|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Neste helg, kanskje? Det er så koselig her nå.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Blir nok som vanlig. Neste helg.
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Her blir det som vanlig. Pyntet med lys og blomster og litt gradvis fra rundt 1. desember, juletre og full jul først på lille julaften. Haster ikke med å rydde bort ennå, det er fortsatt noen fridager. Men når hverdagen kommer vet jeg at jeg får lyst til å rydde bort, så det blir senest neste helg. Utelysene skal få være der ihvertfall hele januar, det er bare lys og ikke noe som roper jul. Ikke noen nisser og reinsdyr på taket. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Jeg tror vasker kommer torsdag morgen, så før det tenker jeg å få ut alt.
|
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Som jeg pleier. Det blir som regel ei uke eller to ut i det nye året, senest 20.dagen, den 13.januar. Regner med jeg tar det neste helg, den 9.-10. Alltid litt vemodig å pakke bort jula, så jeg har det ikke travelt. Liker alt lyset, og synes det blir så mørkt når særlig stjerna i vinduet tas ned.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Jeg pleier å rydde ut jula på starten av et nytt år, og i dag røk juletreet ut og nissene flytter på mørkeloftet igjen. Tror adventsstaker og julestjerne får henge et par dager til. Ellers pågår det også nedbrenning av røde stearinlys i helga. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Nå er alt borte bortsett fra utelys. Tenker de tas 20. dag jul. Shinet stua og kjøkkenet i dag og det var litt deilig uten masse pynt og tre. Ble mer rene flater og ting som ble flyttet for å få plass til julen fikk komme tilbake på plass igjen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Vi kommer til å la lysene henge, men resten forsvant i går som vanlig. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Jeg tenker på søndag, men stjerner og lys ute blir nok et par uker til. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?
Ja, det blir alltid så mørkt når vi tar ned julestjernen og tar ned treet. Så hver januar googler jeg vinduslamper.
|
|
|
#13 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?
Det er like sikkert som hålka i januar at jeg googler lys i vinduene.
|
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Næh, det blir nok som vanlig. Jeg kastet ut juletreet for noen dager siden, det var det eller ungene. Det var deilig å få stua tilbake. Tipper det meste andre går iløpet av helga, men adventslys ute og i vinduene får bli en stund.
|
|
|
#15 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Hadde tenkt å la det stå lenger i år, men det forsvant ut i dag, som vanlig. Eneste forskjellen er at vanligvis får adventsstakene og stjerner henge lenger, det fikk de ikke lov til i år. Nå er det veldig tomt her.
|
|
|
#17 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Jeg kvittet med med treet i dag, som vanlig. Pakker ned pynt i kveld, men lar utelys og noe "vinterpynt" stå igjen en stund til. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Har egentlig ikke tenkt så mye på det ennå, men tipper det skjer ila uka, evt. senest neste helg.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Vi bruker bestandig å pakke vekk jula 1.januar, så nå er huset tømt for julepynt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?Nei, den ryddes bort 6 januar. |
|