|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?
Nei det er jo idiotisk. Jeg kjøper bare klær som tåler ordentlig vask, og vesla kan søle på seg til den store gullmedaljen om det så er (selv om hun sjelden gjør det).
|
|
|
#2 |
|
Prematurmamma
|
Ikke slik som brudepikekjolen som Malin hadde i bryllup for et par måneder siden, altså?
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?Jeg syns camoklær er ekkelt samme hvilken farge. Men hodeskaller liker jeg, og skjønner ikke hvorfor de er verre på jenter enn på gutter?
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Men se på hvem som kjøpte den da, enkelte tar LITT vel av.
|
|
|
#5 |
|
Absolute Beginner
|
Jeg kjenner en dame hvis datter hater skjørt og kjoler, og elsker foball, joggesko og dogneri. Etter noen år med kamper foran hver spesiell anledning, får hun nå lov til å handle klær i gutteavdelingen. Ikke alle småjenter er prinsesser. Heldigvis. Jeg blir litt svett av alle foreldre som storkoser seg om sønnen raser brølende rundt på fotballbanen mens datteren tripper rundt og danser ballett. Og jeg blir stadig overrasket over hvor mange som synes det er både morsomt og riktig om barna oppfører seg veldig stereotypisk. Jeg synes det er hårreisende da jenter slipper unna med sutring og surving, og gutter slipper unna med å velte kakebordet "fordi de er jo jenter/ gutter." |
|
|
|
|
|
#6 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Jeg kan ikke utstå rosa prinsessestæsj og tenkte at i så måte er det greit med to gutter. Men hva har jeg fått? En liten gutt hvis yndlingsfarge er rosa og som elsker å drikke av de rosa prinsesseglassene til mamma (stetteglass), har rosa solbriller, og sikkert hadde tatt på seg en prinsessekjole hvis noen hadde satt ham på tanken.
|
|
|
#7 |
|
Live and let live
|
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?Jeg er enig med Miss Norway.
|
|
|
#8 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?Det styggeste jeg ser innen barneklær er dødningehoder på klærne......
|
|
|
#9 |
|
seru
|
Så enig, så enig...
|
|
|
|
#10 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?Camo klær (uansett farge og kjønn), matrosdresser og kjoler, høye hæler på hverdagssko til små jenter, hull i ørene, sminke, og bikini på små jenter.
"Natten her, er ikke bare et stjernevær. Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.) Sist redigert av Aminta : 24-09-07 kl 21:28. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
seru
|
Sv: Re: Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?Nissedrakter av "pysjamas-typen", sånne med påtrykt belte og greier...
|
|
|
|
#12 |
|
Viser tenner
|
Sv: Re: Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?
Jammen det er da lekkert? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så enig, så enig. Mine barn kommer ALDRI til å kles opp i matrosdress. *bombastisk* Har fått tilbud flere ganger om å arve matorsdresser, men kjøpet heller en pen bukse og genser/skjorte til poden. Hadde jeg hatt eller fått en jente hadde det helle blitt pene kjoler enn en matroskjole. Hvorfor skal barna kles ut som gakk-gakk'er (i.e. matroser)? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
By the Sea
|
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?Nå har ikke jeg noe forhold til matrosdresser/-kjoler verken på ene eller andre måten. Så jeg lurer sånn på hvorfor mange her i tråden misliker det sterkt?
|
|
|
#15 |
|
Det ordner seg alltid
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?
Jeg synes bare det ser rart ut med matrosdress på små barn/babyer og jeg får litt "angst" når jeg tenker på polyesterkvaliteten på mange av dem. :iik: Det finnes sikker mange (dyrere) i bedre og renere kvalitet (bomull osv.), men jeg får litt noia av klær i 100% polyester. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Det ordner seg alltid
Ja, jeg regner med at de finnes i andre kvaliteter en polyester. Men det hjelper ikke på min "matrosdress/kjole-fobi". |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg har hatt jeg. I voksen alder..... Fin var den også. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg synes rett og slett bare at de er stygge, minner meg om gamle dager da barn skulle sees men ikke høres... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?Jeg er en av disse praktiske mødrene. Poden har levd i myke joggebukser de to første årene av sitt liv. Jeg syns det er skikkelig fjolete med barn som så vidt har lært å gå som sliter seg avgårde i stive, men kule, dongeribukser, f.eks.
|
![]() |
|
|