|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det vil avhenge veldig på situasjonen. Et halvsykt krevende barn og en veldig syk voksen går ikke særlig bra, mens en halvdårlig voksen og et slappt barn går helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?
Slik er det her hos oss også. Når vi ikke er i stand til det, så ordner vi oss. Vi ordner det med at den friske er hjemme. Da jeg ble innlagt (6 dager) var det også en selvfølge at mannen min tok seg av barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Absolut ateist
|
Ut fra denne tråden her så høres det ut som jeg har LITT andre kriterier for å ordne meg enn de fleste andre.
![]() |
#44 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det har skjedd en gang her. Da hadde vi influensa og omgangssyke på omgang her hjemme, og vi voksne lå strøkne de dagene det varte. Heldigvis fikk vi det med noen dagers forskyvning. Samboer var veldig dårlig, og overhodet ikke i stand til å gi datteren vår den omsorg hun trengte. Da var jeg selvsagt hjemme, i to dager tror jeg det var. Senere ble jeg syk, men da var datteren min frisk igjen så hun kunne være i barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Absolut ateist
|
Mulig. Men jeg har heller ikke hatt behovet. Kanskje alle andre er mer syk enn jeg pleier å være. Det er jo en mulighet.
![]() |
#47 |
trenger lading
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Altså jeg skrev dersom han/hun var ekstrem eller alvorlig syk. Selvsagt om h*n ikke kommer seg ut av senga er det en annen sak.
![]() |
#49 |
Absolut ateist
|
Jeg hadde forresten en venninne som kom og laget middag til ungene en gang da jeg lå med tredje halsbetennelsen på noen få uker. Da hadde de bare fått skiver noen dager.
![]() |
#50 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Da jeg jobbet i helsekosten var det slik at vi bare var EN på jobb fra morgenen av, og om vi ikke fikk tak i andre kunne jo ikke butikken åpne, så da hadde jeg gjort det slik at jeg hadde gått på jobb og heller ringt og forhørt meg etterhvert, om noen andre kunne overta. Dersom mannen min var veldig syk da. Jeg har selv vært så syk at jeg ikke har maktet å ta meg av ungen, og da har mannen vært hjemme en dag eller to. Kommer helt an på formen.
![]() |
#51 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Man blir faktisk "mer" syk når man er to. :erfaren: |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
trenger lading
|
har hendt vi har levd på skiver noen dager av og til og...
![]() |
#53 |
© All rights reserved
|
Man kan leve lenge på vann og brød, men gode venner er heller ikke å forakte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Om mannen var virkelig syk ville jeg blitt hjemme ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Klart jeg er hjemme da. Når Christian har vært mindre og vært skikkelig syk og gubben ligger rett ut med dårlig rygg eller lignende kan jo ikke gubben ta seg av Christian.
![]() |
#56 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Hvis mannen er så syk at han ikke kan ta seg av de syke barna, blir jeg hjemme. Han pleier ikke å bli hjemme hvis han ikke er skikkelig dårlig, så hvis han først er så syk at han blir hjemme skal han slippe å passe barn samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Originala
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det hadde nok kommet litt an på. Hvis han han hadde ligget i full influensa hadde jeg blitt hjemme. Hvis han var på bedringens vei, men ikke bra nok til å dra på jobb, ville jeg sannsynligvis gått på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Hvis mannen ikke hadde gått på jobb så hadde han nok vært så syk at han ikke hadde klart å ta seg av sykt barn i tilegg. så da hadde jeg så klart vært hjemme.
![]() |
#60 |
Men først, kaffe!
Jeg må gjøre meg litt vanskelig her, for jeg skjønner ikke helt spørsmålet. Hvis jeg eller mannen er frisk nok til å ta oss av barna er vi friske nok til å gå på jobb. Dermed faller liksom hele problemstillingen bort. Nå er vi sikkert heldige, men vi er ekstremt skjeldent dårlige. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|