|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Fine du / vakre duJeg eier ikke evnen til å irritere meg over språk tror jeg. Eller jo. Når noen sier «der virker ut som» får jeg lyst til å skrike «neeeei!!!»
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fine du / vakre duJeg synes jo det er artig at en ser på alle de videoene med POV hvis det er så skrekkelig irriterende.
![]() |
#43 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fine du / vakre duJeg grøsser aller mest av ord som"fina", "pena" og "flinka". |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Fine du / vakre duJeg har tatt et bilde i dag som jeg følte intens trang til å skrive POV på.
![]() |
#46 |
Borte
|
![]() Sv: Fine du / vakre duAlle disse ordene og uttrykkene har jo vært i bruk nesten siden Facebook startet, og så går så mange rundt å irriterer seg over dette "nymotens språket" i 2023. Si meg - lever dere under en stein?
![]() |
#47 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Fine du / vakre duMen tilbake til MEG. JEG blir så irritert over alle de (dem?) som på død og liv må hyle og skrike når noen bruker "i forhold til" "feil" (sic).
![]() |
#48 |
En som trener
|
![]() Sv: Fine du / vakre du
Det er vel ikke riktig at det må være fysisk i forhold til hverandre. Jon Almaas la den død, og lærte oss at det brukes riktig når man kan erstatte «i forhold til» med «sammenliknet med». Høres ut som DU bruker det RIKTIG, Scully. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Fine du / vakre duJeg registeret at folk snakker feil av og til, men det må være ekstremt slitsom å bli så irritert av det at man begynner å rette på folk og bli halvt aggressiv av det. Jeg har et par venner som sier «virker ut som», men selv om jeg synes det høres snodig ut og ikke forstår at det ikke forstår det selv, så har jeg jo aldri følt at det er mitt ansvar å fortelle dem at de snakker feil.
![]() |
#50 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Fine du / vakre du
Dette er jo riktig bruk, fordi her får du synsvinkelen til den som er mykje lågare frå biletet. Og då blir det jo litt artig. Men det er altfor mange som ikkje bruker det slik, men som bruker det på absolutt alt, der det meste er frå eigen synsvinkel. Og då blir det veldig rart, etter mi meining.
Har du vore på instagram?
![]() |
![]() |
|
|