|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor sitronsyre i råsaft?Vel vel. Hvis Nextlife sier at sitronsyre gjør noe positivt for smaken, så er det egentlig grunn nok, og jeg stoler på henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvorfor sitronsyre i råsaft?En avsporing: Sitronsyre er noe man egentlig burde ha i hus, det er kjekt til veldig mye. Jeg kjøper esker med seks kg sitronsyre fordelt i 6 stk melkekartonglignede pakker fra engrosnett.no. Jeg bruker dette både i matoppskrifter der det skal være sitronsyre, men aller mest til rengjøring. Vi har veldig mye kalk i vannet vårt og sitronsyre tar kalk godt. Vi bruker en teskje sitronsyre i oppvaskmaskin og vaskemaskin ved hver vask og det brukes til vask av dusj og andre steder. Vi bruker vel 12-15 kilo sitronsyre i året og da nytter det ikke å kjøpe 30 grams pakker på matbutikken. I Danmark og Tyskland selger de kilospakker på matbutikker, men det har jeg aldri funnet her. Sitronsyren jeg kjøper fra engrosnett, er fra Santa Maria. Dyrt er det heller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hvorfor sitronsyre i råsaft?Så lurt å kjøpe i stort Lhi-My. Jeg bruker også sitronsyre som deg. Vannkokeren blir skinnende ren ved å koke opp en liten skvett vann og så ha sitronsyre i og la stå et par minutter.
![]() |
#45 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvorfor sitronsyre i råsaft?På jobb kjøper vi literskartonger sitronsyre på storcash, men der må man ha firma for å få handle.
![]() |
#46 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hvorfor sitronsyre i råsaft?For rengjøring skulle eddik gjøre samme nytten, de har hatt dunker med sterk eddik på Europris (32%). Vi bruker det til å spraye på ugress. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvorfor sitronsyre i råsaft?
Det er mange som har kalk i vannet i Norge også, spesielt de av oss som har vann fra egne, dype borebrønner. Og ja, eddik gjør på sett og vis samme nytte, men jeg synes sitronsyre er lagt behageligere å bruke. Sitronsyre er luktfri og siden den er i pulverform, føles det rensligere å dosere enn flytende eddik. Synes jeg. Andre gjør som de vil, selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|