|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegavetanker, 2025Et annet tips: Til kvinner i ulike aldre har jeg også flere ganger gitt silkesinglet fra Rosemunde (de som heter Babette), de er forholdsvis rimelige, men føles likevel litt luksuriøse siden de er laget av 70% silke (30% bomull). De finnes i mange fine farger, og selv om de er kroppsnære er de veldig elastiske og nokså lange, slik at de passer mange ulike størrelser og fasonger. Jeg kjøpte en til min datter på 20, som hun bruker hele tiden, og siden har hun kjøpt seg flere selv i andre farger. Hun bruker dem som topper under cardigans o.l., og singlet om sommeren, mens jeg (som ikke er like veldreid
|
|
|
#2 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegavetanker, 2025 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Julegavetanker, 2025Vel, jeg vasker mine Ikea-bambusfjøler i maskin, og det går nå foreløpig fint. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
koko
|
Sv: Julegavetanker, 2025Vaffeljern til stormkjøkken er deilig turluksus, eg har kjøpt i gåve til både meg sjølv og andre tidlegare.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Julegavetanker, 2025Jeg har kjøpt dette på 50% til en 15-åring
|
|
|
#6 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Julegavetanker, 2025Høie hadde salg på flanell. Så tenåringene får hver sin pysj.
|
|
|
#7 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Julegavetanker, 2025Den eneste gaven som er i boks er at mannen har kjøpt Liverpooltur til seg selv og sønnene. Jeg ville ikke bli med denne gangen.
|
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Julegavetanker, 2025Jeg har to hjertesåler fra Kirkens bymisjon forresten. De er veldig søte, men veldig små. Plass til tre lakrissjokokuler eller ett telys.
|
|
|
#10 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Julegavetanker, 2025Mannen min får denne gamingstolen/kontorstolen i julegave. Han sliter med ryggproblemer og burde fått seg ny kontorstol for lenge siden. Dette er en best-i-test-stol på tilbud, så dette tror jeg blir bra.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Julegavetanker, 2025Jeg hst vært på shopping i dag. Han som blir 5 snart er takknemlig å handle til. Men ellers er det ikke så mye jeg har fått i havn. Mesteparten av det jeg kjøpte er nok til kalender og slsnkjevlitt julestrømpe til egne unger. Men et par julegaver ble det da og funnet ut litt hva annet jeg skal kjøpe til noen andre. Svigerforeldrene mine får rett og slett spiselige gaver + bilde/kalender av ungene.
|
|
|
#12 |
|
koko
|
Sv: Julegavetanker, 2025Stormberg har kvistbrenner på salg no. Den er super å ha med på tur. Tar liten plass og produserer imponerande god varme på kongler og kvist.
|
|
|
#13 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegavetanker, 2025Solberg Spinderi har 40 % rabatt denne uken på kjøkkenhåndklær. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Julegavetanker, 2025Dere som er godt i gang med gaver, har dere gode tips? Voksne? Ungdommer?
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Julegavetanker, 2025Tja, ungdommene rundt meg, de ønsker jenten seg pysjer.
|
|
|
#17 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Julegavetanker, 2025Den ene ungdommen (ikke min) jeg fikk en ønskeliste fra svarte og hvite t-skjorter, hettegensere og penger. (gutt 18 år).
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 26-11-25 kl 17:23. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Julegavetanker, 2025Knerten (18 år) skal med stor sannsynlighet flytte hjemmefra i august. Så i år ønsker han seg sengetøy, håndklær og kjøkkenutstyr. For første gang er det enkelt å handle til ham.
|
|
|
|
#19 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Julegavetanker, 2025Jeg strikker. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Sv: Julegavetanker, 2025Tja. Vi er på ingen måte ferdige, men kanskje tipsene er nyttige for noen?
|
![]() |
|
|