|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger
Nei, mulig man ikke gjør det? Kun jeg som innbiller meg det? Det står vel Haukeli på skiltet, men man kjører ikke der.
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
Flytt til et annet land der folk bor veldig tett, og bli boende der i ti år så skal du se du blir helt betatt når du endelig flytter tilbake.
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ja, jeg vet. Men det er mest slik som Tallulah forklarer her. Er lei. Av alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vaklende
|
![]() Sv: Årets sommerferie Oslo-StavangerInnom Under, Jentan på Båly (fiskekakene er et must å smake på) og Lindesnes fyr er absolutt verdt et godt stopp. Pm meg for en ev venneovernatting i sørlandshyttebyen på Njervesanden. Bade litt (spa området for de over 18 er deilig) på Sørlandsbadet i Lyngdal på vei viderr (kjør snarveien "over heia" fra Spangereid og rett ned til Sørlandsbadet. Det er en litt tøff tur, men jeg anbefaler å kjøre Flekkefjord - Stavanger langs kysten, gjerne overnatte underveis, det rett og slett er så mye å stoppe innom underveis! Anbefalt av Lonely Planet også, ser jeg når jeg Google lenker å legge ved. Sist redigert av Balanse : 22-01-21 kl 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Noterer! Mye her som vi ikke har gjort.
![]() |
#9 |
Vaklende
|
![]() Sv: Årets sommerferie Oslo-StavangerOrrestranda er nevnt men den er virkelig fin, og mange liker å leie surfebrett og instruktør på stranda "ved siden av", Borestranda. Bore Surf School tror jeg de heter på facebook. Sist redigert av Balanse : 22-01-21 kl 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vaklende
|
![]() Sv: Årets sommerferie Oslo-StavangerKjører dere via Haukeligrend bør dere absolutt ta Ryfylke ruten opp eller ned, og ev e134 og så ned rv13 som er sykt smal og rasfsrlog men spennede, eller 520 og innom Sauda. Jeg har ikke vært der selv, men vil gjerne innom Sauda. Sand er koselig med en uventet kafé rett ved byggmakker elns og så er det altså valgets kval om man skal ta den flotte indre veien via Hjelmeland og Strand og ev overnatte ved prekestolen, eller ytre vei med Haugesund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Årets sommerferie Oslo-StavangerKjør Haukeli, ikke Hardangervidda. Ikke fordi det er så mye finere, men dere vil slippe mye campingvogn-kø.
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ja, og så er indre Ryfylke så uendelig mye penere enn E134...Ta sørover i Røldal! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
Åh.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Årets sommerferie Oslo-StavangerMen altså - hvis dere skal langs kysten tilbake, så har vi husrom (campingvogn i hagen!), brygge, gammeldags sørlandshage, sandstrand, vannski, kajakk, to fine nabobyer med god kaffe og bra kultur. Just sayin'.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Hvem trenger utlandet da |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Årets sommerferie Oslo-StavangerNå har jeg lest tipsene deres litt nøyere, og herregud, dere er så fantastiske. Elsker dere! Dette kommer til å bli VELDIG, VELDIG bra.
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Årets sommerferie Oslo-StavangerTipper ruta blir sånn her:
![]() |
#20 |
I Kristiansand kan jeg anbefale å spise på Fiskebrygga. Vi har også fått en ny restaurant som skal være bra, Smag & Behag. Den finnes også i Grimstad som forøvrig er en helt utrolig sjarmerende by, samme med Arendal, og særlig sommerstid.
![]() |
|
|