Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva ønsker du deg til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-24, 19:50   #41
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ønsker du deg til jul?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg må stadig google det dere skriver. Auk hadde jeg aldri hørt om!

Ikke jeg heller. Men nå kan jeg ønske meg det til bursdag i sommer etter at vi har fått nytt kjøkken.

Gammel 25-11-24, 20:23   #42
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har Auk (fått i julegave for noen år siden ), og med den kan selv jeg dyrke urter. Så den kan anbefales, for jeg får det absolutt ikke til uten.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-24, 20:35   #43
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Ny miksmaster, den jeg har har tatt kvelden (arvet av barnas oldemor, så den har gjort jobben sin). Men jeg vet ikke hvilken. Jeg har Kenwood kjøkkenmaskin, men den blir ofte for stor og tung.

Garn m/strikkeoppskrift (siste årene har jeg fått dette til jul - sjal, votter, sokker, hals) - da har jeg noe kos i romjulen. "overrask meg"

Gode matoljer/krydderier/spennende marmelader/spekepølser/oster

Gullringer til ørene, 15 mm, mannen har fått bilde og sted hvor dette er å få kjøpt.

Tid - kino, restaurantbesøk, konsert, teater, Afternoon tea o.l.

Tips - Folketeateret har early bird tilbud på Book of Mormon som settes opp til høsten. Mamma får Wicked forestillingen på samme sted m/middag.

Merinoull gensere fra Cubus (30% på disse Black week tilbud)

Ny rettetang fra GHD og ingen andre.

Gammel 25-11-24, 22:30   #44
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sykkelhjelm med visir
Sykkelveske som kan brukes som sekk
Kråkelampe fra Seletti
Smykker
Bestikk
Servise
Påfugl veggpynt og ekornlampe fra Kare design
Treningstøy
Kenwood flexivisp
Tripod
Vedovn
Bil
Ny varmtvannsbereder

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-24, 23:11   #45
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg får nå enda færre gaver enn tidligere, så tror jeg skal utstyre ungene med penger og sende de på shopping. Det er lov, ja?

Har ønsket meg tilsvarende salt- og pepperbøsser som jeg flyttet fra og fortsatt savner. Så krysser fingre for uttelling der.

Jeg fikk alltid ordentlig gave av eksen. Oftest noe sportslig som jeg aldri hadde unnet meg selv, men som brukes mye. Egentlig burde jeg kjøpe en sånn gave til meg selv, nå som jeg slipper å kjøpe dyr gave til eksen?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-24, 05:30   #46
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ønsker meg fryseboks. Men siden vi ikke har plass til den, utgår det.
Jeg samler på Disney figurer og ønsker meg alltid det! I tillegg ønsker jeg meg en spennende bok som jeg kan kose meg i juledagene med. Et gøy brettspill jeg kan spille med ungene er også noe jeg kunne tenkt meg.

Gammel 26-11-24, 05:56   #47
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kjøpte gave fra meg til meg den jula jeg var singel. Fikk akkurat det jeg ønsket meg.

Gammel 26-11-24, 09:47   #48
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg får nå enda færre gaver enn tidligere, så tror jeg skal utstyre ungene med penger og sende de på shopping. Det er lov, ja?

Det er lov, og egentlig også anbefalt. For barna vil gjerne gi gave, og om den andre forelderen ikke hjelper dem med det, så må man jo hjelpe dem selv. Vi har gjort det sånn mange ganger. Nå er guttene store, og hjelper lillesøsteren. (Fortsatt med penger fra meg, da. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-24, 21:13   #49
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Ja her får også gutta noen kroner av meg til å kjøpe gave til meg for.

Gammel 26-11-24, 22:19   #50
Timar
Klar

Timar sin avatar

Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, jeg kjøpte gave fra meg til meg den jula jeg var singel. Fikk akkurat det jeg ønsket meg.

Jeg kom akkurat på at jeg har kjøpt meg fryseboks. God jul, lizzom.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-24, 23:00   #51
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Brannslokningsapparat
Sånn vifte til å sete på vedovne n for å spre den varme lufta utover
Bilketter til diverse
Varmeteppe
Fine topper å trene i
Vin
Billetter til konserter mm
Smykker
Mikrofon m stativ +høytaler
Noe pent nytt tøy
Gode oster og annen kosemat

Og ja, jeg kjøper gave til meg fra både elskeren i skapet og tinderdaten. Litt skal jo jeg også ha under treet. Muligens kattene skal være rause med mor også.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-24, 12:11   #52
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ønsker meg hjelp til å skifte pære på ei lampe som henger høyt over trappa til stua. Det er broren min som har hengt den opp siden han bodde her før, så håper han har lyst til å bidra med det.

Ellers ønsker jeg jeg skifeller til fjellskiene mine, mokkabønner og morter i marmor.

Gammel 27-11-24, 12:47   #53
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg ønsker meg nytt ullundertøy fra Lanullva siden jeg har slitt hull i det settet jeg har. Og Sjøfareren av Erika Fatland. Det er egentlig mer enn nok, tror jeg, det pleier ikke være så mange eller dyre gaver til meg. Men nå kom jeg på at jeg også ønsker meg Auk mini, i alle fall litt. Egentlig vil jeg dyrke "ordentlig" og ikke med ferdigblandede tabletter og i kokoshamp, men samtidig ender de dyrkeprosjektene ofte med havari så... :spark:

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-24, 21:02   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Blir alltid glad for forbruksting som vin, god kaffe og produkter fra Rituals.

Gammel 27-11-24, 23:15   #55
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Jeg ønsker meg konsert/kulturopplevelser, Birkenstock tøfler, weekendbag, liten riskoker og en bordkalender jeg kan ha på kontorpulten.

Gammel 28-11-24, 09:26   #56
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg ønsker meg flere ting eller opplevelser, bl.a.

• Hjelp til å finne klær som skiller seg fra det jeg har nå.
  • Tid sammen med giveren hvor vi gjør noe giveren mener jeg vil sette pris på.
  • Bøker og tegnede historier.
  • Et spennende restaurantbesøk sammen (her kan jeg godt betale for besøket, det er å finne noe jeg ikke vet om selv jeg ønsker meg).
  • Konfekt.
  • Hva som helst.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-24, 09:51   #57
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

En liten DAB-radio til kjøkkenet og en AirFryer.

Gammel 28-11-24, 10:23   #58
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Etter denne tråden har jeg sendt ønske til bursdag og jul til samboeren.
Armbånd fra Frøken Dinas salonger - Calanthe bracelet - rainbow combo og kjede + anhengsring + anheng fra pandura, som står i stil til armbåndet jeg har og samler på charms til.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-24, 21:12   #59
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ønsker meg et par døgn i total fred og ro.

Litt mer realistisk: ulltrøye eller sokker, kaffe, gavekort på kindle-bøker.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-24, 16:37   #60
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Åja, et par døgn helt alene i leiligheten eller på et hotellrom uten planer hadde vært den ultimate gaven i år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:30.