|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?
Ja, jeg er jo enig i at det er poenget. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Jeg tenner adventslysene hele tiden, men ett ekstra lys hver søndag. Vi sier et vers også.
|
|
|
#3 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Synes det er hyggelig å se at utelysene kommer på rundt omkring. Har også sett et par stjerner i vinduene uten at det provoserer så veldig.
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Vi pynter til advent på lørdag og da henges det opp julelys ute. Jeg syns egentlig utebelysning er ganske grelt, men ser jo at det er hyggelig med litt lys i mørketiden. Vi har et par grantrær og kanskje en balkong som får julelys. Julepynten tas frem helgen før jul, og treet kommer inn lille julaften.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Vinterbelysningen kommer opp rundt midten av november. Heller før enn etter. Huset advent/julepyntes til 1. søndag i advent eller 1. desember, alt etter hva som kommer først. Juletreet kommer opp ca en uke før julaften.
|
|
|
|
#6 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Jeg tenner også adventslysene hver dag hele adventen, men bare riktig antall lys. Og så bytter jeg ut etterhvert som de brenner ned, men sørger for at størrelseforskjellen holder seg. For meg er det det at de har ulik lengde som er det vakre med adventsstaken. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kakemonster
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Jeg har byttet gardiner og skal henge opp stjerner og sette opp adventsstaker i dag, men tenner dem nok ikke før søndag. Aller tidligst lørdag, men da er jeg vill og gal altså. Lys ute er hengt opp, men ikke tent.
|
|
|
|
#8 |
|
koko
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Fins det ein regel som seier julegrantenning på søndag altså? Aldri høyrd om. Eg har vokse opp med tenning på fredag, for då hadde korpset øving og vi kunne bruke halve øvinga til å spele julesongar ute. Ser at det er sentrumsforeninga som arrangerer det her i byen, på ein søndag. Hadde skjønt det godt om dei tok det på ein dag med opne butikkar, skjønar ikkje at det skal vere noko å hause seg opp etter.
|
|
|
#9 |
|
Kakemonster
|
Jo, det står på side 3 i Norges Lover.
|
|
|
|
#10 |
|
koko
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Julegran kan folk tenne går de vil for meg |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Vår lokale velforening har alltid julegrantenning 1. søndag i advent..
|
|
|
#13 |
|
Drømmer
|
Her har de julegrantenning i morgen, for at barna fra barnehagen skal kunne være med å delta sammen med de ansatte. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Prematur tenning i Stavanger også. Pga en eller annen fotballkamp, som manke visstnok synes er viktig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kakemonster
|
Det høres ut som en annen type arrangement enn det jeg snakker om.
|
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Jeg tenker at dette får folk gjøre som de vil.
|
|
|
|
#17 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Jeg henger opp vinterlys når jeg har ork og det er blitt mørkt. De henger opp til det er lyst når jeg kommer hjem fra jobb. (De går på timer, så er kun tente når det er mørkt, sånn generelt sett.)
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Jeg klarte å gå på nissen i døra til senteret i går. Han var på vei ut for å dele ut godteposer til alle barna. De syntes at jeg var VELDIG i veien. (Etterpå ble jeg litt oppgitt over at jeg ikke hadde fått med meg at det stod en million oppspilte unger på utsiden, men jeg var helt inne i min egen verden og den inkluderte ikke noen nisse.
|
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?Nisse i november? Er det rart jeg snakker om utvanning av jula med tidlig start?
|
|
|
#20 |
|
Kakemonster
|
Nettopp.
|
|
![]() |
|
|