Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilket pålegg spiser du på knekkebrød?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 10:36   #41
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket pålegg spiser du på knekkebrød?

Ja, jeg er klar over det. Jeg kjøper innimellom magervarienter av smøreoster og ender op med å kaste dem, inkludert Philadelphia light.

I dag skal jeg kjøpe en leverpostei. Har masse agurk i kjøleskapet. Og Rugsprø.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 10:57   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Er kalkunkorv for fet/problematisk for deg? ellers synes jeg nemlig den har mye mer smak enn vanlig kalkunpålegg, og hever virkelig knekkebrødene for meg når brunosten ikke er aktuell (Jeg spiser et bare i perioder) gjerne med litt druer på, eller tomat (agulrk eller paprika) på, men det er ikke nødveldig.

Gammel I går, 11:38   #43
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg driver å øker proteininntaket mitt. Har tynt lag med avokado, og kokt egg, tynt lag majones. Ofte et med lettsmør og hvitost, og så et med avokado/egg. Avokado under hvitost går også.

Det gir langvarig metthet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 12:44   #44
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

+1 på kalkunkorv! Løftes i selskap med majones og agurk eller kremost (helst den med pepper!)
Majones, egg og tomat liker jeg også, alternativt egg og kaviar.

Gammel I går, 16:01   #45
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Er kalkunkorv for fet/problematisk for deg? ellers synes jeg nemlig den har mye mer smak enn vanlig kalkunpålegg, og hever virkelig knekkebrødene for meg når brunosten ikke er aktuell (Jeg spiser et bare i perioder) gjerne med litt druer på, eller tomat (agulrk eller paprika) på, men det er ikke nødveldig.

Er ikke det rå pølse?

Gammel I går, 16:07   #46
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg er glad i hvitost og makrell i tomat på knekkebrød. Det finnes mange ulike typer hvitost da, med mer eller mindre smak. Østavind er litt salt, graddost er myk og mild. Med såpass mange restriksjoner ville jeg forsøkt å lære meg å like noe av det som kan spises.

Kokt skinke fra fersvare er jo også mye bedre enn gilde sine firkantede kokt skinke. Vi har ofte kokt skinke fra Fana Kjøtt, prøv den neste gang du er "hjemom".

Inniellom har jeg grønnsakspålegg som plantego med paprika eller hummus. For ikke å snakke om nødsnacks: knekkebrød med peanøttsmør.

Også er jeg fascinert over at så mange spiser kokt egg på knekkebrød - tenker at det må være veldig smulete med både knekkebrød og gule som ryr. Eller kanskje jeg må lære meg bedre bordmanerer.

Østavind er OK. Jarsberg er også bedre enn Norvegia, synes jeg. Det hender jeg spiser lettere jarlsberg med paprika og Vita lettmargarin under. Eller Bremyk med grønn etikett, siden vi også her det i hus.

Hjemmom er jeg glad i Fanakjøtt sin løkrull. Det minner meg veldig om barndom! Rekesalaten til Meny i Bergen er også god. Tror mye pålegg er bedre i Bergen er bedre enn her også.

I dag ble det Mills leverpostei med masse agurk til lunsj. Jeg mener jeg har lest at det er gamle Kronborgposteien.

Gammel I går, 16:17   #47
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spiser sjelden både brød og knekkebrød, men på knekkebrød spiser jeg da leverpostei og rødbet, makrell i tomat, Brie eller blåmuggost.

Gammel I går, 16:17   #48
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Philadelphia ost og spekeskinke

Gammel I går, 16:32   #49
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Spiser sjelden både brød og knekkebrød, men på knekkebrød spiser jeg da leverpostei og rødbet, makrell i tomat, Brie eller blåmuggost.

Og tunfiskrøre!

Gammel I går, 16:50   #50
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg spiser sjelden knekkebrød, men de gangene jeg gjør det, er det Wasa husmann med smør og enten gulost,brunost eller kremost med krydder.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 20:27   #51
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Er ikke det rå pølse?

Den er lagd av kylling og kalkun. Man spiser sa ikke rå kylling. Jeg er rimelig sikker på at den er kokt/varmebehandlet på et eller annet vis ?
Den er ultraprosessert og lagd av mekanisk utveinet og tilsatt whatever merkelig ingredienser så helsekost er ikke det heller. Men rå tviler jeg sterkt på at den er. Den er jo meningen å spise som den er og et ikke speket eller noe sånn

Gammel I går, 21:00   #52
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Kalkunkorv kan spises kald sier Prior.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:19   #53
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

No kom eg på Mills frokostsalat, den åt eg ein del på knekkebrød før i tida.

Gammel I går, 21:42   #54
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Kalkunkorv kan spises kald sier Prior.

Skulle bare mangle
https://meny.no/varer/palegg-frokost...7039610012380/

Den kommer serverings klar og er egnet for matpakken står det. Da kan den ikke kreve videre tilberedning akkurat.

Gammel I går, 22:05   #55
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg dilla på roast beef med bittelitt remulade, mannen sutrer fordi det blir dyrt. Og go og mager leverpostei eller makrell i tomat.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 00:21   #56
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Skulle bare mangle
https://meny.no/varer/palegg-frokost...7039610012380/

Den kommer serverings klar og er egnet for matpakken står det. Da kan den ikke kreve videre tilberedning akkurat.

Ja, poeng med kylling og kalkun. Kom bare på at mattilsynet har sagt at jeg ikke får spise rå grillpølser (Ja, det ble sagt direkte til meg i et to timer langt intervju etter jeg hadde e.coli og vi prøvde å finne kilden).

Gammel I dag, 00:52   #57
Malama

Malama sin avatar

Standard

Grillpølser står det på pakken at må gjennomvarmrs, disse står det på at kan spises kald.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.