|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?
Jeg har også fått tid til å trene mer, bruker blant annet lunsjpausene nå. Jeg trente for så vidt før også, men færre dager samt at nå har jeg oftere kveldene fri til andre ting.
Det har jeg også satt pris på, samt generelt mer tid med ungene.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi sparer ikke penger. Men vi har kommet mer ovenpå enn vi var etter en tøff periode der mannen var arbeidsledig. Sånn sett har vi fått det romsligere igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Jeg har fått spart en del nå som jeg ikke reiser til utlandet. Vi har hatt tid til å skaffe oss katt. Jeg har foreløpig hatt en grei overgangsalder, men det er uansett greit å ikke måtte være ute blant andre i perioder med hetetokter og svetting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Tja. Måtte tenke på dette, men jo: |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Ja! Vi fikk baby i mars i fjor, og pga. korona har vi begge to vært hjemme mer eller mindre hele året. Selv om det har medført at vi begge jobber mye på kvelden/natta, er jeg glad for at pappaen har fått være med på alt og at jeg selv slapp å være borte fra henne 8-10 timer daglig fra hun var 7-8 måneder.
![]() |
![]() |
#46 |
|
Stryk det. Blir ikke bitter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Jeg er sjelden sur. Nå er jeg ikke så sur i utgangspunktet, men når livet blir litt uhåndterlig med litt for mange baller i luften og litt for lite "drive" innabors til å ta i mot dem, pleier jeg å bli litt nebbete.
![]() |
#48 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Ja, mannen er mer hjemme (var ukependler før). Det er tidvis utfordrende, men mest fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Ferdiglada
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Absolutt! Eg har sluppe unna massevis av sosiale greier som har kosta meg litt å delta på. Eg har vore mykje meir sammen med ungane mine, det har vore veldig fint
Sist redigert av Tussa : 22-03-21 kl 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Møtte en tidligere kollega i helgen (han tok meg igjen mens jeg jogget.
![]() |
#51 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Ja, og ikke minst de digitale løsningene på jobb. Nå er alle møterommene her oppgradert med kamera, høyttalere og mikrofoner, og alle muligheter til å inkludere deltakere som ikke har mulighet til å være fysisk til stede. I tillegg til økt kompetanse hos alle ansatte til å bruke dette.
![]() |
#52 |
I mål
|
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Om jeg hadde hatt mange små barn, ville nok dette vært perfekt timing. En lillebror går i barnehagen med feks, har to jenter på 1 og 4. Første år i barnehagen for minstejenta. Hun sier at det er jo helt andre muligheter til kortere dager etc enn hva man hadde hatt med reisevei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Semiaktiv
Ja, så lenge barnehagen er åpen. Karantene eller stengt barnehage må være ekstremt krevende å kombinere med hjemmekontor.
![]() |
#54 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Og for mange i den fasen så er det liksom ikke det store savnet med restauranter, konserter og eksotiske reiser.
![]() |
#55 |
I mål
|
Ja, det kan jo jeg bekrefte. Men med så små barn må man nesten bare benytte seg at man har rett til fri og tilrettelegging for dette. Ja, jeg vet at dette ikke nødvendigvis gjør at det er mindre å gjøre, jobbet uendelig med netter selv ifjor, men en del vil nok klare det. Og mellom i fjor og i år tror jeg også flere har skjønt at man er nødt til å ta det litt roligere for å overleve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Ettermiddagene er roligere uten fritidsaktiviteter så det gir mer familietid og det er veldig koselig. Pandemien har også fått meg til å sette pris på en del ting, f.eks. trygg og god jobb som kan utføres hjemmefra eller at vi har tre barn som dermed alltid har noen å være sammen med uansett. Vi har i det store og det hele levd ganske så normalt dette året og det er jeg svært takknemlig for.
![]() |
#57 |
Semiaktiv
Men samtidig oppleves det kanskje verre for besteforeldre og andre familiemedlemmer å ikke få treffe de mindre barna, siden ungene vokser og forandrer seg så fort, og man går glipp av så mye.
![]() |
#58 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Jeg veit ikke om jeg kommer på så mye positivt som ikke nulles ut av andre ting.
![]() |
![]() |
#59 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har koronaen medført noe som helst positivt for deg?Bra: roligere morgener, mindre hektiske ettermiddager. Jeg har 1 time reiseveg hver vei, så to timer mindre kjøring hver dag har vært supert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg kan godt forstå at du kjenner på den bitterheten.
![]() |
![]() |
|
|