|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Telemark
![]() |
Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For ti år siden var jeg 22 år. Jeg var gift og hadde en sønn på 15 mnd og en sønn på 3 mnd.
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?Jeg har det uendelig mye bedre nå enn for ti år siden. |
|
|
|
#3 |
|
drømmende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?Det har skjedd veldig mye på 10 år, og ikke minst veldig mye det siste året. Sånn lykkemessig sett så står jeg vel omtrent likt.
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?16 er en skikkelig møkkaalder. Jf. min første reaksjon på Fucking Åmål (som jeg sikkert har skrevet om opptil flere ganger før), som var et utvetydig og lykksalig: "Takk og lov at jeg ikke er 16 lenger!"
|
|
|
#5 |
|
intro
|
Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?
Å nei, 16 er en strålende alder! Det var da det omsider begynte å løsne litt for meg, følte jeg. 14, derimot.
|
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
14–16, da, jeg er gjerne med på den. Men noen strålende alder vil jeg ikke kalle noe som slutter på -ten, selv om 19 var ganske ok.
|
|
|
#7 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For ti år siden hadde sambo og jeg en pause i forholdet vårt - dvs., vi hadde gjort det defintivt slutt, men alle andre antok at vi hadde pause siden vi var sammen hele tiden likevel. Det viste seg at de andre hadde rett.
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?Jeg var 15 for ti år siden. Bodde hjemme og hadde det i grunn ganske vanskelig på den fronten. Nå derimot har jeg det veldig bra |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For 10 år siden bodde jeg i en restaurert låve, med en venninne. Jeg var 17 år og den sommeren var sommeren jeg og venninnene mine mimrer om når vi møtes nå. Det var vel egentlig "hardt for levra" året mitt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert optimist
|
Re: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For ti år siden hadde jeg akkurat flyttet sammen med ham som jeg er gift med nå, i Zürich. Jeg var 29 år, hadde jobbet i to år etter studiene. Jeg var klar for å etablere meg, men ganske eventyrlysten så tanken på noen år utenlands var forlokkende. Det ble med halvannet år, det var best å komme hjem for å få barn.
|
|
|
#11 |
|
WF: BNBE
Dette kan jeg i hvert fall signere. For 10 år siden var jeg 17, hadde akkurat begynt i 2. på videregående på bygda. Jeg hadde gode venner, var singel, og livet dreide seg stort sett om skole, venner, musikk (jeg spilte i diverse korps og grupper), og skriving. Jeg tror kanskje jeg jobbet i en bokhandel og i lokalavisa da, og trivdes med det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nattrangler
Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?Her er det ikke så veldig store forandringer på 10 år, vel har fått 2 barn til og fått mye bedre økonomi.
|
|
|
#14 |
|
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For ti år siden var jeg 11 år |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Trøtt
|
Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?Livet er hverken bedre eller verre nå i forhold til for 10 år siden, bare veldig annerledes!
|
|
|
#16 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For ti år siden var jeg 34 år (og mye eldre enn mange av dere er nå |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Hvordan har du det nå i forhold til for 10 år siden?For ti år siden var jeg 20 år. Jobbet i lekestøysbutikk, og bodde sammen med min nåværende mann. Var tynn som ei "spiggesild" og de helgene jeg ikke festet, satt jeg barnevakt for Cilen.
|
|
|
#18 |
|
By the Sea
|
Eller har du rett og slett snudd det hele litt på hodet?
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Når man står et sted (enten det er et fysisk sted eller et "sted i livet") og oppfatter dette som "målet", er det klart at alt frem til da kan sees på som en vei mot dette målet. Å trekke den konklusjonen at dette var det planlagte målet før man begynte "reisen", og at noe eller noen "mente" at man skulle ende opp der, er adskillig mer tvilsomt, synes jeg. Men det kommer jo an på hvilket livssyn man har.
|
|
|
#20 |
|
By the Sea
|
Tidligere diskusjoner har vel vist at vi to har ulikt livssyn!
|
![]() |
|
|