|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai-planer i årVi har hatt frokosttradisjon i alle år. Vi gjør mesteparten helt klart dagen før, dekker bordet pent, lager til mat på tildekkede fat som står i i kjøleskapet over natten. Har så liste over hva som skal gjøres på morgenen (varme rundstykker, varme rømmegrøt, lage eggerøre etc.) pluss praktiske ting (dusje, kle på oss etc.) også står vi bare opp tilsvarende tidlig slik at jeg rekker alt. Det må dog legges til at jeg ett år tok imot gjester som hadde sett feil og kom en halvtime for tidlig, iført bare undertøy og T-skjorte fordi jeg hadde planlagt å ta på meg bunaden den siste halvtimen. Det ble egentlig bare festlig. I år skal vi ha russefrokost (utendørs koronavellig, men dog). Hadde foreslått kl 10 siden de ikke skal gå i noe tog i år, men det ser ut som om det blir kl 7 i stedet fordi de sannsynligvis blir å være våken om natten. Da står jeg opp minst et par timer før, og får heller kompensere med en tidlig kveld eller middagshvil. Det er jo bare en gang. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai-planer i årI fjor feiret vi med mine foreldre, i år er jeg alene med barna/mannen er på jobb så jeg er usikker på hvordan vi gjør det. Per i dag har vi ikke lov til å ha mer enn to besøkende i vårt område, så vi får se om vi kan være noe med familien. Det blir pølser, det blir is, det blir pavlova og det blir fiskedam (som jeg sydde i fjor). |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: 17. mai-planer i årVi har pleid å feire med vennefamilie som hr andre planer i år. Vi har ikke familie her. Det blir jo ikke tog eller arrangement på skolen. Restauranter er stengt. Er det noen som har tips til hva vi kan finne på slik at det ikke bare blir vanlig søndag?
|
|
|
#4 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: 17. mai-planer i år
Ta en tur til sentrum eller et sted det er mulig å kjøpe seg verden største softis. Kanskje det er flere litt pyntede mennesker som vandrer omkring. God middag, enten favoritt-takeaway eller 17.mai mat dere måtte like. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: 17. mai-planer i årForeldrene mine kommer. Håper på finvær og at korpset marsjerer forbi huset vårt.
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: 17. mai-planer i år17. mai-frokost er helt fjernt i min verden. Altså for meg, ikke at andre har. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
For meg og; var korpsbarn. Husker vi måtte måte grytidlig på skolen, før 07. Mamma visste jeg klarte å komme meg opp alene og kan ikke huske jeg fikk noe hjelp? Vi fikk frokost med korpset.
|
|
|
#8 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: 17. mai-planer i årJa, jeg vokste opp med en pappa som var både lærer og korpsdirigent, jeg spilte selv i korps en del år, min søster enda lenger, så da jeg var barn var det definitivt ingen sen frokost hjemme.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 05-05-21 kl 11:51. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: 17. mai-planer i årMan lager vel forresten ENTEN frokost ELLER lunsj ELLER middag på 17. mai med litt ekstra god mat/pynt etc. Ikke alle tre. De andre måltidene blir litt mer vanlige. Vi har hatt frokostrester ispedd pølser og is utover dagen når vi har hatt "full pakke" på frokostene. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Samme her.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Lunsj har vi i alle fall ikke, eller joda, det er pølse på skolen det.
|
|
|
#12 |
|
Sv: 17. mai-planer i årHåper egentlig vi kan treffe noen vennefamilier ute litt og spise is. Tror alle er fornøyde da.
|
|
|
#13 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: 17. mai-planer i årUngene skal korpse litt. Hemmelig rute for å hindre at det dukker opp for mange folk. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
can-jur
|
Sv: 17. mai-planer i årFem av seks skal spille. Så planen er å få gjennomført det.
|
|
|
|
#15 |
|
can-jur
|
Change of plans.....
|
|
|
|
#16 |
|
Sv: 17. mai-planer i årI fjor hadde vi eget tog gjennom gaten her. Samlet barna med foreldre. Vet ikke om det blir mulig i år; må bli med mer avstand enn i fjor i så fall.
|
|
|
#17 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: 17. mai-planer i årJeg har tenkt å inviterere mamma og pappa på grillings. Men ikke fått ut fingeren enda. Hvis ikke blir det bare oss tenker jeg, i såfall feirer jeg kanskje med en skogstur. Jeg elsker egentlig pandemi-17-mai. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai-planer i årKjæresten har en gammel Volvo Amazon, så vi skal kjøre i bilkortesje med mange andre gamle, fine og spesielle biler. Vi gjorde det i fjor også og det var en veldig fin alternativ feiring! :-) Den starter rundt kl 12 tror jeg, så da har vi evt god tid til en bedre frokost, få på bunader osv først.
|
|
|
#19 |
|
Dragedytteren
|
Sv: 17. mai-planer i årEtter en uheldig episode med besvimt korpsbarn (ikke mitt) for et par år siden, vil jeg anbefale litt mat og drikke før flaggheis, særlig hvis det er fint vær.
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Sv: 17. mai-planer i årDet blir nok god frokost; rundstykker, røkelaks, reker etc. Får se an korpsopplegget når det skjer, det blir noe lokalt, usikker på oppmøte. Sist redigert av apan : 05-05-21 kl 19:11. |
|
|
|
![]() |
|
|