Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor lenge ammet du?

Se resultatene: Hvor lenge ammet du?
Jeg ammet ikke 10 2,19%
0-1 måned 29 6,35%
2-3 måneder 40 8,75%
4-6 måneder 41 8,97%
7-9 måneder 80 17,51%
10-12 måneder 102 22,32%
13-17 måneder 124 27,13%
18-23 måneder 69 15,10%
24-30 måneder 33 7,22%
Mer enn 30 måneder 9 1,97%
Har ikke barn/ammer fortsatt 63 13,79%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 457. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 23:03   #1
snus
Fullverdig medlem

snus sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
snus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Elste ammet jeg til 3 måneder
Minste til hun var 21 måneder

Gammel 07-01-08, 23:46   #2
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Storesøster ble ammet i 19 måneder. Lillesøster er nå 11,5 måneder og har streiket siden like før jul. Foreløpig pumper jeg en liten skvett et par ganger om dagen til henne, men mengden blir mindre og mindre. Tenker å nå ettårsdagen i hvert fall, det er et mentalt mål.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 22:05   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Storesøster 0 mnd.
Mellombror 0 mnd.
Lillesøster 6 mnd.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 23:44   #4
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk lungebetennelse og mistet melka da mini var 8 måneder. Ville gjerne ammet lenger, men det ble brått slutt gitt.

Gammel 26-01-08, 18:12   #5
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Eldste: 12 mnd (sluttet på 1 års dagen)
Mellomste: 13 mnd
Minstemann: 11 mnd

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 22:26   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Ammet førstemann i 22 mnd. Lillebroren ammer jeg fortsatt - han er snart ett år - og jeg planlegger å holde på i minst ett år til.

Gammel 04-03-08, 17:41   #7
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Ammet i 16 mnd, da sluttet han av seg selv.
Håper å få amme lengre med nestemann

Gammel 04-03-08, 17:47   #8
Butterfly
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Butterfly er litt kul
Standard

Lillemor er nå 2 år og 7 mnd. Har akkurat sluttet å amme nå. Hun har vært helt avhengig og jeg har ikke orket å ta opp "kampen" med å ta fra hun puppen før nå.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 13:49   #9
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sluttet i januar, da var han 15 mnd. Han fikk en infeksjon i munnen og nektet å ta puppen. Jeg så det som en gylden anledning til å slutte, ikke vits i å "lære ham å amme igjen" etter en uke uten. Men jeg savner det da, var så kos på morgenen..

Gammel 14-04-08, 20:46   #10
bonzie
På tjukka

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Sørlandet
bonzie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg ammet snuppa i ca 8 mnd, da ville hun ikke ha mer. Håper egentlig å få amme mer neste gang, men vi får vel bare se hva som skjer!

bonzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 18:26   #11
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Bøllen ammet jeg i 7 måneder før han ikke ville mer. Bølla ammer jeg fortsatt, hun er 10 uker gammel!

Gammel 07-10-08, 20:25   #12
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lillejenta litt over to år, jeg ammer henne fremdeles. Men nå er det kun litt på morgenen og innimellom på kvelden som gjenstår, så regner med at vi er ferdige for godt om ikke så alt for lenge.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 00:07   #13
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

De to eldste ammet jeg til de var 16 mnd. tredjemann ammer jeg ennå, er 1 år nå.

Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 14:40   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Vi var helt ferdig med amming da poden var rundt 14 mnd. Da var det helt greit å slutte for oss begge, så da gjorde vi det

Gammel 20-10-09, 16:27   #15
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Ammet eldstejenta i litt over 7 mnd, fullammet henne i 3 mnd før vi introduserte fast mat. I 1995 var det helt vanlig. Hun fikk også tillegg på flaske, og mista interessen for den trege puppen da hun var rundt 6 mnd.
Ammer fremdeles minstejenta på 6 1/2 mnd, vi er fremdeles i tilvenningsfasen med fast mat, og har unngått bevisst tillegg på flaske, og det har gått strålende Håper å amme henne til hun er litt over et år, hvis vi får det til.

Gammel 21-10-09, 10:51   #16
anitamor
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2008
anitamor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har ikke ammet mer en 1 mnd på noen av mine barn, har ikke fått melk i det hele tatt

anitamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 17:45   #17
dea
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2009
dea er litt kul
Standard

Ammer fortsatt. Målet er å amme til han bikker året hvertfall. Så får vi se hvor lenge etter det han og jeg koser oss med det.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 20:17   #18
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg holder fortsatt på - nå er gutten 2 år og 9 måneder. Han får om kvelden og om natten. Han elsker pupp om natta, men nå holder jeg på å gå på veggene av det, så nå er det slutt. *bestemt* Han sparker og roper hvis han ikke får, men jeg skal klare det denne gangen. Jeg håper at etter en tur bort i helgen, så klarer vi kanskje å få bort kveldspuppen og, men det gjenstår å se. Litt vemodig, men på høy tid, føler jeg.

Gammel 29-09-07, 18:18   #19
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ammet i henholdsvis 15 og 16 mnd.

Gammel 29-09-07, 21:50   #20
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

"mer enn 30 måneder", hva er det for noe da? Altfor grov inndeling, spør du meg.

Dessuten har jeg flere barn som er blitt ammet over 30 måneder, og det får jeg vel ikke lagt inn i svaret??

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.