Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletre

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-24, 11:17   #41
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletre

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg har hverken tre eller hengende julepynt - det er ikke kompatibelt med kommandokatt på patrulje på eget territorium.

Lurte akkurat på om mange katteeiere har juletre.

Gammel 22-12-24, 11:22   #42
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjelledelgran fra Hallingdal hos oss, har kjøpt samme sted de siste ni årene og det er en hyggelig greie for ungene og meg. Pleier tydeligvis å sette opp type en uke før julaften, i år synes jeg vi var superflinke til å velge riktig fasong og høyde, det er en ganske slank, passe høy sak med veldig jevne grener, som er usedvanlig vakkert pyntet. Ungene får en ny julepynt i julekalenderen sin hvert år, en "personlighetspynt" som det kalles, den er gjerne litt pussig og glorete.

Juletre er yndlingstingen min med julen, det var det eneste jeg savnet av jul i barndommen da vi ikke drev med slikt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 11:23   #43
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi er en annerledes familie.
Vi hadde katt (ofte flere) i 20+ år, men opplevde aldri at kattene klatret i juletreet.

Og så har jeg unger som aldri har syntes det er stas å pynte juletreet, ikke engang da de var små. De kan gjerne se på at vi foreldre pynter, men gidder ikke delta selv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 11:36   #44
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Plasttre her, jeg tror aldri jeg har hatt ekte tre selv, og mamma og de har også hatt plasttre i mange, mange år.

Jeg er ikke noe glad i det vi har, da det er skakt og fælt, men det gjør nytta. Og ungene er fornøyd, så da får det bare være, inntil jeg finner ut at det er verdt å bruke penger på et bedre tre.

Grunnen til ikke ekte tre er at jeg har alltid vært allergisk, og jeg går egentlig ut fra at Lillesøster er det også, da hun reagerer på mye det samme som meg.

Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 11:37   #45
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre katter drev heller ikke med hærverk på juletreet, heldigvis.

Gammel 22-12-24, 11:40   #46
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ekte tre fra egen skog. Jeg har et arvet plasttre jeg rasler med når lille julaften nærmer seg. Da får de ut fingeren og henter tre
Pyntes lille julaften om kvelden.

Hahaha, nå lo jeg godt. Mange takk.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 11:43   #47
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Jeg har hatt katt ganske mange år uten at det har påvirket trevalget, det er ekte tre her. Det har gått fint, unntatt det året vi hadde kattunge i desember. Vi skal snart dra til en fetter og hente grantre der.

Gammel 22-12-24, 12:31   #48
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid granbusk fra egen skog. I år lurer jeg dog på om jeg skal gå i hagen å hente en furu, det trengs å tynnes ut, og det er jo særdeles kortreist. Jeg lurer på om jeg vil trives med furu som juletre?

Gammel 22-12-24, 12:38   #49
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Alltid granbusk fra egen skog. I år lurer jeg dog på om jeg skal gå i hagen å hente en furu, det trengs å tynnes ut, og det er jo særdeles kortreist. Jeg lurer på om jeg vil trives med furu som juletre?

Eg syns furu er kjempefint som juletre. Einer også.

Gammel 22-12-24, 12:45   #50
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Vi hogger tre i skogen, omtrent rett utenfor døren.
Det pyntes lillejulaften kveld av oss voksne. Barna vil holde på tradisjonen slik. Det ryddes vekk når det drysser for mye. Blir stort sett mellom trettende og tjuende dag jul..

Gammel 22-12-24, 12:59   #51
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Vi hadde ofte furu som juletre da jeg var barn, for min mor likte at det drysset mindre enn gran. Jeg har luftet ideen i egen heim, men har møtt motbør.

Gammel 22-12-24, 13:03   #52
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ekte edelgran som skal være symmetrisk, passe tett og så likt et Disneytre som mulig. Jeg er ekstremt kresen, så innkjøpet pleier å være et helvete før jeg er fornøyd.

Hahaha. Det har du meg, også.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 14:35   #53
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekte edelgran, kjøpes av idrettslaget og bærer det 200 meter gjennom skogen og hjem. Får en følelse av å ha hugget det selv.

Pyntes stort sett lille julaften.

Gammel 22-12-24, 14:49   #54
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekte tre, alltid en eller annen lite dryssete edelgranvariant. Pynter om kvelden lille julaften. Sånn må det være!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 15:04   #55
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg har hverken tre eller hengende julepynt - det er ikke kompatibelt med kommandokatt på patrulje på eget territorium.

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Vi har alltid hatt katt og alltid hatt juletre. Det er bare én av dem som har brydd seg om juletreet. Han rev ned julepynten fra de nederste greinene hver natt, men det var egentlig mest gøy og vi hadde veddemål hver kveld om hvor mange som lå på gulvet hver morgen.

Gammel 22-12-24, 15:08   #56
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes heldigvis løsninger for å kattesikre treet.

Hentet herfra, hvor det er mange andre gode idéer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 15:16   #57
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 15:24   #58
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Gammel 22-12-24, 15:32   #59
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg tror vi er en annerledes familie.
Vi hadde katt (ofte flere) i 20+ år, men opplevde aldri at kattene klatret i juletreet.

Og så har jeg unger som aldri har syntes det er stas å pynte juletreet, ikke engang da de var små. De kan gjerne se på at vi foreldre pynter, men gidder ikke delta selv.

Ungene her har heller aldri vært med på å pynte treet. Da de var små pyntet jeg det etter at de hadde lagt seg om kvelden, av praktiske grunner, og fordi det er det jeg selv er oppvokst med. Så de la seg til litt rot og pyntekaos, og stod opp til strøkent julehus og lysende tre med pakker under. Etter hvert som de har blitt eldre så er jo dette tradisjonen, og de vil ikke ha det annerledes. Jeg har spurt om de ikke vil være med og pynte treet, særlig etter at de har blitt så store at de ikke legger seg før oss. Men de nekter, også går de på rommene sine når jeg begynner å pynte, fordi de ikke vil se treet før julaftens morgen. Eller "spoile" opplevelsen. De får alltid en julepynt i juletrømpa på morgenen, så etter hvert har de fått hver sin lille samling. Dette henger de på selv da, på morgenen julaften.

Gammel 22-12-24, 15:34   #60
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Takk for latterkikket Maverick.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.