|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Miraklet i GullspångDet er det rareste jeg har sett på lenge. Og jeg har så mange spørsmål at det går helt rundt i topplokket.
![]() |
#42 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Miraklet i GullspångÅ, jeg tenker så mye her!!! Interiørene! Religiøsiteten! Den militær-greia! Annonsen over her!
![]() |
#43 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Miraklet i Gullspång
De sang ikke "Gledens Herre", de sang "I Jesu navn går vi til bords"
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 05-06-24 kl 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Miraklet i GullspångJaaa, den var det! Den var ikke så mye brukt, men mener å huske at den også var for de mer gudelige? Du som metter nevnte ikke jesus så direkte.
![]() |
#45 |
Semiaktiv
![]() Sv: Miraklet i GullspångMine frikirkeslektninger (motsatt side av slekta og landet fra indremisjonsslekta) var også veldig "dus med Jesus". Men de sang ikke for maten, som jeg kan huske, men husker de sa "Sov godt i Jesu navn" når vi la oss. Og var i det hele tatt veldig annerledes enn de i filmen.
![]() |
#46 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Miraklet i GullspångEr det noen som noenganghar hørt om at tvillingpar fra Norge ble sendt til Tyskland for eksperimentering under krigen?
![]() |
#47 |
Semiaktiv
![]() Sv: Miraklet i GullspångIkke hørt om nei. Og det var neppe noen i Norge som ante at det foregikk i 1941, da disse ble født.
![]() |
#48 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Miraklet i GullspångJa, den forklaringen var også litt ut av det blå! Var de samiske? Det kan jo ha gjort risikoen mer reell.
![]() |
#49 |
Semiaktiv
Tror nok heller de var kvener, hvis jeg skal gjette. Deportasjon av norske jøder startet vel heller ikke før litt senere i krigen, og det er lite sannsynlig at folk kjente til holocaust og hva som foregikk i konsentrasjonsleirene allerede i 1941. Så selv om det hadde vært en reell risiko tviler jeg på at de hadde vært klar over den. Nei, hele den teorien skurrer for meg.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 06-06-24 kl 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
heimføing
|
![]() Sv: Miraklet i GullspångJeg tror også som My, at den ene tvillingen ble satt bort fordi det manglet ressurser og kanskje fordi mor hadde dårlig helse, ref. at hun døde mens barna var små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Glamorøs
|
Ja, men da får du høre på true crime i stedet.
Jeg forsto det som forskning med motsatt fortegn; at de skulle finne det ultra-ariske; blondt og blåøyd.
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Miraklet i GullspångDesse tvillingane var eldst i søskenflokken og hadde såvidt eg forstod ei anna mor enn resten. Dvs at dei andre er født seinare i eit anna ekteskap.
![]() |
#54 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Miraklet i GullspångJeg tror det var en veldig overveldende opplevelse for dem alle, og de reagerer ulikt. Jeg fniste veldig av hun som mente at "jo, faktisk, det ville være KJEMPEDÅRLIG for henne å be for Olaug, så det skulle hun ikke gjøre, nei".
![]() |
#55 |
One of These Days
|
![]() Sv: Miraklet i GullspångHahaha ... den kommentaren lo jeg også av, Tallulah! Dessuten synes jeg det er litt merkelig at man har et stort behov for å si at man ikke har tuklet med noen prøver uten å ha blitt anklaget for noe. Med mindre man faktisk har gjort det, da. Også har hun nok ikke tenkt etter at om man velger bort familie, så gjelder det faktisk alle. Kan ikke være i slekt med den ene hun likte og ikke resten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Miraklet i GullspångNettopp sett den og sitter igjen med mange inntrykk! Samme som nevnes i tråden her, og tenker også at Olaug er mistenkelig. Sånn foruten det som er nevnt så te ler jeg på kommentaren om at «hun velger sin familie». Hun la vel også igjen en melding til Maria midt på natten om at hun ble svindlet. Veldig rart.
![]() |
#57 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Miraklet i GullspångSer også at Olaug føler seg lurt/ manipulert. Så vet ikke hva jeg skal tro. Fikk vi vite at dna-
![]() |
#58 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Miraklet i GullspångSå du rulleteksten med lyd, Apple? Hvis ikke bør du gjøre det.
![]() |
![]() |
#59 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Miraklet i GullspångJa, så den. Vet ikke hva jeg skal tenke.
![]() |
#60 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Miraklet i GullspångJeg har ikke sett filmen. Kanskje jeg skal. Det dere har tatt frem er veldig gjenkjennelig fra der Mutter'n vokste opp. Det var ikke uvanlig å måtte sette bort barn, både vha tvang fra slektninger og av nødvendighet. En av mine (inngiftede) tanter havnet i Mutter'n sitt nabohus. Først mange tiår seinere møtte hus sine kjødelige søsken. Det var både godt og vanskelig sa hun den gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|