Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 10:17   #1
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Driver meg til vannvidd med å mase om at jeg har det så rotete.

Det hørtes kjent ut... Har vi samme mamma?(Hun er også alle tiders bestemor )

Hun ordner med bunaden før 17. mai, sånn ellers hjelper hun til hvis vi spør om noe(pappa også).

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 13:51   #2
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg tenkte at det handlet om ting som man ikke kan selv, og må få hjelp av moren sin til. Moren min gjør stadig noe hyggelig for meg eller noen i familien, selv om jeg bare trakk fram heklekantene i denne sammenhengen.

Sånn oppfattet jeg det også.

Mamma stryker bunadsskjorta, pusser sølvtøy (det går fort da) og setter inn glidelåser.

Gammel 28-08-07, 23:06   #3
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Syr. Det vere seg nye gardiner, bukser som skal leggast opp eller kle som må lappast. Til gjengjeld hjelper eg ho kvar gong ho står fast på pc-en, så alt i alt er eg godt fornøgd med samarbeidet.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 23:09   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Kan ikke komme på noe sånn egentlig... Bortsett fra å være barnevakt innimellom.

Jo! Hun har bestemt seg for at det er hennes privilegium som bestemor å holde Malin med yttertøy. Så hun kjøper jakker, bukser, støvler, sko og dresser til henne. Etter eget ønske, vel og merke! Men jeg setter kjempestor pris på det! Rett og slett fordi jeg ikke har råd til å kjøpe skogstad dress til henne som koster nesten tusenlappen...

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 09:31   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikker.
I tillegg vasker hun gulvene når hun sitter barnevakt. Ikke fordi vi ikke gjør det selv, men fordi hun kjeder seg. (prinsen legger seg jo klokka 19, tross alt)

Sånn ellers er det fint lite. (Forresten, hun oppbevarer endel av tingene mine da - fra barndom og sånn. Hun har dårligere plass enn oss egentlig, men det er likevel litt pes å flytte disse kassene )

Gammel 29-08-07, 19:59   #6
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Mamma maler lister og karmer, lager mat av og til når vi har det travelt, tar med Minsten på kleshandling og mye annet fint.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 20:02   #7
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

mamma vanner alltid blomstene mine...
å lager mat til meg når jeg er på besøk

men egentlig er jeg pappa jente.. så han gjør nok mest for meg

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 20:04   #8
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender at hun legger opp gardiner for meg. Fordi det er viktig for henne at den nederste sømmen er sydd for hånd, fordi det visstnok faller så mye penere da. Jeg kan, men jeg gidder ikke.

Gammel 29-08-07, 21:44   #9
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det er ikke mye hun gjør. Det er litt vanskelig siden hun befinner seg i USA. Men når hun er på besøk har vi nesten alltid tom skittentøyskurv.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 21:46   #10
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Hun baker fantastiske kaker for meg, syr hvis det trengs, og passer ungene.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 21:55   #11
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei her klarer man seg selv

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 23:11   #12
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 23:14   #13
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun legger opp bukser (fikk symaskin av henne til jul, et lite hint kanskje ) og strikker. Jeg gjør ingen av delene. Hvis jeg blir syk så ringer jeg fortsatt mamma for å få trøst.

Gammel 28-08-07, 23:16   #14
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Reparerer klærne mine og ordner i stand bunadsskjorta til 17.mai.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 23:18   #15
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Mamma sender meg adventskalender med 24 hjemmelagde pakker på hvert år!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 23:24   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror faktisk svigermor gjør mest, hun syr, strikker og hekler. Jeg kan ikke sy selv, selv om jeg har fått den gamle maskinen til svigermor, har bare utsatt og utsatt å lære meg…Så faktisk hver gang jeg har en bukse som må legges opp, kjole som skal syes inn eller ut, reparering av ungenes klær, da trår hun til. Hun har sydd bunader til alle barnebarna, heklede luer og strikkede jakker. Hun kjøper også klær til ungene. Ellers er hun og svigerfar pensjonister, så de kjører hengeren med søppel og avfall etter oppussing for oss og svogers og alt mulig annet. I tillegg stiller de omtrent alltid opp som barnevakt.
Pappa var akkurat her og la opp elektrisk i flere timer. Mamma syr også hvis jeg spør, kjøper klær til ungene, barnevakt, styrer fælt med mat og har alltid vært en hønemor som fortsatt føler ansvar for at jeg kler på meg varmt nok, ikke sitter i trekken, ikke går alene hjem fra byen, at mannen er snill med meg osv osv...
Så jeg kan kanskje ikke si at vi er helt selvstendige og selvhjulpne selv om vi er godt over 30…

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 23:17   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun lakkerer tåneglene mine også kom jeg på. Jeg får det ikke til å bli pent selv.

Gammel 28-08-07, 23:40   #18
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Veldig lite. Nå bor foreldrene mine ganske langt unna og er ikke her så ofte, det hadde nok vært annerledes om jeg fortsatt hadde dem i nærheten.

Når hun er her, hender det seg likevel at hun gjør litt husarbeid. Hun spør alltid først, og det er greit. Jeg vet hun ikke vil blande seg inn, men i perioder når jeg jobber mye, hender det seg jeg ligger etter med litt her og der, og da er det jammen godt at noen vasker rundt på vaskerommet for en altså...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 23:47   #19
Left
Passiv

Standard

Nei, det er ikke det. Hun klarer ikke å gi meg dårlig samvittighet en gang lenger

Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 23:50   #20
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ho brukar bidra med ei kake til bursdagar, og invitere oss på sunnmørsk husmannskost en gong i måneden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.