|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
Iben er vel alt annet enn rolig, det skjer ting hele tiden. MEN; hun bråker ikke. Jeg takler ikke bråk, jeg blir sur. Så ja, om jeg hadde hatt barn som hadde ropt hele tiden, så hadde jeg vært mer sliten. Eller, det vil si at jeg blir mer sliten NÅ som jeg ikke er vant til å ha et ropebarn med meg hele tiden lenger. Jørgen har nå bodd hos sin far i ett år. Før den tid så virket ørene mine annerledes og jeg klarte mer å stenge ute all ropingen.
![]() |
#42 |
Guardian of the galaxy
|
Poengterer for deg at det er meningen med DITT liv, før noen kommer og beskylder deg for å si at de som ikke har barn ikke har noe å leve for.
![]() |
#43 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har gjerne et poeng der, mandarin. Vi var begge 23 da eldstejenta ble født og opplevde det ikke som særlig omveltning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Absolut ateist
|
Det der lurte jeg akkurat på. Om det oppleves som mer slitsomt å få barn i slutten av 20-årene og 30-årene enn de som får tidligere. Jeg fikk min første like før jeg ble 23 og hadde levd de siste 4 årene av livet med festing og moro.
![]() |
#45 |
Stadig underveis
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg testet positivt med den første på min 32-årsdag... med andre ord ganske sent i livet. Jeg kan ikke huske noe med livet før jeg fikk barn som får meg til å lengte tilbake dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg synes ikke det er slitsomt å være mor til tre. Det er bare veldig hektisk til tider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ræv med ører
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Slitsomt og slitsomt. Nei, det er ikke barna som sliter meg ut, men hvor hektisk det kan bli iblant for å få timene til å strekke til. Hektisk ville jeg vel brukt fremfor slitsomt. For meg er det et negativt begrep og litt upassende om mine følelser om å ha barn.
![]() |
#48 |
Absolute Beginner
|
Slik er det her også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Nei, jeg synes ikke det er slitsomt egentlig.
![]() |
#50 |
Etylbarbital
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Det eneste jeg synes er "slitsomt" er at det tar så lang tid å komme seg av gårde når vi skal kjøre bil med barn enn uten.
![]() |
#51 |
både her og der
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Ja, til en viss grad, men ikke på langt nær så slitsomt nå som det var tidligere da de var yngre. Jeg liker godt å være sammen med dem, men kan bli litt sliten av støynivået til mellombror. Han hører litt dårlig, så han snakker alltid høyt, og i tillegg snakker han om alt han tenker på, som han vil ha repsons på. Han snakker sammenhengende fra han slår opp øynene til han er i seng igjen om kvelden. (Det første spørsmålet han kommer med før han står opp kan gjerne være "Hvordan klarer flodbølgen å rive ned hus?") |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Passiv
|
Det vil alltid være forskjell på folk. Jeg synes heller ikke det er spesielt slitsomt å ha barn, på tross av at jeg stort sett er alene med dem. Det er noe med hva man er innstilt på tror jeg - i hvert fall er det sånn for meg. |
![]() |
![]() |
#53 |
Pauset
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg skjønner hva du mener HI, og tanken har streifet meg og. Nå har jeg ganske store barn som er 7, 13 og 15 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Når man har har et eller flere barn med ADHD eller ADD eller andre diagnoser ,eller de har kolikk som spebarn eller de er syke av andre grunner,har man barn som ikke er helt "normale" så er det slitsomt fordi man må sloss med systemet for at barnet skal få den hjelpen det trenger.
![]() |
#55 |
Søkende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mannen og jeg trener sammen. Når ungene er sure og grinete leverer vi alle tre i barnepassen og trener til det er dags for kveldsmat og legging |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?NEi, syns ikke det er så slitsomt egentlig. MEn i perioder er jeg litt lei av at jeg har ansvar for både bringing, henting, middagslaging og alle de andre kjedelige rutinetingene.. Men samtidig så vet jeg jo at det bare er for en periode mens mannen er student. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
frakoblet
|
Jeg kjenner at jeg blir provosert av dette, Sitron. Det er en fin ting å kunne sette seg inn i andres sted selv om man ikke opplever det på samme måten selv. Jeg syns det er et vanvittig slit. Akkurat nå har jeg mer enn nok med meg selv og jobb/studiesituasjon. I tillegg har jeg mer enn to timers reisevei hver dag, med tre ulike befordringsmiddel. Jeg står opp senest kl 0600 og kommer hjem omtrent elleve timer senere. Da er det middag, rydding og leksehjelping som står på planen. Så skal man følge dem til aktiviteter og følge dem opp på andre måter. De skal ha hjelp til personlig hygiene og oppmerksomhet. Jeg er ikke av typen som gjør ting halvveis eller lar ungene gå på selvstyr. DETTE TAR DERFOR TID OG ENERGI. Jeg har liten energi fra før.
![]() |
#58 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
Jo, men det er jo ikke barnet/barna som er slitsomme, det er jo systemet som ikke fungerer.
![]() |
#59 |
Absolute Beginner
|
Den reiseveien hadde tatt knekken på meg. Men du sier det jo selv, du er ikke typen som gjør ting halvveis (ikke noe galt i det |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
awesom
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Det er tungt og herlig på samme gang. Jeg er jo den heldige vinner av to spinnville gutter på henhodsvis 3 år og 16 måneder. Det er MYE støy i Lenamheimen kan jeg love og ingen er så glad som hu mor når 2 gutter sover søtt i hversin seng, men på samme gang så er det ingenting som er så herlig som når minstemann våkner med et smil og titter på meg med yrvåkne øyner, eller når eldstemann kommer og spør pent om han kan få ligge i min seng for å så krype under dyna mi og utbryte " Eg elsk no deg mamman min"
![]() |
|
|