|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?
Jeg liker å kjøre bil. Jeg er bare mer glad i å for eksempel strikke. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Litt av alt. Jeg tok lappen ganske sent, og liker ikke å kjøre bil. Jeg er ganske trygg i bytrafikk, både som bilkjører, syklist og fotgjenger, men liker ikke landeveier. Men så tenker jeg at det er ikke noe jeg har voldsomt behov for å bli veldig sikker på heller. Jeg trenger det ikke.
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Det Skilpadda sa. Jeg innrømmer gjerne at jeg har blitt mer engstelig med åra - egentlig uten grunn, for jeg klarer meg i praksis bra i trafikken. Det hender dog at jeg gruer meg veldig til å parkere.
|
|
|
|
#4 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er hverken engstelig eller usikker med å kjøre, jeg bare synes det er kjedelig. Da må jeg jo passe på trafikken i steden for å lese en bok eller se på hus og natur vi passerer. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Ja, det med at Datteren måtte bytte mellom minst to befordringsmidler for å komme seg til og fra skolen (og for å besøke venner) gjorde jo at det ble veldig mye trening på å reise kollektivt.
|
|
|
#6 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?Vi hadde en bil de første 20 årene vi var to med førerkort, men for ett par år siden flyttet jobben til mannen, og han gikk fra ca 15-30 reisevei med buss & gange til ett område der kollektivt ikke funker. Tror han måtte ha byttet buss 3 ganger og brukt 2+ timer uten bil.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Ja det var jo til samme sted vi flyttet når jeg innså at jeg trengte lappen selv om jeg egentlig ikke ville ha den. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Her er jeg litt også. Jeg har kjørt bil til hytten to ganger denne måneden. og sitter absolutt og irriterer meg over all den gode strikketiden jeg kaster bort på å kjøre en bil hele den tiden. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
villende
|
Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?Vi bor i Oslo, har to biler på tre førerkort, og kommer nok til å beholde begge så lenge vi har barn som ønsker/trenger å låne bil av oss. Elbilen er hverdagsbilen. Dieseldroget er langdistansebilen. Mannen min bruker MYE bil i jobben, selv om han gjerne tar kollektivt hvis det er praktisk gjennomførbart. Siden han ofte stikker av med den ene bilen noen dager hver uke, gjør det hverdagen enklere for meg å ha en bil tilgjengelig hjemme. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?Nå holder vi på med omfattende renovering, og jeg fatter ikke helt hvordan vi skulle klart oss uten bil. Vi kalles inn til møter med fagfolk på fagfolkenes kontor stadig vekk. Det er rørleggerbutikk, kjøkkeenbutikk, det er hos han som selger trapper osv. Vi må ut og se på parkett, på fliser, på lamper og må til stadighet innom huset som renoveres for møter/avgjøre ting. Vi låner parkettprøver, tar dem med til trappebutikk og leverer tilbake igjen. Så er det innom en annen butikk for å finne håndtak til bademøbler. Så til Bohus, Møbelringen etc etc. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?Vi deler en e-Golf. Skulle gjerne hatt bil to om og hvis,
|
|
|
|
#12 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?Vi har 2 biler og kunne ikke klart oss uten. Vi hadde bare 1 bil da vi flyttet fra en by til bygda, og oppdaget at det var svært vanskelig å klare seg med bare 1 bil.
|
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette tror jeg er helt reelt for veldig, veldig mange. Og det tenker jeg at prosjektet også må ta til seg.
|
|
|
|
#14 |
|
Søt og rar
|
Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?Jeg bor i en litt perifer bydel av Bergen og har bare én bil fordi jeg er eneste voksen I huset.
|
|
|
#15 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?Vi bor på bygda uten kollektivtilbud og vi har 2 bilar i heimen fordelt på 3 (og av og til 6 når studentane er heime) førarkort. Min motivasjon for å ha berre en bil måtte ha vore økonomisk, at vi solgte den eine og brukte pengane på typ safari for heile familien, et oppussingsprosjekt eller lignande. Å strekke egen mangel på komfort kunne eg nok ha gjort om det var noko eg virkelig, virkelig hadde ønska meg for pengane. Brutalt ærlig
|
|
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?Jeg er alene med 2 unger, så vi har selvsagt bare en bil. Vi må nesten ha bil for her er det lite kollektivtrafikk. Et eksempel er at storebror måtte dra til nærmeste by(9 mil unna) for å trekke visdomstenner. da måtte han ta buss kl 6 om morran, gå å trø til han hadde time kl 12, gå å trø til bussen gikk hjem kl 15.30. Det er ganske lenge.
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?Bil nummer to hos oss er bobil og ikke aktuell å droppe.
|
|
|
|
#18 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?Vi har kun en bil,, og bruken må jo tidvis planlegges, slik apan har vært inne på. Vi bor i en stor kommune med masse kollektiv, men det går ikke på tvers av kommunen! I helgen var vi på besøk hos et vennepar 9 km unna i samme kommune og tok buss dit. 25 min å gå til bussentralen, 15 min buss og 10-15 min å gå til huset. Bil tar 12 minutter. Hadde jeg jobbet der vi dro på besøk, så ville jeg jo klart foretrukket bil (sykling er ikke min greie).
|
|
|
#19 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?Vi fikk bil nr 2 når barn nr 2 begynte i barnehagen, fordi det å levere i barnehagen med sykkel ikke gikk på vinteren, og jeg jobbet da langt unna og måtte bruke bil til og fra hver dag pga lang reisetid med kollektiv. Tanken var å kvitte oss med bil nr 2 når vi ikke trengte å levere og hente barn på sfo.
|
|
|
|
#20 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?Vi har to biler men bare ett førerkort. |
|
|