|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Brød og brød, Madam MimMine blir billylue hvis det hever over kanten før jeg putter dem inn - det betyr ikke at de blir så høye, men at den "renner over" så den får en tut på hver side.
|
|
|
#4 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brød og brød, Madam MimJeg har bakt. Enn så lenge ser det ikke særlig bra ut, men jeg har ikke smakt ennå. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Brød og brød, Madam Mim
Smart. Det skal jeg gjøre nå også, siden halvparten av slippbelegget fulgte med brødet ut av formen.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Brød og brød, Madam MimJeg tror Glitterbarnet kommer til å elske disse brødene, han klør ofte i tennene, og vil gjerne ha harde ting å knaske på. Siden det metter mer er det jo ganske greit at det er ca halvparten så høyt som kjøpebrød!
|
|
|
#10 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Brød og brød, Madam MimJeg prøvesmaker en skive nå. Veldig godt.
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Brød og brød, Madam MimDa trengs det nok litt mer blanding. På min maskin funket ikke eltekroken, men den for røre var utmerket. Ellers går det veldig fint for hånd.
|
|
|
#13 |
|
St(r)ikkeplante
|
Det var nok eltekroken som ikke hadde gjort jobben sin ja. Får prøve den til røre neste gang.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg har Eva Solo sine silikonbrødformer. Disse er 1,2 liter (dvs litt mindre enn de største brødformene som pleier å være rundt 1,5 liter). Jeg er superduperfornøyd, har hatt dem i halvannet år nå. Slipper å smøre dem med noe som helst, brødene faller ut av formen bare man snur på dem, og formene rengjøres på sekunder hvis man vasker dem med en gang brødene tas ut når de enda er varme. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Ja, der er jeg ganske ofte, men jeg mener jeg ikke fant noen der.
Kremt. Det kan nok hende det var for to, ja. :svimehode: Jeg synes egentlig de er litt for små, men jeg har ikke klart å finne noen større til en fornuftig pris.
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Aha, på andre siden av Youngstorget. Helt borte ved Hausmannsgate, på samme side i Torggata ligger det nemlig en helt fantastisk storkjøkkenbutikk. De har mye fint ikke altfor dyrt. Veldig klassisk.
|
![]() |
| Emneord |
| 7 minutter, brød, brødoppskrift, flytende brød, hellebrød, speltbrød |
|
|