|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Jeg kjeder meg ikke sånn fra minutt til minutt (som barn ofte kan gjøre), men kan synes at livet er kjedelig likevel, på et vis. Med det mener jeg at det skjer få store avgjørende ting liksom (noe som egentlig er bra altså men). Kjedsomhet har en evolusjonær funksjon (ellers hadde vi ikke hatt den følelsen) - det skal motivere oss til å finne meningsfulle ting å engasjere oss i. Den påtvungne kreativiteten er bra for oss og er med på å drive oss/menneskeheten videre, tenker jeg. Men så var det det å få gjort noe med det i praksis da...
![]() |
#42 |
Klar
|
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Kjede meg fordi jeg ikke finner på noe å gjøre? Aldri! Sist redigert av Timar : 04-04-21 kl 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?
Jeg gjør mye alene, men savner selskap. Synes det er kjedelig å gjøre ting alene, og blir også sliten av å alltid dra igang ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Som Blondie trodde jeg at å kjede seg var vanlig. Jeg kjeder meg veldig ofte. Både i betydningen har ikke noe å finne på/gidder ikke gjøre de tingene jeg kunne gjort/alt er kjedelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Det er jeg også enig i. Resten av familien er happy med å gjøre egne ting, mens jeg synes det er kjempekjedelig både å gjøre ting alene, og å hele tida måtte ta initiativ til ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
Det skjønner jeg!
![]() |
#47 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Jeg kjeder meg så godt som aldri – egentlig ikke når jeg gjør kjedelige ting engang, bortsett fra kanskje i meningsløse møter. Jeg har et rikt indre liv og har veldig lett for å finne noe morsomt å tenke på i situasjoner når jeg ellers kunne kjedet meg, så jeg kjeder meg først og fremst i situasjoner hvor det ikke er akseptabelt. Og som regel er det da snakk om møter e.l. hvor jeg er forpliktet til å følge med til en viss grad.
![]() |
#48 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Jeg kjeder meg heller ikke. Husker at jeg kunne gjøre det før, men jeg har funnet måter å piffe opp kjedelige ting på så det blir kvalitet ut av det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt å høre vi er fler! |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Sjelden. Kjedet meg litt et par dager nå i påsken, men fant frem et puslespill, og har ikke kjedet meg siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Jeg kjeder meg ofte, må rett som det er ta en alvorsprat med meg selv og si fra om at nå må det skjerpings til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Jeg tror heller aldri at jeg kjeder meg.
![]() |
#53 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Jeg kan kjede meg mens resten av familien såkalt slapper av. Jeg ordner meg selv bare, har mer enn nok som jeg ønsker å gjøre. Jeg trener ofte, slapper godt av etter det.
![]() |
#54 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Sjelden på fritiden. Av og til i forbindelse med kjedelige gjøremål og møter på jobb. Jeg elsker å ha tid på timeplanen der ingenting skjer. Da kan jeg lese, bake, gå tur, være på SoMe etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?All antydning til å kjede seg blir effektivt slått ned ved å ete sjokolade eller godteri.
![]() |
#57 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Siden telefonen stort sett alltid er tilgjengelig så er det sjelden. Jeg husker at jeg kjedet meg en gang i fjor da vi satt på sykehuset i åtte timer eller noe og jeg var tom for strøm.
![]() |
#59 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Omtrent aldri.
![]() |
#60 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hvor ofte kjeder du deg?Dagens sitat fra storebror til lillebror: Å, nei! Ikke vis mamma at du kjeder deg! Da vet du hva som skjer: Husarbeid!
![]() |
|
|