|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Kjole og dress til julemiddagen. Det er tradisjon for at jeg har på meg min FP-kjøpte røde silkekjole med dragemønster i gull fra Mette Møller, og det blir kanskje sånn i år igjen. Den er litt på den trange siden, så den ryker av igjen ganske tidlig på kvelden. Jeg kommer meg gjerne gjennom tre kjoler i løpet av dagen: komfortabel, julerød kjole fram til klokka fem, så dragekjole, så inn i en mer komfortabel penkjole.
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Vi pynter oss. Jeg skal ha enten fløyel eller glitter, fine smykker, krøller i håret og pensko. Såpass må det være.
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Vi pynter oss til middag klokka 17. Jeg har alltid kjole, valgt ut fra dagsformen. Ofte fløyel, men har også en rød som glitrer litt. Sist redigert av Filifjonka : 10-12-25 kl 13:21. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Til julemiddagen:
|
|
|
#5 |
|
intro
|
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Alltid rød kjole og røde sko. De siste nærmere 15 åra har det vært en ermeløs, dyprød Mette Møller-kjole med litt beskjedne rysjer. Datter har også rød kjole, mann og sønn mørk dress og hvit skjorte.
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Vi pynter oss! Mette Møller-kjole her og. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Her er det pynt. - dress til gutta og kjole på meg. Til og med pensko, men de står som oftest i gangen. At jeg tar de på meg når jeg gjør meg klar, men tar de av meg når gjestene er kommet. Jeg har en søster som feirer jul i koseklær/joggebukse. Hun feirer den jo med sin familie, så de får gjøre som de vil, men for meg er pyntinga en del av stemninga og det som gjør at julaften blir noe annet enn hverdag.
|
|
|
#8 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Alltid pynta. Vi pleier å feire hos foreldrene mine, og der har damene/jentene kjole. Brødrene mine og pappa er ikke så fan av dresser, så de har på dressjakka til bildene, og så er det skjorta resten av kvelden. Slipsene pleier å ryke på et tidlig tidspunkt også.
|
|
|
|
#9 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Tja, Helten pleier å ta på dress, jeg tar på skjørt, pen overdel og pensko til innebruk (jeg må kvinne meg opp og kjøpe en kjole, kanskje). Barn, svigerbarn og barnebarn gjør som dem vil. Men alltid pent nok kledd. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?
|
|
|
#11 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Jeg husker fortsatt at da jeg var liten, så kom den ene onkelen min, i grå joggebukse på julaften. Jeg ble helt sjokkert og husker det ennå, 35 år senere.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Pyntet, men ikke stivpyntet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Penkjole på meg og dress på mann og sønner.
|
|
|
#14 |
|
Fola Blakken
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Jeg har barn som av ulike (gode) grunner ikke alltid har orket eller ønsket å pynte seg på julaften. Det har blitt julestemning likevel, altså.
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Hvordan farge og tykkelse har dere på strømpebukse til svart kjole ? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Det kommer vel litt an på hva slags kjole det er. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Mørk dress og kjole.
|
|
|
#19 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Jeg har ikke egentlig noen preferanser til pynting og bryr meg lite om hva gjestene har på seg. Jeg går som regel i kjole fordi jeg føler meg finest i det. Mannen har pen bukse og skjorte, det er upraktisk med mye pynt når det lages mat.
|
|
|
#20 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvordan kler du deg på julaften?Kjole, type pyntet. Mannen har dress. Minste elsker bunad, så hun har som regel det, og eldste en eller annen alt for kort kjole |
|
|
|
![]() |
|
|