekulære enn de nordiske (som eksempelvis USA), men det er universelle spørsmål som stilles.
![]() |
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treFikk Kindle til jul, så nå er jeg på 3 boka etter julaften. Elsker den allerede. Leser nå Nabovarsel av Unni Lindell.
![]() |
#52 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg parallelleser Blå av Maja Lunde som jeg fikk til jul, Songteller av Dolly Parton som jeg også fikk til jul (mens jeg søker opp alle som har sunget sangene hennes og hører på dem) samt Herr Nakanos forretning for avlagte gjenstander av Hiromi Kawakami. Står i (lang) kø på Gul bok på biblioteket. Skal også begynne på Sne om våren av Yukio Hishima som jeg fant på Cappelens Utvalgte. Og rett etterpå trykket Morgenbladet en artikkel om ham, siden det er 50 år siden han tok livet av seg med rituelt selvmord etter å ha prøvd å begå et slags militærkupp (!).
10. januar!
![]() |
#53 |
*_*
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treI juleferien har jeg lest ferdig Morgenstjernen av Knausgård, så har jeg lest Aldri, aldri, aldri av Linn Strømsborg, Minner om fremtiden av Siri Hustvedt og Samtaler med venner av Sally Rooney. Alle var gode, men Hustvedt var ekstra god. Hun er en favoritt fra før, og jeg ble ikke mindre begeistret etter denne.
![]() |
![]() |
#54 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treDouglas Stuart: Shuggie Bain.
![]() |
#55 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treDa gråter englene av Marianne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd tre
Takk!
![]() |
#58 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg har begynt på Uro av Finn Skårderud. Prøvde å lese den i høst, men da skjønte jeg ikke så mye, og syntes egentlig bare den var rar. Men nå er jeg visst på et annet sted for nå gir den veldig mye mening, og det er mye jeg kjenner meg igjen i.
![]() |
#59 |
Lesende
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treLeselista blir gjerne litt lenger av å lese i denne tråden, men jeg prøver å holde meg til de bøkene jeg allerede har tilgang til. Stort sett i hvert fall. Jeg fant en bok hos Mutter'n, Resten av dagen av Kazuo Ishiguro, jeg liker den foreløpig. Den virker som en filosofisk samtale med seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|