Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-07, 22:49   #1
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort foretatt dere i denne situasjonen?

Pedofile er overalt, jeg tror ikke det nytter å flytte fra dem.

Finn ut hva saken gjelder, og ta kontakt med barnehage, helsestasjon, skole, velforening og naboer. Hva slags forhåndsregler tar de?

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 09:33   #2
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde flyttet. Hadde ikke følt meg trygg i det hele tatt. Jeg hadde heller ikke hatt samvittighet til å selge et hus til en famillie med 3 små jenter, når jeg visste at det bodde en dømt pedofil i nabohuset. Jeg hadde ihvertfall gitt beskjed. Jeg tenker som så; han er DØMT 3 ganger. Tenk på alle de gangene han har sluppet unna med sine ugjerninger......

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 09:39   #3
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville nok også ha flyttet, men denne mannen er nok mindre farlig enn mange andre, nettopp fordi man vet om ham.

Å skremme barna, er ikke alltid det beste. Det kan lett bli noe som barn driver og morer seg med. Tør du å ringe på "pedo-døren" osv.

Selv med all verden logikk om at ukjente overgripere er mindre farlig enn en kjent en, så hadde jeg nok mistet gleden av hjemmet mitt. Ungene hadde jo ikke akkurat fått springe naken i bakhagen for å si det slik.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 09:39   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde undersøkt hvordan overgrepene skjedd og hvordan de ble oppdaget. Så hadde jeg tatt en alvorlig prat med jentene om mannen. Jeg vil heller vite om en pedofil i nabolaget, enn å ikke vite. Flytting ville blitt vurdert avhengig av hvordan overgrepene skjedde.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 09:45   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Problemet med å flytte er at en vet aldri om det er pedofile der man flytter, og en skal ha en ganske unik økonomi om en skal flytte fra sted til sted, og på det neste stedet kan de kanskje bo OGSÅ kommer det en pedofil flyttende.

På dette stedet vet de hvertfall hvem de skal være obs på.

Ser jeg tenker helt motsatt av det andre gjør.

Jeg er helt på linje med deg, Turi. Hvis man flytter, kan det bo (ukjente) pedofile der, det kan komme en pedofil flyttende etter hvert eller det kan gå rykter om at en person er pedofil uten at vedkommende er det. Man vet aldri. Selvsagt kan man ikke gå å være redd i sin egen hage, men som Turi sier her, her vet man hva man har å passe seg for. Så jeg hadde neppe flyttet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 09:56   #6
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville selvsagt flyttet med det samme.
Ufattelig kjip situasjon!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:42   #7
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Nå har jeg hatt en lengre samtale med venninnen min igjen. Hun har fått en felles bekjent i politiet til å sjekke ut nærmere, dette er jo strengt tatt ikke lov, men tror nok jeg ville gjort det samme i hennes sted. Det er uansett en annen diskusjon.

Mannen har forgrepet seg på eldre jenter, ungdomsskole alder, så hennes jenter er nok litt små enda. Han har tydligvis jobbet med barn og unge når dette skjedde. Det hun sa nå var at hun følte at alt var mer oversiktelig etter at hun fikk disse opplysningene. Men hun hadde også tenkt at han kan jo ha forgrepet seg på yngre jenter også, det er bare det at de overgrepene er vanskligere å oppdage. Det nevnte vel noen her inne igår også.

Jeg har også fått tenkt litt, og bestemte meg for å forsiktig ymte frempå at flytting kan være et alternativ. Hun sa de alt hadde snakket om det, men ville gjøre litt mer undersøkelser i nærmiljøet før de tok et så drastisk steg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:21   #8
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde nok også gjort som esme.

Gammel 10-08-07, 15:53   #9
Dixie
Aktiv

Dixie sin avatar

Dixie er litt kul
Standard

Er enig med Turi og Co. Hvis mannen var av den art at han gikk rundt og forgrep seg på naboene, så hadde han nok ikke bodd der lenger, nei. Det at han ikke har noen arrestasjoner siden 99 betyr vel at barna er trygge de omkring?

Dessuten vet jo alle andre som bor der det og, men de bor der jo for det? En ide og snakke med ham gjerne, og også med andre foreldre der omkring for å høre hvordan de forholder seg til det hele.

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 17:07   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snakke med han? Jeg har såpass lite tiltro til at en flergangsdømt vil fortelle sannheten at jeg ikke ville snakket med han på det grunnlaget som det legges opp til over her. Derimot kunne jeg gjerne troppet opp på døren og sagt fra at "dette er mine barn, du beveger deg ikke i nærheten av dem om du har livet kjært".

Gammel 10-08-07, 18:21   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Snakke med han? Jeg har såpass lite tiltro til at en flergangsdømt vil fortelle sannheten at jeg ikke ville snakket med han på det grunnlaget som det legges opp til over her. Derimot kunne jeg gjerne troppet opp på døren og sagt fra at "dette er mine barn, du beveger deg ikke i nærheten av dem om du har livet kjært".

Jeg tror ikke uten videre at han hadde sagt sannheten, men sjansen er klart til stede dersom ryktene ikke var riktige eller om det heller hadde dreid seg om blotting eller noe sånt, da hadde det vært lønnsomt for han å fortelle det. Dersom han hadde blånektet, begynt å bli aggressiv eller tisset på seg eller noe annet weird så hadde jeg jo fått et inntrykk tatt forholdsregler ut fra det.

Men jeg er heller ikke fremmed for trusler altså, vi er på linje der.

Gammel 11-08-07, 14:35   #12
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vært i nesten en lignende situasjon. En dømt pedofil begynte å gå i samme kirke som oss. Der valgte jeg å holde meg unna fordi han plaget meg med så mange andre ting, og fyren er seriøst ikke riktig i hue! Hadde han bodd i nabolaget her ville jeg nok ikke flyttet, men heller fortalt til jentene at de skulle holde seg unna han. Om så det skulle være å skrike etter politi hvis han var nærmere enn 2 meter!

Min far, som innimellom er klok, sa en gang at det er alle farene/de pedofile som man ikke vet om som man skal frykte.

Selv er jeg misbrukt av en gammel gris på rundt 60, så jeg avskyr gamle menn, og det smitter nok over på mine jenter også til en viss grad. Jeg lærer dem i alle fall at INGEN, uansett om de er venner eller ikke, skal få ta på 'privatområdet' deres, uansett om det er med samtykke eller uten! Så får jeg ta den frivillige sex-delen når de runder 16...

Gammel 11-08-07, 14:40   #13
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Jeg hadde flyttet.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10.