Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Høyre vs. venstre hjernehalvdel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-07, 13:26   #1
Nocturnal
Nybegynner

Nocturnal sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Nocturnal har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Høyre vs venstre hjernehalvdel

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg ville tippe det er fordi siden legger igjen en cookie på maskinen din som forteller den hvordan figuren skal oppføre seg, uten at jeg har nok teknisk innsikt til å være sikker på at det er det som skjer.

Figuren oppførte seg annerledes på Kaskis' maskin enn den gjør på min.

Men... hvordan kunne vi da sitte her, to personer, og se helt ulike ting fra den samme maskinen? Samtidig.

Nocturnal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:41   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nocturnal, her.

Men... hvordan kunne vi da sitte her, to personer, og se helt ulike ting fra den samme maskinen? Samtidig.

Det var veldig merkelig. Spesielt siden Kaskis og jeg så akkurat det samme, til og med at hun så vidt begynte en vei, for så å snu. Kanskje vi har veldig like hjerner. Jeg får teste det igjen sammen med mannen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:30   #3
Nocturnal
Nybegynner

Nocturnal sin avatar

Nocturnal har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg og mannen så på henne samtidig, og vi så ikke det samme. Han så at hun snurret mot klokken, og jeg så at hun snurret med klokken.

(Edit: Eeek! Jeg må skifte avatar.)

Nocturnal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 11:33   #4
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Samme som Senna her

Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:00   #5
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Med, mot, med, mot, med, mot..

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:03   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så på henne før jeg leste teksten, og hun går absolutt samme vei som klokka. Men jeg kjenner meg ikke helt igjen på de punktene, var overbevist om at jeg var en "venstre-hjernehalvdeler".

Gammel 11-10-07, 12:55   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da må det jo simpelthen gå an å slette kjeksene.

Gammel 11-10-07, 13:07   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dokka beveger seg med klokka, samme f. Og det stemmer overhodet ikke på hvordan hjernen min fungerer, i følge den listet skulle jeg vært stikk motsatt. Og jeg er ikke en "big picture"-person.

Gammel 11-10-07, 13:12   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Beveger seg kun med klokka.
Får henne ikke til å snu uansett hvordan jeg fokuserer.
Snudde ikke etter jeg hadde lest teksten heller.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 18:01   #10
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Dokka beveger seg med klokka, samme f. Og det stemmer overhodet ikke på hvordan hjernen min fungerer, i følge den listet skulle jeg vært stikk motsatt. Og jeg er ikke en "big picture"-person.

Sånn var det for meg også og det var veldig forvirrende for jeg skulle definitivt ha sett det motsatte. Bortsett fra at jeg definitivt er en "Big Picture"-person da.

Så fokuserte jeg totalt på den lille blå figuren oppe i hjørnet og så snudde hun gitt. Da satt jeg lenge og så henne gå mot klokka før hun snudde og gikk med klokka igjen. Dette var snedig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:12   #11
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg får henne til å skifte retning om jeg ser på skjermen fra siden, sånn nesten død vinkel, helt til hun blir litt uklar. Da blir bevegelsene gradvis mer utydelige og hun skifter plutselig retning. Jeg tror så absolutt dette må ha noe med synet og øynene og gjøre. Jeg er forøvrig halvblind på venstre øyet og har ikke samsyn. Kan det ha noe saken å gjøre, tro?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:27   #12
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg får henne til å skifte retning om jeg ser på skjermen fra siden, sånn nesten død vinkel, helt til hun blir litt uklar. Da blir bevegelsene gradvis mer utydelige og hun skifter plutselig retning. Jeg tror så absolutt dette må ha noe med synet og øynene og gjøre. Jeg er forøvrig halvblind på venstre øyet og har ikke samsyn. Kan det ha noe saken å gjøre, tro?

Kanskje det! Jeg har også samsynsproblemer.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:18   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Kanskje det! Jeg har også samsynsproblemer.

Jeg har ikke samsyn på øynene, og har alltid problemer med slike tester. Husker dere de prikkebildene man skulle stirre på, så skulle det dannes et bilde (populært på nittitallet). Jeg så aldri en skjit.

Damen går konsekvent med klokka samme hva. Men det virker som hun stopper bittelitt opp sånn på toppen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:24   #14
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Desto mer jeg konsentrerer meg for at damen skal gå mot klokka desto fortere danser hun med.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 15:22   #15
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har ikke samsyn på øynene, og har alltid problemer med slike tester. Husker dere de prikkebildene man skulle stirre på, så skulle det dannes et bilde (populært på nittitallet). Jeg så aldri en skjit.

Damen går konsekvent med klokka samme hva. Men det virker som hun stopper bittelitt opp sånn på toppen.

Det jeg oppdaget (utrolig hvor opphengt man kan bli i sånne ting) var at hvis jeg så med ett øye av gangen kunne hun snu. Spesielt hvis jeg så bare med høyre øye, og jeg fokuserte intenst på føttene hennes og skyggen av føttene, da snudde hun. Men straks jeg beveget blikket oppover på henne så danset hun med klokka igjen. Med venstre øye krevde det litt mer innsats for å få henne til å danse mot klokka, men jeg grede det også da. Men med begge øynene er det teknisk umulig for meg å få henne til å danse mot klokka.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 15:50   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det jeg oppdaget (utrolig hvor opphengt man kan bli i sånne ting) var at hvis jeg så med ett øye av gangen kunne hun snu. Spesielt hvis jeg så bare med høyre øye, og jeg fokuserte intenst på føttene hennes og skyggen av føttene, da snudde hun.

Niks, funker ikke. :har en deadline som nærmer seg men bruker heller tid på dette:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:37   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg er forøvrig halvblind på venstre øyet og har ikke samsyn. Kan det ha noe saken å gjøre, tro?

Det er det samme med meg. Hvis dette ikke er programmert inn, kanskje det er en avansert form for optisk illusjon?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:39   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk henne til å snu! Jeg la nesen helt inntil skjermen på venstre side av henne og så ikke helt direkte på henne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:50   #19
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ført med klokken så mot, ved å fokusere over henne fikk jeg snudd retningen, kontrollert flere ganger.

Gammel 11-10-07, 14:02   #20
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mot klokka hele tiden. Får henne ikke til å snu.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.