Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Temperatur i boligen din?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Temperatur!
Ca 19-20 20 13,16%
Ca 20-21 40 26,32%
Ca 21-22 42 27,63%
Ca 22-23 34 22,37%
Ca 23-24 8 5,26%
Over 24 7 4,61%
Annet. 1 0,66%
Deltakere: 152. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 00:27   #1
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Temperatur i boligen din?

Vi ligger på 22-24 grader når været er kaldt. Ellers er jeg for full gjennomtrekk og kjølig luft på sommeren.

Soverommet må være kaldt, og mannen har en evig kamp med meg om vinduene. Jeg vinner som regel.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 01:04   #2
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Her styres det selv om dagen....

Men vinterstid er det mellom 20-23 grader her... soverommet litt kaldere ja.. Men vil ikke ha det iskaldt der inne heller...

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 01:52   #3
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Fra sånn omtrent mai til oktober har jeg den temperaturen inne som det er ute. Det spiller liten rolle hvor kaldt det er. Jeg liker å lufte.

Folk som kommer på besøk får låne ullsokker.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 07:42   #4
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Soverommet: :fryser:

Ellers i huset ligger vi på rundt 20-22 grader.
En smule varmere på badet.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 08:12   #5
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden jeg verker så pass mye liker jeg å ha det varmt, så jeg vil ha det rundt 25 grader. Hubbien vil ha det rundt 20-22. Så på formiddagen er det 25+ og på ettermiddagen/kvelden er det 22.

Gammel 12-09-07, 09:05   #6
kiki

kiki sin avatar

kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Liker best ca 21 grader. Men med store sørvendte vinduer og 3,5 meter takhøyde i stua blir det fort 28-29 grader....det er for varmt altså......

Soverommet vil jeg helst ha på 15-16 grader.

kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 13:29   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det bør ligge på rundt 23 grader når vi er hjemme. Jeg er svært frysete av meg og har oftest et ullteppe og de tykke tøflene mine lett tilgjengelig uansett temperatur. Om vinteren bruker vi strøm for å varme opp huset til ca. 17 C (20 C på kjøkkenet), og så fyrer vi med ved de timene vi er hjemme og kommer da godt opp mot 25C. Når jeg er hjemme alene kan jeg godt lage litt badstu og fyre til det er oppunder 30C.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 23:12   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

22 omtrent? Det er på vinterstid. På sommerstid er det grisevarmt her, gjerne 27-28. Nå har vi imidlertid fått varmepumpe og kan kjøle litt ned på sommerstid.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 23:12   #9
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Temp'en varierer etter når tid på døgnet det er. Tror det er ca 22-23 som er normalen på ettermiddag og kveldstid, og i helgene. Nedi 20 om natta og formiddagen. Siden vi har varmen i gulvet, føles det fort varmt.
På badet er det varmere, og på soverommene myyye kaldere.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 23:19   #10
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

21-22 grader.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 18:09   #11
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ca. 20-21 grader tror jeg.

Når foreldrene mine og søsken kommer på besøk må jeg fyre ekstra. Hos dem er det oftest over 24 grader.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:04   #12
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Ivrig er litt kul
Standard

Tipper på 22-23. Alt for varmt egentlig, men jeg hater å fryse

Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 00:14   #13
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Tusta er litt kul
Standard

Svarte 23-24, men vil helst ha det opp mot 27grader.
Pga defekt vannbåren varme fra gulvet, så har jeg kun ovn, og da må det være såpass varmt inne for å kompensere for det kalde gulvet.

På soverommene er det ca 16.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 00:57   #14
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

20-21 grader på kjøkkenet. Der er det ofte litt kaldere enn på stua vinterstid. Men på soverommene er det enda litt kaldere (rundt 18-19)

Gammel 14-01-08, 13:16   #15
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I stua og på kjøkkenet ligger det rundt 22 grader. Temperaturen går litt opp og ned i løpet av dagen, for pelletskaminen har litt for stort temperaturintervall for å skru seg av og på. På soverommene ligger den rundt 18-19 grader, litt varmere i oppholdsrommet mellom soverommene.

Gammel 14-01-08, 13:17   #16
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

21-22 grader i stuen om vinteren, på soverommene og resten av huset litt kjøligere, badet er det varmt på rundt 23 grader.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 13:30   #17
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

22-23 grader, soverommene rundt 12-13 grader.

Har frosset siden i høst og fyrer med ved hele dagen sånn at på kvelden er det sikkert 30 grader i stua.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 13:29   #18
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ca 20-21 grader. Jeg blir så trøtt dersom det er for varmt.

Gammel 14-01-08, 13:37   #19
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I stua hvor varmepumpen er montert er det nok 23-24 grader, mens det da resten av huset ligger noe under. Døra til soverommet er lukket, så der inne er kaldt (iallefall på denne årstiden).

Gammel 14-01-08, 13:49   #20
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Ca 22 grader hos oss, jeg fryser konstant, men har ikke samvittighet til å ha det varmere. Om sommeren er det greiere, da sørger sola for 25-26 grader.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
boligtemperatur

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.