Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En veldig viktig link

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-07, 13:10   #41
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: En veldig viktig link

Nå har jeg vært og registrert meg. Jeg fikk tips om å navngi den som trengte beinmarg, så de tok den prøven med en gang også, og skulle sjekke pronto. Jeg fikk mat og farris, god samvittighet, en mummikopp (istedenfor å donere 50 kroner til et eller annet ), og en nøkkelring. Og er ganske fornøyd.

Det er gratis parkering, om noen lurer på det.

Gammel 05-09-07, 14:08   #42
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Noen steder, les i Bergen, så er det en blodbuss som kjører rundt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 16:42   #43
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Vi fikk jo virkelig føle på kroppen at det var en av våre. Da føltes det godt å være blodgiver, selv om jeg ikke fikk lov å gi akkurat nå pga jeg ammet.
Det er en skrekkelig tanke, men den er sann. Man kan ikke stikke hodet i sanden og si at slikt ikke skjer.

Veldig fin link og tråd. Jeg skal jobbe resten av livet med å få de som KAN til å gi blodet de har, mens de kan.

Jeg prøver også å få folk til å gi blod... jeg kan ikke gi enda pga jeg ammer.. Men skal gi når jeg er ferdig (hvis de vil ha meg )

Når jeg forteller hvorfor det er så viktig å gi blod, så forteller jeg minstemann sin sykdomshistorie.. Håper det ikke gjør noe??

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 11:26   #44
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lijander, her.

Når jeg forteller hvorfor det er så viktig å gi blod, så forteller jeg minstemann sin sykdomshistorie.. Håper det ikke gjør noe??

Nei, ingenting.. Minstemann brukte flere poser blod, og vi har rundt 120-130 barn som fåt kreft hvert år. Det trengs mange poser..

Gammel 09-09-07, 22:01   #45
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er saken i Aftenposten også.

http://www.aftenposten.no/helse/article1983797.ece

Og det nytter.

Sitat:

Vanligvis får vi kanskje to, tre nye blodgivere per måned. I går registrerte vi 18 stykker, og nå jobber vi iherdig for å ta unna køen på gangen, forteller Trine Båtsvik Grov, enhetsleder ved blodbanken på Stord.

Sitat:

Også på Haugesund Sjukehus og på Haukeland Universitetssykehus i Bergen har de fått svært mange henvendelser de siste dagene. Etter at lokalavisene hadde skrevet om Synnøve, meldte det seg over hundre nye blodgivere på én dag ved blodbanken på Haukeland.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 22:35   #46
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De vil ikke ha meg. Allergisjokk for over 10 år siden har utestengt meg på livstid.

Men jeg skal kjeppjage Mr. Norway. Han har sagt ja, men har det alltid så travelt må vite.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 22:49   #47
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du får hilse og si at Synnøve har det enda mer travelt.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 22:52   #48
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nemlig.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.