|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg forstår godt følelsen av at det ikke er gode alternativer i år.
|
|
|
#2 |
|
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025For første gang vurderer jeg å stemme blankt.
|
|
|
|
#3 |
|
heimføing
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025
Men jeg tror man kan krysse, eller endre rekkefølgen på de øverste på lista? Ihvertfall kan man det på sametingsvalget, som er de eneste stemmesedlene jeg har sett hittil i år (alle listene kom i posten til oss velgere). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Dessverre - listene er nå helt låst.
|
|
|
#6 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg blir som vanlig å stemme på venstresiden, og lander vel enten på SV eller AP. Her i byen hadde det gått an å stemme V, siden de samarbeider til venstre, men ikke nasjonalt, for det er en stemme for FRP i regjering. Og når Melby uttalte at Listhaug har kvaliteter som kan motvirke polarisering i samfunnet satt jeg kaffen i halsen. Det finnes jo ikke mer polariseringspotensiale enn Listhaug i en hvilken som helst statsrådposisjon.
|
|
|
|
#8 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025I år skulle jeg ønske vi kunne direktevelge statsråder til regjering, og stortingspartier i tillegg. Det kunne blitt gøy!
|
|
|
#9 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var faktisk et veldig godt forslag. For i år er det faktisk helt håpløst vanskelig å stemme. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Introvert textrovert
|
langt ned her: https://www.tv2.no/nyheter/guri-melb...ting/17973500/
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg vet ikke ennå. Alle valgomater ender med AP for meg, men de har helt feil person som førstekandidat. Alt til høyre for AP er uaktuelt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg har tenkt og tenkt og vet ikke hva jeg stemmer. Jeg har vel kommet frem til at jeg må tenke på grunnverdier og ikke de hinsides debattsakene. Det er få sånne enkeltsaker som betyr nok til at det avgjør hva jeg stemmer på. Det er viktig for meg at kjerneområder som helse og skole har gode fellesløsninger der alle får det grunnleggende. Jeg får heller av «vi kan jo bare kjøpe av de private» som om det er noe uavhengig. Det er de samme pengene og de samme folka. Det viktige er å bygge gode nok løsninger for alle. Selv om det betyr at det blir hakket mindre valgfritt og individualisert. Jeg ligger nærmest AP når man ser på hva jeg mener… men det gjør fysisk vondt å levere en liste med Trond Giske på.
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ja. Det forstår jeg godt. Det tror jeg at jeg hadde opplevd som tilnærmet umulig.
|
|
|
|
#15 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg hadde noe å gjøre med henne for mange år siden og har derfor lagt merke til henne opp gjennom. Jeg oppfatter henne som en veldig bra person, tydelig, etterrettelig. Krysser fingre for at vi får henne på tinget!
|
|
|
#16 |
|
Har tro på forbedring
|
Jeg kjente på dette i går - har ikke tenkt på at Trond Giske sto som førstekandidat. - Hadde bestemt meg for AP, dro ut AP-seddelen og kjente at dette faktisk var «umulig» for meg. - så seddelen ble pent dyttet tilbake og SV fikk min stemme. Jeg lurer veldig på hvordan AP gjør det i Trondheimsområdet.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg hadde også virkelig slitt med å levere liste med TG på topp, men samtidig - han kommer jo inn uansett, så om AP var partiet mitt ville jeg stemt der allikevel for å få inn flest mulig av de andre på lista.
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Det er faktisk et poeng. Men au!
|
|
|
#19 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Sant det, Fluke. Skulle ønske man kunne stryke en person! AU, ja!
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Noen tanker om valgomatene, og en del tanker om hva jeg tror partiene vil gjøre og prioritere i praksis:
|
![]() |
|
|