Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Haster: yoghurt ut på dato

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Spiser du yoghurt fra 04 sept
Ja 8 8,70%
Nei 64 69,57%
Smaker på den først 20 21,74%
Deltakere: 92. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-07, 23:25   #41
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster: yoghurt ut på dato

Jeg spiser ingenting som har gått ut på dato.

Vi lånte smør av naboen her om dagen. Skulle lage saus.
Sausen smakte rart. Smøret hadde gått ut på dato i juli.
Hele middagen ble ødelagt. *sausoman*

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 23:42   #42
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jada. Yoghurt går så greit så
Hadde åpnet, luktet og så spist (hvis den ikke luktet ille).

Samme her.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 14:53   #43
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg spiser ikke yoghurt, men jeg rister alltid yoghurten godt før jeg gir den til Snuppa. Hvis hun synes den smaker ekkelt hiver jeg den. Og hvis det er grønne flekker i den, så blir den hevet.

Men sånn i henhold til datostemplinger så er det forskjell på 'Best før' og 'Brukes før' (husker ikke hva det står). Når det står best før så betyr det ikke at den blir dårlig straks den når datostemplingen, men det er bare frem til da at produsenten kan garantere at den er god. Den kan godt være god en stund etter, evt. kan smaken være litt redusert.

Gammel 17-09-07, 15:00   #44
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Niks!

Gammel 17-09-07, 15:11   #45
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde åpnet den, sett på den, smakt på den dersom den så grei ut, og det gjorde den nesten helt sikkert dersom den var uåpnet. Yoghurt er allerede sur når den er i normaltilstand, og må råtne, gjære eller mugne for å bli dårlig. Jeg bryr meg ikke om datoer på melk og melkeprodukter, jeg lukter, ser, smaker og spiser / drikker dersom de er ok. Jeg kan ikke tenke meg noe mer bortkastet enn å tømme ut en liter melk kun fordi den er stemplet dagen før.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 15:18   #46
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

jeg lukter, ser, smaker og spiser / drikker dersom de er ok. Jeg kan ikke tenke meg noe mer bortkastet enn å tømme ut en liter melk kun fordi den er stemplet dagen før.

Enig. Men melk utgått på datoen går som regel til matlaging. Og skal jeg ikke lage noe akkurat nå så putter jeg det i fryseren og bruker det senere.

Gammel 17-09-07, 15:29   #47
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje en modde burde låse denne tråden - yoghurt fra 4. september blir jo ikke akkurat mer innbydende etter hvert som tiden går ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 15:57   #48
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Kanskje en modde burde låse denne tråden - yoghurt fra 4. september blir jo ikke akkurat mer innbydende etter hvert som tiden går ...

Jeg har ikke tenkt å låse tråden, vil heller glede meg over stadig nye brukere som kommer inn og blir stadig mer sjokkert over spørsmålet. Hvem er denne Kif som kan komme på tanken å spise så gammel yoghurt, liksom?

Gammel 17-09-07, 17:35   #49
Albertine
Passiv

Standard

My thoughts exactly.

Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 17:45   #50
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Jeg er superpysete på ting som er gått over dato . Kan godt lukte, men ikke smake...

Gammel 17-09-07, 18:12   #51
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 19:13   #52
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Hadde nok kastet den!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 19:31   #53
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva folk tror skjer hvis man spiser youghurt som har gått ut på dato?

JEG ville åpnet og sett på den, hvis den så bra ut ville jeg smakt på den, hvis den smakte bra ville jeg spist den - og vært HELT trygg på at jeg levde dagen etter...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 20:49   #54
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Hadde glatt kastet den.
Oppdaget en gang etter storesøster hadde spist, at yoghurten var gått ut på dato. Den så normal ut og hun ble ikke dårlig, heldigvis.
Men jeg kunne aldri spist den selv, så om jeg hadde oppdaget det så hadde ikke hun fått den heller.

Syns melk også går fort ut på dato.
Dersom melken står urørt i kjøleskapet i 1 døgn, så har den jo begynt å skille seg allerede.
Har kastet mye melk.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 22:31   #55
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

JEG ville åpnet og sett på den, hvis den så bra ut ville jeg smakt på den, hvis den smakte bra ville jeg spist den - og vært HELT trygg på at jeg levde dagen etter...

Det sier du nå ...

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Hadde glatt kastet den.

Det sier du nå ...

Gammel 18-09-07, 12:40   #56
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hva i all verden gjorde de før i tida, når melka kom fra kua uten datostempling?

Gammel 18-09-07, 13:39   #57
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Hva i all verden gjorde de før i tida, når melka kom fra kua uten datostempling?

Nesten alle er døde ...

Gammel 18-09-07, 18:32   #58
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Nesten alle er døde ...

Dessuten var de så immune mot alt sammen, men de døde jo som fluer også.

Gammel 19-09-07, 08:37   #59
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Nesten alle er døde ...

Åh - selvsagt!

Gammel 19-09-07, 13:34   #60
Frantzen
Passiv

Standard

Syrnede produkter varer ofte mye lenger enn holdbarhetsdatoen.
Hvis den lukter og smaker normalt så kaster jeg den ikke, nei! :miljøbevisst:

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.