|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?Pedofile er overalt, jeg tror ikke det nytter å flytte fra dem. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?Jeg hadde flyttet. Hadde ikke følt meg trygg i det hele tatt. Jeg hadde heller ikke hatt samvittighet til å selge et hus til en famillie med 3 små jenter, når jeg visste at det bodde en dømt pedofil i nabohuset. Jeg hadde ihvertfall gitt beskjed. Jeg tenker som så; han er DØMT 3 ganger. Tenk på alle de gangene han har sluppet unna med sine ugjerninger...... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?Jeg ville nok også ha flyttet, men denne mannen er nok mindre farlig enn mange andre, nettopp fordi man vet om ham. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
villende
|
Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?Jeg hadde undersøkt hvordan overgrepene skjedd og hvordan de ble oppdaget. Så hadde jeg tatt en alvorlig prat med jentene om mannen. Jeg vil heller vite om en pedofil i nabolaget, enn å ikke vite. Flytting ville blitt vurdert avhengig av hvordan overgrepene skjedde. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?
Jeg er helt på linje med deg, Turi. Hvis man flytter, kan det bo (ukjente) pedofile der, det kan komme en pedofil flyttende etter hvert eller det kan gå rykter om at en person er pedofil uten at vedkommende er det. Man vet aldri. Selvsagt kan man ikke gå å være redd i sin egen hage, men som Turi sier her, her vet man hva man har å passe seg for. Så jeg hadde neppe flyttet.
|
|
|
#6 |
|
Slow reader
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?Jeg ville selvsagt flyttet med det samme. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?Nå har jeg hatt en lengre samtale med venninnen min igjen. Hun har fått en felles bekjent i politiet til å sjekke ut nærmere, dette er jo strengt tatt ikke lov, men tror nok jeg ville gjort det samme i hennes sted. Det er uansett en annen diskusjon. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?Jeg hadde nok også gjort som esme.
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?Er enig med Turi og Co. Hvis mannen var av den art at han gikk rundt og forgrep seg på naboene, så hadde han nok ikke bodd der lenger, nei. Det at han ikke har noen arrestasjoner siden 99 betyr vel at barna er trygge de omkring? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?Snakke med han? Jeg har såpass lite tiltro til at en flergangsdømt vil fortelle sannheten at jeg ikke ville snakket med han på det grunnlaget som det legges opp til over her. Derimot kunne jeg gjerne troppet opp på døren og sagt fra at "dette er mine barn, du beveger deg ikke i nærheten av dem om du har livet kjært".
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?
Jeg tror ikke uten videre at han hadde sagt sannheten, men sjansen er klart til stede dersom ryktene ikke var riktige eller om det heller hadde dreid seg om blotting eller noe sånt, da hadde det vært lønnsomt for han å fortelle det. Dersom han hadde blånektet, begynt å bli aggressiv eller tisset på seg eller noe annet weird så hadde jeg jo fått et inntrykk tatt forholdsregler ut fra det.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?Jeg har vært i nesten en lignende situasjon. En dømt pedofil begynte å gå i samme kirke som oss. Der valgte jeg å holde meg unna fordi han plaget meg med så mange andre ting, og fyren er seriøst ikke riktig i hue! Hadde han bodd i nabolaget her ville jeg nok ikke flyttet, men heller fortalt til jentene at de skulle holde seg unna han. Om så det skulle være å skrike etter politi hvis han var nærmere enn 2 meter!
|
|
|
#13 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?Jeg hadde flyttet. |
|
|