Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva er ditt inntrykk av media generelt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-06, 21:16   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt inntrykk av media generelt?

Artig hvor forskjellig oppfatning man kan ha om noe. Jeg syntes MEMO var et helt rævva magasin, dårlig språk, dårlig journalistikk og enkle, sensasjonslystige saker. Og jeg hadde virkelig ikke noe problem med å finne det. De hadde det på Rema 1000, narvesen og de fleste andre butikker rundtom her og skolen. Jeg kan ikke si jeg kommer til å savne det, jeg syns ikke de tilførte medianorge noe som helst.

Claire, dine siste innlegg er akkurat det jeg leser om dagen. Vertikal intergrering, forlag, distribusjonsentralen, hvem som eier hvem, konkurransevridning osv i bokbransjen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 09:55   #2
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt inntrykk av media generelt?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Claire, dine siste innlegg er akkurat det jeg leser om dagen. Vertikal intergrering, forlag, distribusjonsentralen, hvem som eier hvem, konkurransevridning osv i bokbransjen.

Det er egentlig ganske vanvittig når man ser litt nærmere på hvordan det fungerer. Bukken til havresekken.

LaBanga; dette med såkalt gravende journalistikk og saker der konklusjonen er "forhåndsbestemt", og der prestisjen overskygger budskapet er også ganske skremmende. En del slike "avsløringer" og "dokumentarer" er jo faktisk noe som presenteres for oss seere som "sannheten". Mens det ofte bare er én side av saken. Synes egentlig Brennpunkt av og til havner i samme kategori som Heltskog; det pøses på med dramatisk musikk og slow-motion-bilder og sladding og fordreining av stemmer, og klipping, ikke minst - alt sammen visuelle virkemidler som påvirker seeren i en bestemt retning.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.