|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?Jeg kjenner ingen som skal reise utenlands nå, eller som planlegger det i sommer. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?Jeg kjenner noen som teller på knappene på om de skal gjennomføre et studieopphold i utlandet eller ikke, vet ikke hva de vil lande på. Og så kjenner jeg til noen i familien som har valgt å oppholde seg i utlandet siden i fjor, istedenfor å reise frem og tilbake som de pleier.
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?Nei. Og for første gang har det ikke kommet inn permisjonssøknader på skolen heller.
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?Nja. Deler av familien skal bort fra fastlands-Norge. Men ikke til utlandet.
|
|
|
|
#6 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?Og jeg tenker at dersom man er polakk og har vært i norge i 1 år , eller siden jul, må vi ha forståelse for at de ønsker å møte sin kjernefamilie, ofte med små barn, i påsken. Tenker at det viktige er at det blir gjennomført skikkelig karantenere når man krysser grensene, slik at man unngår å spre smitte.
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?
Ja det er jo dette som er det viktigste. Jeg har forståelse for at folk drar hjem til familier og sånt, men det er ikke greit at man drar med seg smitte tilbake som man får muligheten til å "spre rundt". |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dragedytteren
|
|
|
|
#9 |
|
Klar
|
Ja, ikke sant. Jeg er usikker på hva kravene til "nødvendig reise" er, men jeg vil jo faktisk si at å få treffe egne barn bør være på den lista. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ser lyst på livet
|
De må i karantene, men ikke på hotell. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kidding, right?
|
Men den der skurrer skikkelig hos meg. Smitten gir jo blaffen i om reisen har vært nødvendig eller ikke? Jeg skjønner at folk gjerne vil besøke familie og syke, men at man derfor skal slippe karantenehotell? Samtidig som helsearbeidere får trukket tilbake sin ferie for å håndtere økende smitte?
Sist redigert av Miss Norway : 27-03-21 kl 09:50. Årsak: Rettet feil ang karantene hjemme vs hotell |
|
|
|
|
|
#12 |
|
kamerat
|
Ingen slipper karantene lenger, med noen veldig få unntak (langtransportsjåfører, flypersonell, offisielle utenlandske delegasjoner o.l.). Men om du har vært på en såkalt nødvendig reise kan du ta karantenen hjemme, og ikke på karantenehotell.
|
|
|
#13 |
|
Kidding, right?
|
Sorry, det var det jeg mente, skrev det bare skikkelig dårlig. Rettet nå.
|
|
|
|
#14 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?Jeg kjenner ingen, men det er opptil flere av mannens kolleager som nettopp har vært på ferie (Mexico, Mellom-Europa), og som planlegger i påsken (Dubai). Ingen av disse skal besøke familie, de vil bare sole seg. Untatt han i mellom-Europa da, han skulle vel ikke sole seg så veldig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?Nei.
|
|
|
#16 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?Det er jo lov å reise for å ha samvær med barn. Så de polske som reiser hjem for å se sine barn som de ikke har sett siden jul, jeg unner dem det av hele mitt hjerte. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?Jeg kjenner ingen som skal reise på ferie til utlandet, men kjenner en som er bosatt i Frankrike som kom hit til Norge for ikke så lenge siden fordi moren lå for døden - og døde - så hun er her enda, men har testet seg hele tiden og overholdt regler. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?Ja, i jobbsammenheng. Flere. Typisk for å se familie (og en for å arrangere stor familiebegivenhet i utlandet).
|
|
|
#20 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?Nei, kjenner ingen.
|
![]() |
|
|