Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 22:00   #41
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin - Er du fornøyd?

Kenwood major.

Denne tråden inspirerte meg til å bli brødbaker.. må bare rydde huset først.. sånn at jeg får lov av mannen å bake. jeg har alltid halvferdige ting over alt i hele huset

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 23:29   #42
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Vi har Kenwood Chef. Vi har ikke hatt noe trøbbel med den, men kunne egentlig tenkt oss en maskin med større kapasitet. Siden vi er fornøyd med Kenwood har vi tenkt på Kenwood Major.
Kitchen Aid er lekker, men man kan umulig få bakt mer enn to brød (ev. tre små) om gangen?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Kenwood Major. Diger, tung og i stål. Kan sikkert bake mange nok brød til å mette en arme. Blir ikke bedre enn den.

I tillegg så passer jo alt tilbehør fra de siste 20 år på den, den er tidløs.

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi har Keenwood Major og den fungerer supert til både små g store porsjoner. Kunne virkelig ikke klart meg uten den.

Opprinnelig lagt inn av Gri, her.

Kenwood major. Veldig fornøgd. Har nettopp tatt ut fire brød fra omnen

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Jeg har Kenwood major. Bruker den hele tiden og har spesial skap på kjøkkenet der hyllen heises frem når jeg skal bruke den. Jeg baker 4 brød, boller og kaker og er strålende fornøyd!

Har også kjøttkverna som er fin når mannen har vært på jakt!

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg har Kenwood Major, og kjøpte den nettopp på grunn av den store bollen. Jeg liker å bake i store kvanta.

Opprinnelig lagt inn av Malaika, her.

Keenwood Major her også

Opprinnelig lagt inn av petra, her.

Kenwood Major! Er kjempefornøyd med den.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Kenwood major.

Denne tråden inspirerte meg til å bli brødbaker.. må bare rydde huset først.. sånn at jeg får lov av mannen å bake. jeg har alltid halvferdige ting over alt i hele huset

Slenger meg med i Kenwood Major-gjengen. Fantastisk maskin, som jeg bruker mange ganger i uka!

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 23:31   #43
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øyh, alle dere med Electrolux Assistent: Vi må danne en gjeng vi også! :sammen er vi sterke:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 00:00   #44
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå ble jeg usikker altså. så en flott Major på Elkjøp.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 07:39   #45
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Øyh, alle dere med Electrolux Assistent: Vi må danne en gjeng vi også! :sammen er vi sterke:

Kan være med å danne gjeng jeg

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:40   #46
stilla
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2007
stilla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er med i Kenwood Major klubben. Bruker maskinen min veldig mye, fra smått til stort. Har kvern til den, og lager alt fra kaker til pølser, komler og medisterdeig med den.

Et bittelite minus er kanskje at den bråker, men det gjør vel de fleste ved kraftig bruk.

stilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:01   #47
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt, jeg...

Arvet en Assistent av moren min. Den er stor og tung og står i kjelleren. Tas frem innimellom når jeg skal lage store gjærdeiger, men den blander jo ikke deigen skikkelig! Jeg bruker hevedeig etter oppskrift fra Åpent Bakeri, og når maskinen har eltet i et kvarters tid, er det fortsatt lyse striper av hevedeig i brøddeigen.

Jeg bruker mest den lille Bosch'en min. Hadde den første i nesten 20 år, og da den begynte å gi opp ånden, fikk jeg ny av samme type. Rød.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 11:04   #48
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Nå ble jeg usikker altså. så en flott Major på Elkjøp.

Jeg fikk min i julegave fra onkel når jeg var 23 eller noe. Ble litt sånn ... med det samme. Men den er sååå mye brukt, og kunne aldri tenkt meg et annet merke. Selv om kitchen aid selvfølgelig har mye kulere design.

Løp og kjøp sier jeg!

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 08:13   #49
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Vi fikk en Bosch med stålbolle i bryllupsgave. Har brukt den mye. Den er tung og stødig, men ikke særlig pen...
Nå ønsker jeg meg kjøttkvern til maskina.

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 09:29   #50
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Har en Kenwood Major og er kjempefornøyd.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 09:31   #51
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en gammel Kenwood et eller annet som jeg arvet etter mormor.
Den er gammel og god. Jeg er kjempefornøyd med den til det bruket vi har.

Gammel 26-10-07, 09:48   #52
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en Braun.

Jeg er forsåvidt fornøyd, men det er noen ting som kunne vært bedre.
-En del av delene går ikke i maskin. Det kommer vann inni dem (jada, jeg tar dem i maskin likevel, og de er fulle av vann).
-Den er litt liten. Får bare bakt 2 brød i slengen
-Blenderen har for mange deler til at jeg gidder å bruke den.
-Liker ikke at visp/elteklo er nede i bakebollen

Når denne er oppbrukt, skal jeg ha en Kenwood

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Jeg har min mors gamle Kenwood og jeg elsker den.

Mamma hadde sin i sikkert 30 år. Da røk en del som hun ikke fikk byttet. I tillegg til å være en bra maskin, er det supert at eltekloa ikke "sitter fast" i bollen. Da mamma hadde 3 storspiste unger i hus, brukte hun et digert trau som hun plasserte under eltekloa. Hun bakte 12 brød i slengen.

Gammel 26-10-07, 16:53   #53
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg har en Braun.

Jeg er forsåvidt fornøyd, men det er noen ting som kunne vært bedre.
-En del av delene går ikke i maskin. Det kommer vann inni dem (jada, jeg tar dem i maskin likevel, og de er fulle av vann).
-Den er litt liten. Får bare bakt 2 brød i slengen
-Blenderen har for mange deler til at jeg gidder å bruke den.
-Liker ikke at visp/elteklo er nede i bakebollen

Når denne er oppbrukt, skal jeg ha en Kenwood

Denne har jeg.
Er IKKE fornøyd. Den har altfor liten bakebolle. Lokket knakk i stykker med kun 9 dl mel i. Drittmaskin.
Den var best i en eller annen test rett før vi kjøpte den. :stoler ikke på tester lenger:
Den fikk elendig testresultat i forbrukerrapportens test. Den pekte på samme svakhetene som jeg har erfart.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 18:09   #54
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg er med

Min blir brukt 2 gonger i veka ca så den står på kjøkkenbenken

Gammel 26-10-07, 18:49   #55
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Vi har Kenwood Chef. Vi har ikke hatt noe trøbbel med den, men kunne egentlig tenkt oss en maskin med større kapasitet. Siden vi er fornøyd med Kenwood har vi tenkt på Kenwood Major.
Kitchen Aid er lekker, men man kan umulig få bakt mer enn to brød (ev. tre små) om gangen?

vi har en kenwood major, og takket være den er det stort sett alltid nybakte brød her i huset. Synes den er enkel å bruke og rengjøre.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 23:20   #56
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en Kenwod Major. Fikk den i barselgave av sambo. :romantisk:
Utrolig lite flink til å bruke den flotte maskinen. Den blir hovedsaklig brukt til å lage pizzadeiger og kaker, men nå er jeg jaggu inspirert til å begynne å bake brød også!
Takk!

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 10:06   #57
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også en kenwood major. Den har eget skap, men vi har enda ikke fått somlet oss til å sette inn spesialhylle i skapet (hadde ikke det på Ikea når vi kjøpte kjøkken). Jeg bruker den ikke så mye, men LøveMannen gjør, og han er veldig godt fornøyd. Den er i stål, så jeg synes den ser ganske ok ut også, selv om jeg selvflgelig ikke skal nekte for at Kitchen Aid ser bedre ut

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 22:56   #58
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en Kenwood Chef, og ønsker meg en Major. Stålbolle som kan ta over 7 liter.

Jeg kjenner to stykker som har den røde Kitchen Aid-maskinen. Maskinene står bare til pynt
Den ene kjøpte den for penger hun fikk til 40 årsdagen, nå har hun kjøpt seg en Kenwood Major.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 09:50   #59
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Electrolux Assistent her. Veldig fornøgde. Bakar fire brød i slengen, doblar og triplar deiger utan å bekymre meg i det heile tatt, maskina fiksar det utan problem.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 00:46   #60
Stavangerjentå
Undrende

Stavangerjentå sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Jeg har en Kitchen Aid stående til pynt på kjøkkenbenken.
Skal jeg mikse noe så bruker jeg mormors gamle miksmaster fra 1973. Enklere å rengjøre og lett å slenge ned i en skuff etterpå.

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.