Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har mannen din en sær hobby?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-07, 13:35   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Go/Jenta: Han må jo være en drømmepappa, discomannen Takk for godt innlegg.
Min mann ligner til forveksling på Tjorven75 sin! Jeg har vokst opp med Vålerengafans på alle kanter, så dette var lett for meg å godta. Med mannen flyttet Liverpool inn også Men jeg liker ikke indoktrinering av jentene. At de lærer seg grove sanger, engarop osv osv.
Heldigvis er vi enige der da

Når jeg irriterer meg over fotballen tenker jeg bare at det kunne vært værre ting. Jeg ser dessuten for meg at han blir særs aktiv hvis en av jentene begynner med idrett. Det er jo positivt

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:31   #2
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det går i data og diverse duppedingser i forbindelse med det.
Og hjemmekino.
Bygger pc og prøver ut det ene og det andre.

Han drar rundt til folk og reparerer pc, ordner internett og ting og tang som ikke telenor etc klarer å fikse opp i.
Det kan bli litt mye noen ganger, men nå har han hellig bedyret at det skal det bli slutt eller nesten slutt på.
Vi får nå se.
Han er en mann som ikke klarer å si nei til folk desverre.

Har vel ikke hatt mindre enn 4 pc i huset.
Eldste fikk sin første som 1 åring, den lå klar lenge før.
Men Comfy tastatur og spill for diverse aldre fra 12 mnd og opp.

Guttene har hver sin pc på rommene sine og vi har hver vår.
Så til sammen inkl. serveren og en harddisk koblet på nettet på vestlandet har vi 7 pc i hus.

Etter midnatt henter hardisken på vestlandet alle bilder og viktige ting vi har lagret på maskinene her i en backup i den hardisken i tillegg til backup her hjemme og på fotoKnudsen.

Kan aldri få nok backup, det har vi smertelig erfart.

Han liker og fjernstryrte ting, så det ligger endel slikt nede i kjelleren alt i fra gravemaskiner til fly og helekopter.

Jeg holder meg til fotografering og scrapping..

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:39   #3
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Synes det var litt kul hobby jeg da, men er glad det ikke er hjemme hos meg.

Gubben er lydfrik, men har heldigvis lite tid til det.
Det som opptar mye av hans tid er fagforeningsjobb og spilling på nett.
Han var i forrige uke i England og besøkte noen av de han spiller med.
De var flere som møttes tidligere i sommer, men da fikk han ikke dratt for han nektet å dra med gips på foten.

Men det er nok fagforeninga som er hans store hobby.

Gammel 04-09-07, 13:43   #4
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

.........

Sist redigert av Siri : 09-11-10 kl 10:53.
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 18:45   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Manneslasken samler på pingviner. Vi har mildt sagt huset fullt.

DET var en sær hobby, det!

Gammel 04-09-07, 18:46   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Manneslasken samler på pingviner. Vi har mildt sagt huset fullt.

Tux eller bare pingviner? Vet om mange datanerder som samler på tux.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 13:52   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Er det flere enn meg som har menn med litt sære hobbyer??

Ja, veldig sær - han er aktiv i Venstre.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 14:27   #8
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen sære hobbyer - han samler på vin og fisker. Begge delene nyter jeg veldig godt av. Og siden jeg har matlaging som hobby kan det jo sies at vi komplementerer hverandre ganske godt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 14:42   #9
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Ingen sære hobbyer - han samler på vin og fisker. Begge delene nyter jeg veldig godt av. Og siden jeg har matlaging som hobby kan det jo sies at vi komplementerer hverandre ganske godt.

Blir jo ikke mye matlaging hvis han samler på fisker? "Hva!?! Har du lagd middag av fiskene mine!?!"

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:52   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han spiller poker. Fiffig nok er det ganske lønnsomt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 16:00   #11
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Han er en stor guttunge når det kommer til data. Det nyeste er at han har, i en alder av snart 30, begynt å spille WOW.

Gammel 04-09-07, 18:50   #12
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Go/jenta, synes mannen din høres herlig ut, jeg! Selv om jeg er glad det ikke er min stue som er omgjort til disco

Her i huset er det biler som er den store hobbyen. Gamle sportsbiler helst, sånne som går fort, og som han kan skru på. Han har (endelig...) forstått at han ikke må skru på nyere biler, for de er ikke laget for at vanlige folk skal gjøre så mye som å åpne panseret .

Han kan surfe på nettet i timesvis etter potensielle kjøp, og bestemmer og ombestemmer seg hele tiden mht hva som skal bli neste bil i samlingen. Foreløpig har det blitt mest vindusshopping, men økonomien vår fikk seg en skikkelig opptur her forleden, så det spørs om det ikke blir kjøp om ikke så lenge. Jeg bare smiler, for bilen står i Italia, og jeg skal få bli med å kjøre den hjem .

Gammel 04-09-07, 17:16   #13
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Min har den store hobbyen å samle, skru og mekke på biler...Alt som har med biler å gjøre.. Gjerne Volvoer... har 3 Volvoer stående ute i gården her..

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 17:23   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

"You can pick the men from the boys, by the price of their toys...",

pleier min mann å si...

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 18:52   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja - det særeste gubben gjør er vel å tusle rundt på kirkegårder og ta bilder av gravsteiner.

Han er lidenskaplig opptatt av slektsforsking ( ) og er medlem i DIS - hva nå det engang står for. DIS har satt seg som mål å registrere enhver gravstein i dette landet, så de har delt kirkegårdene seg i mellom. Så flagerer de rundt, fotograferer steinene og noterer omhyggelig navn, fødselsdato og dødsdato.

Jippikaiei...

Ellers er det Lego, Lego og atter Lego...

Gammel 04-09-07, 18:59   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Denne tråden er Fantastisk. Jeg innser jo at det jeg trodde var en sær mann er en ganske normal mann. Ja, som han selv sier etter å ha fått lest opp noen eksempler fra denne tråden; "Jeg er faktisk på grensen til det kjedelige".

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 19:31   #17
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Tja - det særeste gubben gjør er vel å tusle rundt på kirkegårder og ta bilder av gravsteiner.

Jøss! Hva gjør han med bildene? Er han morbid anlagt?

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 19:44   #18
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Her var det mye raringer.
Mannen min er også lego-fantast. Hadde jeg ikke begrenset han hadde vi vel hatt stua full.
I tillegg liker han transformers, men har ikke kjøpt noe på lenge.
Eller han har kjøpt en bil eller to til gutten, som han ikke får lov å leke med, tenk om han ødelegger de da.
Også driver han med modell bygging av ymse militære kjøretøy, sånn som helikopter, båter, fly, div tanks. Hadde han fått velge hadde de sikkert stått til utstilling i stua. Men det skal vi være to om.

Gammel 04-09-07, 20:19   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jøss! Hva gjør han med bildene? Er han morbid anlagt?

Bildene blir brukt som dokumentasjon på egne sider for slektsforskning, via DIS-Norge. Det er visst meningen at man skal kunne søke etter navnet til en eller annen slektning, som man vet er død - og "ploff" så dukker det opp bilde av gravsteinen, fullstendig navn, dato for fødsel og død og hvor vedkommende er gravlagt.

Han får pent lagre de bildene på sin egen pc, for å si det slik.

Gammel 04-09-07, 20:27   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sært er det nok ikke, men gud bedre hvor mange hyllemeter med Star Wars-bøker vi har. Jeg smugler dem ut av stuen en etter en og nå står de i en kasse på soverommet.
Jeg har lovet å ikke kaste dem, og det skal jeg holde - men ikke pokker om de skal stå i stuen. I tillegg har vi tusen millioner tegneserier, men de leser jeg også - så det er greit.

Eh, jah, lego ja. Min mann og Ole Brumm sin mann er vel omtrentlig like hekta.
Akkurat nå sitter faktisk far og sønn og bygger lego. Jeg fikk beskjed om å gå etter at jeg hadde bygget Mikke Mus klubbhus.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.