Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Synger du offentlig?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Synger du så andre kan høre deg?
No! Never! Never! 4 3,57%
Kun foran de stakkars uskyldige små 29 25,89%
Tja, hvis det er rivende fengende låt på P4 16 14,29%
Jeg synger med på favorittene mine på konsert 32 28,57%
Jeg tar meg i å nynne på alt fra Timbuktu til barnesanger på butikken 34 30,36%
Kun når fylla har skylda 12 10,71%
Hvor som helst, når som helst (utenom i operaen) 43 38,39%
Jeg synger profesjonelt. 3 2,68%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-07, 09:29   #41
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synger du offentlig?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det gjerne det sangmobben tror, dessverre ikke like sant bestandig.

Pføy. Sarte roseblader kan holde seg hjemme og høre på platen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 09:31   #42
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Pføy. Sarte roseblader kan holde seg hjemme og høre på platen.

Da er vi enige. Nåtildags foretrekker jeg å høre på plata, og kan styre meg for konserter. Stemningen er topp, men musikalsk er det ikke så stor opplevelse.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 09:43   #43
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger i dusjen og noen andre steder, og har sunget i band før i tiden. Men hvis det er en ting som irriterer vettet av meg, så er det synging av publikum på konsert. Jeg har ikke betalt en femhundrelapp for å høre noen synge hvis det jeg egentlig får for penga er noen småbrisne jenter som gauler falsk av full hals. Da sier jeg faktisk ganske kraftig ifra.

GJØR du?!

Og det uten å være det minste redd for å bli oppfattet som en ordentlig kjip Tante Sofie?

Gammel 30-09-07, 09:46   #44
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

GJØR du?!

Og det uten å være det minste redd for å bli oppfattet som en ordentlig kjip Tante Sofie?

Ja, det driter jeg i. Ofte har jeg fått støtte av de rundt meg etterhvert.

Men det kommer jo an på hva slags konsert. Jeg var på et forholdsvis lite konsert med Tori Amos en gang, det var bare piano og sang. Da var det en eller anne berte foran som trodde hun kunne synge sammen med henne. Det forstyrrer veldig, og da måtte noen si ifra.

Hadde jeg vært på en DDE konsert tror jeg det ville blitt annerledes.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 09:51   #45
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg synger.
På konserter med gode band, til TV'n, for ungen, i dusjen, på kjøkkenet - og jeg har sunget i kor, solo og i band.

Jeg er full av sang til enhver tid.

Simone i D'sound sa en gang at da hun hadde halsbetennelse og ikke fikk lov til å synge, føltes det som om hun hadde forstoppelse.
Jeg skjønner nøyaktig hva hun mener.

Gammel 30-09-07, 10:03   #46
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger ofte offentlig og alltid klin edru.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 10:22   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Olympia at det kommer an på konserten, altså. Det er forskjell på rolige syngedamer ( ) og rocke-Raga. Og det er ikke meningen at man skal høre sin egen stemme.

- No. 4 -
Gammel 30-09-07, 10:25   #48
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jauda, jeg synger, men kjenner min besøkelsestid.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 10:32   #49
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg synger.
På konserter med gode band, til TV'n, for ungen, i dusjen, på kjøkkenet - og jeg har sunget i kor, solo og i band.

Jeg er full av sang til enhver tid.

Simone i D'sound sa en gang at da hun hadde halsbetennelse og ikke fikk lov til å synge, føltes det som om hun hadde forstoppelse.
Jeg skjønner nøyaktig hva hun mener.

Ja, sånn er det! Det er så mye sang inni som bare må få komme ut.

Synger og synger og merker nesten ikke at jeg gjør det en gang. Tutler rundt og nynner og traller hele tiden, og de hjemme blir ganske sprø av det. Ikke hjelper det at eldstemann har det på samme måte.

Men jeg liker ikke å synge så folk hører det. Egner meg best som korist, når jeg kan være en av mange. Og de gangene jeg har sunget solo har det vært med panikken faretruende nær overflaten. Var med å spilte inn CD for gammelkoret mitt, og det var faktisk lettere å stå i studio og synge inn til opptak enn det er å synge for publikum.

Synge med på konsert gjør jeg sjelden, for jeg er som regel oppslukt av å lytte. Det er pyton å være på Vamp-konsert når alle skapsolistene gauler med på Tir ná noir. Men De Lillos, CC Cowboys eller DumDum Boys skulle jeg nok gnåla med på.

Sist redigert av Kaija : 30-09-07 kl 11:49.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 10:34   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg aner en viktig forskjell her. De som synger fordi det bobler over, og de som skulle ønske de sto på scenen og vil høre sin egen stemme. Jeg kan være enig i at det siste er ordenlig irriterende.

Også har man dem som bare er møkk dritings. Jeg pleier å gi dem en drink og satse på at de flater ut.

- No. 4 -
Gammel 30-09-07, 10:38   #51
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sang senest fredag, en potpurrisang til svigermor, sammen med sambo, svoger og svigerinne. Og litt senere på kvelden demonstrasjonssang jeg Pie Jesu (Lloyd Webber) og litt fra sopranstemmen fra Introitus (Mozarts requiem). Jeg synger masse, og er ofte forsanger, synger solo og sånn. Helt uten skam. Men på konsert er det faktisk ikke alltid jeg synger med, selv om jeg kan sangene, for jeg liker å lytte. :nerd:Men jeg synes gjerne folk må skråle med. :raus:

Gammel 30-09-07, 10:41   #52
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg synger når som helst, hvor som helst, og er ikke redd for å synge offentlig. Har også sunget mye som solist i kor, vært forsanger, ledet barnekor, og sunget i 3 brylluper.

Det jeg liker aller best er å synge med jentene mine......

Gammel 30-09-07, 10:43   #53
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Under siste ekstranummer, tre knepp unna Nirvana, fikk jeg bekreftet hypotesen min. Alle kan Kokken Tor. Alle. Og alle elsker egentlig å skrike din jææææævel til taket og tenke på sjefen, kona eller husverten. Flashback til forrige helg og Han Som Gav Meg Blikket under Ole og Ali ( Jeg mener, man MÅ synge høyt til Raga. Det er påbudt!) får det til å demre at det er flere der ute. Som aldri synger, i hvert fall ikke offentlig.

Jeg synger aldri med på Kokken Tor. Aldri. Jeg synger med på Fugl i bur, Avismannen, Tøff i Pysjamas, Finnes det en kvinne, Hjenen er alene, osv. men ALDRI Kokken Tor.

Gammel 30-09-07, 10:43   #54
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det kommer jo an på hva slags konsert. Jeg var på et forholdsvis lite konsert med Tori Amos en gang, det var bare piano og sang. Da var det en eller anne berte foran som trodde hun kunne synge sammen med henne. Det forstyrrer veldig, og da måtte noen si ifra.

Opplevde det samme på en Silje nergaard-konsert. Noen trodde de var hjemme hos seg selv og skravelt høyt i et bankende kjør, og noen sang med. Jeg er heller ikke overbegeistret over svigerfar, som på død og liv skal legge på basslinjer på alt han hører...Utrolig irriterende. Jeg synes også det er litt slitsomt med folk som alltod skal synge med når noen spiller og synger en sang på fest. Noen ganger kan man vel bare høre på?

Gammel 30-09-07, 11:42   #55
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg synger aldri med på Kokken Tor. Aldri. Jeg synger med på Fugl i bur, Avismannen, Tøff i Pysjamas, Finnes det en kvinne, Hjenen er alene, osv. men ALDRI Kokken Tor.

Hvorfor ikke Kokken Tor? :nysgjerrig:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 11:52   #56
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvorfor ikke Kokken Tor? :nysgjerrig:

* Alle som ikke likte De Lillos før begynte å like dem på grunn av "Din Jæææævel" (og det er jo forsåvidt fint at fler får øynene/ørene opp for De Lillos, men allikevel).
* Sangen er så til de grader overspilt.
* De Lillos kan MYE bedre enn dette.
* Idioter stiller opp på konserter med De Lillos 85 med kokkelue og forventer å få høre sangen.
* Jeg syns ikke det er kult å brøle "Din jææææævel".
* Det er den dårligste sangen til De Lillos (sannsynligvis syns jeg dette på grunn av alle de andre punktene).

Det har altså egentlig mer med utenforstående ting å gjøre enn selve sangen, men jeg er såpass snobbete at jeg ikke vil assosieres med "hopen" (gutter med V-genser og rosa pannebånd og sånt) som synger med på denne sangen. :Snobb:

Gammel 30-09-07, 11:52   #57
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger med det nebbet jeg har, nær sagt hvor som helst, men ingen soloopptredener.

Gammel 30-09-07, 11:52   #58
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kun for de uskyldige små, og det tar nok ikke lang tid før de begynner å protestere, tenker jeg.

Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 11:53   #59
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg synger. Synger med når jeg synes man bør, som under bryllupsmiddager o.l, bursdagssanger, i kirka (når jeg en sjelden gang er der), på 17.mai (og ellers når nasjonalsangen synges, det synes jeg er obligatorisk), juletrefest etc. Jeg synger selvfølgelig med på konserter uten å nøle. Som gammel speider, student og koiegjenger synger gjerne jeg til gitar rundt et bål, har sunget med i sangdans som tidligere leikaringdanser, jeg synger for ungen hvor som helst og når som helst, jeg synger til tv og radio når det er en sang som fenger meg, ja, igrunn synger jeg masse.

Men jeg har aldri sunget karaoke, eller opptrådt med sang på en scene (i allefall ikke siden skoleavslutningene på barneskolen), og jeg tror jeg med stor sikkerhet at ingen får oppleve meg gjøre det heller.

Dette var så skremmende likt meg selv (bortsett fra at jeg ikke er gammel speider) at jeg bare signerer. Og legger til at jeg synger på kamp. Ingenting er vakrere enn å høre 20 000 gale bergensere syne Nystemt`en på Brann stadion. Eller Den 12 mann etter endt kamp og seier.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 11:54   #60
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

* Alle som ikke likte De Lillos før begynte å like dem på grunn av "Din Jæææævel" (og det er jo forsåvidt fint at fler får øynene/ørene opp for De Lillos, men allikevel).
* Sangen er så til de grader overspilt.
* De Lillos kan MYE bedre enn dette.
* Idioter stiller opp på konserter med De Lillos 85 med kokkelue og forventer å få høre sangen.
* Jeg syns ikke det er kult å brøle "Din jææææævel".
* Det er den dårligste sangen til De Lillos (sannsynligvis syns jeg dette på grunn av alle de andre punktene).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.