|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?
Ja, det tror jeg. Men jeg tror ikke det var lov å klage over at alle langrennskonkuranser var kjedelige ettersom man på forhånd var klar over at det var nordmenn som vant.
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Generelt ja, men jeg tror ikke det var lov å klage over at Lillehammer-OL tok opp for mye sendetid ...
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?Det er pokker'n ta umulig å svare på dette spørsmålet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?Jeg overhørte en samtale i går:
|
|
|
#5 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?Jeg får en smule fnatt av folk med svært god råd som beklager seg over hvor mye jobb de har med å holde orden på hytter, båten og bilene sine. (Nok av dem rundt meg !) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
fri
|
Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?Når det gjelder det med at folk i "provinsen" klager over at østlendinger klager på dårlige kjøreforhold på veiene, så viser det veldig hvor lite folk utenfor store byer skjønner av hvilke konsekvenser slike forhold gir. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lillehammer OL ja - det er det helt klart ikke lov å klage over! (eller snakke negativt om blir det kanskje nå).
Det er vi vel inne på noe som ikke er greit å klage over. Det værste er at jeg tror hun har rett, men å si det høyt |
|
|
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Det er sant. Men nyhetsverdien er jo stort sett alltid større jo flere som er berørt av noe. (Det er derfor flyulykker er større nyheter enn motorsykkeulykker.)
|
|
|
#9 |
|
fri
|
Man er nok mer innstilt på å stå værfast i snøstorm i Nord-Norge enn på sørlandet, ja. Men det er ikke nødvendigvis slik at Oslo-folk er uforberedt som gjør at det blir kaos. Sånn blir det nemlig ofte fremstilt av f.eks nordlenninger når det er kaos på veiene i Oslo. Det hjelper jo lite om man er aldri så godt rustet til vær og kjøreforhold når trafikkmengden fører til kaos. Og det er jo også veldig sjelden det er den gjengse østlandssjåfør som forårsaker kaoset, men heller utenlandske vogntog, f.eks. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?Mitt inntrykk er at det ikke er lov å si "nei" når noen spør om det går bra.
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Ja, det der er et interessant fenomen. Sier endel om hvor lite dette spørsmålet egentlig betyr.
|
|
|
#12 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?Skal ikke frese så mye i dag |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
![]() |
Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?Ifølge visse fotballfans er det ikke lov å klage over at det går for mye fotball på TV, for det går visstnok alt for lite fotball på TV'en.. selv syntes jeg det hadde holdt med et minutt fotball hvert fjerde år
|
|
|
#15 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?Er så vanvittig rask vet du.. touch på 115.000 ord i året
|
|
|
#17 |
|
Borte
|
Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?Dette var en riktig morsom tråd.
|
|
|
#18 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?Hvorfor skal vi få 100% lønn for å jobbe 80%? Hvor er logikken i det?
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For å få folk til å velge å jobbe noen år til, i stede for å gå av med pensjon feks. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
En som trener
|
Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?Om noen år, når arbeidsledigheten er høyere enn i dag og på vei videre oppover, blir nok tonen en annen. "Frekke, feite 60-åringer som okkuperer jobbene våre, de må slippe til yngre krefter. FY!" |
|
|
|
![]() |
|
|