|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det vil avhenge veldig på situasjonen. Et halvsykt krevende barn og en veldig syk voksen går ikke særlig bra, mens en halvdårlig voksen og et slappt barn går helt greit. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
trenger lading
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Altså jeg skrev dersom han/hun var ekstrem eller alvorlig syk. Selvsagt om h*n ikke kommer seg ut av senga er det en annen sak.
|
|
|
|
#4 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Klart jeg er hjemme da. Når Christian har vært mindre og vært skikkelig syk og gubben ligger rett ut med dårlig rygg eller lignende kan jo ikke gubben ta seg av Christian.
|
|
|
#5 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Hvis mannen er så syk at han ikke kan ta seg av de syke barna, blir jeg hjemme. Han pleier ikke å bli hjemme hvis han ikke er skikkelig dårlig, så hvis han først er så syk at han blir hjemme skal han slippe å passe barn samtidig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Originala
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det hadde nok kommet litt an på. Hvis han han hadde ligget i full influensa hadde jeg blitt hjemme. Hvis han var på bedringens vei, men ikke bra nok til å dra på jobb, ville jeg sannsynligvis gått på jobb. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Hvis mannen ikke hadde gått på jobb så hadde han nok vært så syk at han ikke hadde klart å ta seg av sykt barn i tilegg. så da hadde jeg så klart vært hjemme.
|
|
|
#8 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?
Jeg må gjøre meg litt vanskelig her, for jeg skjønner ikke helt spørsmålet. Hvis jeg eller mannen er frisk nok til å ta oss av barna er vi friske nok til å gå på jobb. Dermed faller liksom hele problemstillingen bort. Nå er vi sikkert heldige, men vi er ekstremt skjeldent dårlige. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det kommer an på hva slags syke mann og barn har, det. En nær frisk pode som bare skal sitte hjemme og spille dataspill en dag for at vi skal være sikre på at feberen er overstått, er det ikke mye slit å passe selv om man er syk selv, men dersom begge to er seriøst sengeliggende og/eller spysyke, så blir jeg nok hjemme.
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Sånn ellers så er vel forresten "sykt barn"-dagene beregnet på sykt barn og/eller syk barnepasser, så det er ikke noe prinsipielt i veien for å bruke av disse dagene når både barn og ektefelle er syke.
|
|
|
#11 |
|
trenger lading
|
Sant det, men jeg er litt "redd" for min egen del å bruke de opp på syk mann. Siden jeg er så uheldig at de bare blir syke når jeg er alene (har lyst til å krysse for eneforsørger av og til, hehe).
|
|
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Eh...du bruker de vel ikke opp på syk mann?
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
At de bare blir syke når mannen er på sjøen, ja det kan jeg skrive under på |
|
|
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Hvis de bare blir syke når du er alene, så er det jo ikke noe problem, for da oppstår jo aldri denne situasjonen.
Mannens arbeidsgiver burde jo egentlig dekke dette. Siden de slipper utgiftene til at han skal være hjemme med sykt barn, mener jeg.
|
|
|
#15 |
|
trenger lading
|
ved vanlig forkjølelse reiser jeg på jobb (ikke ved feber da), men holder meg "for meg selv" så mye som mulig. Men ved f.eks magesjuke skal vi helst ikke være på jobb 2 døgn etter vi er bra. Så jeg skal ikke "karre meg på jobb". Så selvsagt kommer det an på yrke, noe jeg svarte et eller annet sted...
|
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Hvis jeg hadde hatt spysyke, skulle det vært seriøs krise på jobben til mannen for at jeg ikke hadde insistert på at han skulle tatt seg av en syk Pode. Jeg er knapt i stand til å ta vare på meg selv da, og selv om det selvsagt "hadde gått" å passe på et sykt barn da om jeg måtte, så ville jeg definitivt ønsket å slippe om jeg ikke måtte. (Og jeg tror ikke jeg hadde trengt å vri armen hans bak på ryggen for å tvinge ham til å bli hjemme, heller, det er jeg sikker på at han ville ha tilbudt seg helt av seg selv.)
|
|
|
#17 |
|
trenger lading
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?OK alle sammen...
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Jeg er også sjømannsfru og er vant til å være deltidsalenemamma. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
Ja, du høres jo empatisk og omsorgsfull ut. Jeg er hjemme hvis partneren har mer enn nok med seg selv, ja. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det kommer an på hvor syk han er. Er det noe som virkelig tapper ham for krefter, som høy feber eller omgangssyke, blir jeg hjemme ja. Er de bare halvpjuske begge to, går jeg på jobb.
|
![]() |
|
|